Német tervezés, latin kivitelezés
Szöveges ítélet
Jó dolgok:
Az egész autón látszik, hogy ezt bizony németek tervezték. El tudom képzelni, hogy a tervezőnek volt egy Jettája és menet közben jegyzetelt, hogy mit kellene változtatni rajta. Minden a részletekben rejlik. Fényre sötétedik, tolatásra sípol, esőre töröl, és mindezt precízen. A lámpa Automata üzemmódban nem csak sötétban kapcsol fel, hanem esőben is. Az ülés kényelmes, a deréktámasz állítható, a kezelőszervek kézre esnek. Minden ott van ahol lennie kell. Az anyagok jók, műanyag bár, de mégsem az a kopogós. Külön kedvesség az olajhőfok kijelzés, amiről megtanultam, hogy hiába meleg a víz, az olajhőmérséklet sokszor még mérési tartományban sincsen, úgyhogy nem szabad taposni.
A szélvédő oldalán van egy kis terelő műanyag, így ablakmosáskor az ablakmosó nem az oldalsó ablakra folyik, hanem hátra valahova ahol nem is látom. Az ajtó alján van egy kis gumicsík, ami megakadályozza hogy a küszöb (majd utána a nadrág szára) poros legyen. A csomagtartó böhöm nagy (a nyílás kicsit kicsi), külön akasztó van a szatyrokonak, és kis oldalsó fakkok. Ja, és RENDES pótkerék.
A motor jól húz, bár teltházzal elkéne az a 160 lóerős TSI. A fogyasztás 70% autópályázással, 140 tempomat- 7 liter. Városban azért leszaladhat a tizes is, országúton 5,5-6. A futómű pazar, csendesen megy, még autópályán is főleg csak a gumik zaját hallom. És ami fontos, nem sarkall vadulásra az autó. Ami nekem nem baj. Teljesen mindegy, hogy 140nel vagy 180nal megyek, az érzés ugyanaz. De persze 155nél pittyen, nehogy elfelejtkezzek magamról. Meg persze a tempomat ugyebár. Utazóautó. Csak a nyomatékot lehet valamennyire élvezni kettesben és hármasban.
Rossz dolgok:
Az egész autón lehet érezni, hogy ezt bizony Mexikóban rakták össze. Egy rakat csavart én húztam meg. Az első két hétből egyet a szervízben töltött mert nem találtak egy rejtélyes zörgést (hővédő lemez nem volt meghúzva). A csomagtérfedél aminek fel kellene nyílnia magától, nem nyílik fel mindig, mert a mexikói beszállító nem gondolt rá, hogy ennek 10 fok alatt is kell majd működnie. Megdöbbentő, hogy 60 000 km-nél főtengelyszimeringet kellett cserélni, és utána 5 000 km-vel is olajfolyás miatt parkolt. Az ablaktörlőlapát is egy rakás ... made in Mexico, félévente cserélni kell mert szétronygyolódik (17 000 forint/ pár).
Kár, mert egy bombasztikusan jó autó lenne, ha nem lennének ilyen apró, szerintem elsősorban összeszerelésből eredő hibái. Így csak jó.
De mindezzel együtt is úgy gondolom, hogy eddigi legjobb autóm.
Hibalista
- A hővédő lemezt az alján a 150 000 forintos üzembe helyezési költségért cserébe sem sikerült rendesen meghúzni. - A kézifékbowdent én raktam a helyére első este. - Zörgő benzincső. - Főtengelyszimering csere 60 000 km. - Olajfolyás, tömítés csere 75 000 km. - Valami állandóan zörög valahonnan. Ha megtalálom és elhallgattatom, akkor más kezd zörögni. -
Ide hordtam szervizbe
Porsche PestLeszámítva, hogy az üzembe helyezésnél nem vették észre a lelógó kézifék bowdent és a nem jól meghúzott hővédő lemezt, jók. Csak drágák.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1,6 TDCI | Következő autója? | Még nem tudom. Passat, Superb esetleg valami Volvo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
