A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (2011)

Jetta 1.2 TSI Business Trendline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Das Auto

Szöveges ítélet

Előző kocsim egy Skoda Octavia Combi Tour, utolsó szériás I-es Octavia volt, 1.9 PD TDI. Imádtam, tényleg semmi baja nem volt, a kötelező olajcserén és kopó alkatrészeken kívül mást nem igazán kért. 170ezer kilométer körül válltam meg tőle, új autó vásárlásakor mindenképp prioritást élvezett nálam a VW konszern kínálata. Így lett a Volkswagen Jetta, 1.2 TSI motorral, Business Trendline felszereltségben. A felszereltség része az automata dual klíma, 6 airbag, ESP+ABS, visszagurulásgátló, media bemenetek, 4 elektromos ablakemelő, és a szokásos ebben a kategóriában előforduló dolgok. Ami számomra hiányzik még az a tempomat (utólagosan nem vészes a beszerelése) és a tolatóradar.
Ami a motort illeti, voltak kétségeim a vásárlás előtt. Természetesen tudtam a sok horrorisztikus történetről a vezérműlánc problémákat illetően, azonban ha utána jár az ember megtudhatja, hogy ezt orvosolták (valamilyen szinten legalábbis, és remélhetőleg), illetve több példányról is hallani aminél nem jelentkezett a probléma, főleg az újabb módosított verziók esetében. Szerencsére eddig nem jelentkezett semmi ilyen nemű probléma, pedig voltak esetek amikor már 10ezer kilométer után is kezdtek előjönni a vezérműlánc problémák. De a rémhírek után térjünk rá a motor igazi erényeire. Elég ha annyit mondok, soha többé dízel. Nagyszerű a motor karaktere, elsősorban a csendet az elején nem lehet megszokni, később más autó "zaját" nem lehet megszokni átülve. A hatsebességes kézi váltóval ideális párosítás, már alacsony fordulattól simán tartható a forgalom ritmusa - 55 km/h-nál már az ötödik sebességi fokozat az ideális városban haladásra, hatodik fokozat 70-től. Ha jobban megszeretnénk indulni vele, természetesen jobban kipörgetve kb.4ezres fordulatig szépen kezd húzni, onnan akár fel is válthatunk már. Az 1.9 PD TDI Octaviához mérten abszolút partiban van, gyorsulás hasonló (a gyári adatok alapján az 1.2 TSI jobb is), végsebesség tekintetében jobb, de vezethetőség szempontjából összehasonlithatatlan, érezni, hogy ezzel a motorral sokkal könnyebb autó, virgoncabban viszi a bódét. Csendesen, precízen teszi a dolgát minden, amolyan VW-sen. A fogyasztás a másik dolog, ami megosztja az embereket a modern kis turbós benzinmotorok esetében, azonban tapasztalataim alapján max. egy literrel fogyaszt átlagban többet a dízelnél. Ez annyit tesz, hogy városban 7 liter (Budapest+klíma), autópályán 130-as tempóval átlagban 6-6,5l, országúton 5-5,5l. Egyáltalán nem gond 6l alatti átlag fogyasztást produkálni, a 19ezer kilométer alatt mért összátlagom 5.9l, ami 1/3 arányban város, 1/3 országút és 1/3 autópálya, maximális az elégedettség. Természetesen állandó kigyorsításokkal ez könnyen növelhető, azonban hosszú távú átlagként minden további nélkül számolni lehet a fentebb említettekkel. Aki esetleg attól tart, hogy a pici 1.2-essel alulmotorizált lenne egy hasonló tömegü kocsi, azoknak elmondanám, hogy nincs az a helyzet amikor ne lenne elegendö normális használatra. Autópályán 6-ik fokozatból soha nem kell visszaváltani, emelkedöket, gyorsításokat probléma nélkül veszi. Ez a 105 lóerös, hatsebességes változat, a Golfokban használt gyengébb verzió már szerintem olykor gyengének érzödhet. Ami számomra kicsit furcsa vagy idegen volt, az az elindulásnál jelentkezö turbólyuk. Indulásnál nem árt nagyobb gázzal indítani, különben lefulladhatunk, vagy bólogatva tehetjük meg az elsö pár métert. Valamint ha visszaesik a fordulat és csordogálunk kettesben, vagy egyes fokozatban, és mondjuk még enyhe emelkedö is van, abszolut elvész az erö, kénytelenek vagyunk kinyomni a kuplungot és nagyobb gázt adva nekilódulni. Ez eleinte megszokást igényelt az elsö kilométerek alatt, azonban egy idö után teljesen megszokható, nem lesz vele többé probléma.
A Jetta egy igazi utazóautó, hosszú távra is ideális, beltere hatalmas, ahogyan a csomagtartója is, bár szedán lévén ne várjuk, hogy a költözködésnél is nagy segítségünkre lesz.
A vételt egyáltalán nem bantam meg, mindazt hozza amit elvártam egy ilyen árkategóriájú autótól. Amit páran említenek, azaz a “mexikói” összeszerelési minöségböl én semmit nem tapasztaltam, egyszerüen Volkswagen, minden ott van ahol kell, minden úgy müködik ahogy kellene, csendben, olajozottan. Az autót csak ajánlani tudom mindazoknak, akik kifinomult, kényelmes, csendes, tágas, ugyanakkor takarékos, normális közlekedésre szánt autót szeretnének vásárolni.

Hibalista

- tankfedél nyitó mechanika (csere), minimális olajszivárgás - tömítés cserével megoldva (mindkettő garanciálisan javítva)

Ide hordtam szervizbe

Lukács & Tamás Kft., Vác

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 19500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Combi I Tour Következő autója? Passat
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 2011

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)