Vagy egy másik dízelt, vagy ebbe egy DSG-t.....
Szöveges ítélet
Alapvetően nincs előítéletem a népautóval szemben, édesapámnak volt Golf II. 1.6 CL, amit rommá törtem, de szerettem nagyon. Második autóm egy Lupo 3L-volt ami egy kis ékszerdoboz volt.
33e km-nél ültem bele. Egy Kia Ceed SW 1.6 CRDI-ből ültem át a Jettába.
A motorral persze egyből barátkoznom kellett, mert dízel után 1.4 benzin! Nyomaték nincs, csak 2000-es fordulat felett, a 6 sebességes váltó kitűnően használható, de nem városban. Ez az autó vagy dízel motorral vagy DSG-vel szerelve lehet jó társ. A nyomaték mentes 1.4 TSI-t gangolhatod az égig városban, dugóban le/fel 1-től 3-ig, az autópályán pedig ugyan ez van 4-től 6-ig, ha esetleg a kamion előz (presze külföldön). Ez persze vicces tud lenni amikor a városban többen is ülnek melletted és ütemre bólogatnak. A másik az autópályán, amikor tökig pakolva mennél tovább az előled lehúzódó olaszukránromán kormozó transit mellett, amikor egy Q7 konvoj szerény de nem sértő közleséggel villog le.
A DSG a váltást a TDI pedig a nyomaték problémámat oldaná meg, de majd legközelebb.
A futómű remekül dolgozik és tökéletesen teszi a dolgát minden szituációban.
A VW belső kialakításáról nem tudok mit mondani, csak hogy unalmas. Ez persze felszereltség kérdése.
(még folyatjuk)
Hibalista
- Vízpumpa és az ehhez tartozó dolgok. - Motor vezérlés és alapjárat, vezérműszíj.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó - remekül megoldották egy rejtett problémáját. (motor vezérlés)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ceed SW | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
