Új autó kérdőjelekkel
Szöveges ítélet
Nézve a hozzászólásokat kicsit olyan érzésem van,mint a régi szép időkben amikor emberek ölrementek,hogy melyik jobb autó a Dacia,vagy a Wartburg, mindenki dicsérte a magáét!
Az én véleményem az autóról eléggé felemás, ebbe sajnos belejátszik az a tortúra amely az átvételig lezajlott. Hosszú lenne elmesélni,de lényeg az, hogy nem voltak őszinték, sumákoltak és még át is vertek, addig voltam fontos amíg alá nem írtam a szerződést, amivel szintén megvezettek, pedig felkészült voltam csak nem pofátlan.
De inkább a kocsiról:Még két hetes sem volt amikor itthon a garázsban nem indult be, jött a mobilitás szerviz az 50km-re lévő szervízből, nem tudta megjavítani, el kellett szállítani.Nem volt nagyon égő a szomszédok előtt, hogy az új autót viszi a tréler, persze véletlenül mindenki épp akkor ért haza!Két munkanapot tőltött a szervízben, nem igazán voltak a toppon, mert csak egy relé romlott el, ez a kis móka tuti belekerült nekik 100ezerbe.Itt jegyzem meg,hogy nagyon jó a mobilitás garancia, de ezzel a kocsi élettartamára magukhoz láncoltak, nekem van némi jártasságok az elektronika terén, de hozzá sem tudok szólni ehhez a CAN-Bus elektromos rendszerhez, rá sem merek gondolni, hogy hosszú úton adja fel.Ja és egyhónapos korában gyári visszahívás elektromos kötés ellenőrzésre.
Előtte B5-ös passatom volt, semmi baja nem volt, csak a kora, de tény, hogy az volt az utolsó olyan autó ami még minőség volt.A jettánál bizony már nagyon látszik a költséghatékony autóépítés, a könyöklő egyenesen szar, összecsuklik,a fényszóró a fák tetejét pásztázza (ellenőrizték jól be van állítva), a szivargyújtóban csak gyújtáskor van áram,( megkérdeztem át lehet-e kötni,fejvakarás volt a válasz), a futómű nagyon zajos, nem véletlenül van a passatba annyi „kutyacsont”.
Átvétel után rögtön zörögni kezdett valami a műszerfalban, írtam levelet fűnek-fának,hogy ez orvosolható-e és garanciális hiba-e, de le se sz…tak,egyszer mérgemben egy hatalmasat rába..tam azóta csend van.Az ajtókon nincs oldalvédő csík, nagyon könnyen rá lehet csukni-vágni bármire.
Ami tetszik:tágas, nagy autó a passat után nincs hiányérzet a méretekben, a tömege is ott van,sok dieselt kipróbáltam, még mindig ezt találtam a legjobbnak, nagyon kulturáltan jár hidegen is, dinamikus jó fogyasztású idővel szeretném meg chipelni, nagyon jó tapasztalataim vannak a TDI tuninggal.Az antennát nagyon jól beépítették,és ráadásul kiváló az érzékenysége,a rádió is megfelel, bár ez enyém nem MP3-as. Van előnye is a csúcs elektronikának,pl:utólag szerelt vonóhorog van rajta, ha felcsatlakoztatom az utánfutót, sípol, megvárja amig hátra érek és autómatikusan felvillantja az indexeket, hogy ellenőrizhessem rendben van-e.Végül, de nem utolsó sorban 1millával olcsóbb mint egy éve, tulajdonképpen emiatt döntöttem új autó mellett,együtt érzek azokkal akik még drágán vették , ráadásul a legtöbbet trendline felszereltséggel.Az enyém 5.2millió volt comfortline felszereléssel vonóhorog, váltózár, metál, tempomat stb
Tanácstalan vagyok a szervízzel kapcsolatban, heves megye gyenge messzebb is elvinném ha megbízhatót találnék.
2008.04.22.
Irtam előzőleg, hogy a műszerfal középkonzol nyifog, kapott egyet aztán csend.Na ez odáig fajult,hogy minden elindulás után 15km-ig nyikogott, majd nyomkodásra-ütögetésre elhallgatott.Ma nem birtam tovább, szétszedtem, fény derült a hibára:
-Vagy a gyárban, vagy a kereskedésben beletúrtak és letörtek három db patent fület a középső-felső szellőzőrácsról,és ezt szilikonszerű félig puha pasztával pótolták.
Nagyon gyárinak tűnik az a paszta, meg oda nem is szereltek semmit utólag, de akár gyári akár márkaszervizes, egy rohadt gány, azért vettem új autót,hogy mindezeket ne tapasztaljam meg, utoljára az I-es Golfom műanyagait kenegettem, hogy ne nyikorogjon. Ez olyan mintha valaki már elhálta volna az első éjszakát a nekem tartogatott arával!Ha tehetném vissza csinálnám az egészet, maradnék a jólbevált 11 éves Passatomnál!
2008.dec
Kigyúlladt az olajszint alacsony lámpa!Persze olajszint ellenőrizve, rendben,be a gyöngyösi szervízbe.-Legyen szives adja át a kulcsot-majd én beállok mondtam én, -azt nem lehet tiltja a szabályzat-, átadom.Várom mikor áll már be az állásba, tíz perc, -legyen szives jöjjön velem-hát nem beletolatott az ügyfélparkolóban az ebédszállító autóba!
Jó megcsinálták, de ha fém elemet érint, akkor már értékcsökkent-200000, csak a szerencsén múlott.
Ja a hiba?nem találták!!!!
Kaptam kölcsönautót, ugyanaz mint az enyém, csak 2005-ös , megy mint az állat és erős az enyémhez képest!Na ennyit a kiváló környezetvédelmi előírásokról, lehülyítik agyonra a motorokat.
2009. január
Ahogy bejött a hideg idő észleltem, hogy leállítás után a gyújtás kulcs kivétele után, csak késleltetve gyullad ki a belső világítás, és hallgat el a rádió, persze mindez rendszertelenül, és nem mindig!Két vidéki szervízbe be, persze a hibát nem produkálja, elnéző mosoly a reakció (már megint hülyének néznek!)Elkeseredésemben körlevelet írtam négy Bp.-i szervíznek hiba leírással,fohásszal mindennel.Felhívtak a palotaautóból,vigyem be és megnézik,persze a hibát itt sem produkálja, várom az elnéző mosolyt, helyette kapom a választ az én elmondásom alapján elkezdik a hibabehatárolást, és egyúttal állásfoglalást kérnek a gyártól, mi okozhatja hibát.
Délutánra kicserélték a gyk.betétet, és kiolvasták az egyéve bentlévő hibajelzést(jelzem különböző szervizekben négy alkalommal olvasták ki, semmit nem találtak).
Udvariasan megköszönték, hogy őket választottam és egy hét próba után hívjam fel, rendben van-e az autó, vagy folytatják tovább,(persze,hogy rendben van azóta is),én meg azt hittem csak álmodom, kezdem érteni miért nézik le a vidékieket!
Remélem valakinek tanulsággal szolgálok, és segítettem ezzel a pár sorral!
Hibalista
- Áramrelé
- Olajszint érzékelő
- Gyújtáskapcs.betét
Ide hordtam szervizbe
Autómobil Eger
Autómobil Gyöngyös
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Palotaautó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Majd ha lesz hidrogénes |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
