A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (2005)

Jetta 1.6 Trendline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Összességében jó családi autó, de elég vegyesen értékelhető.

Szöveges ítélet

Az utastér első ránézésre méretes, pár ezer km után viszont már nem annyira. A vezető jobb lába nekinyomódik az ott lévő és egyébként mutatós idomnak, hosszú úton ez kellemetlen. A hátul ülőknek átlagos hely jut két személy esetén, háromnak viszont még szükségmegoldásként is gyenge. Mindezek miatt öt embernek utazni nagyon kényelmetlen.

A belső tér kialakítása (a vártnál kisebb helyet ellensúlyozandó) komfortos. Minden kézre áll, mindennek van helye. Egyedüli kivétel a fényszóró magasságállítója: a kormánykeréktől semmi nem látszik belőle.

A csomagtér meszesgödör méretű és jól pakolható, viszont átlagos magassággal (170-180cm) a hátsó üléseknél végződő távoli pontját nem igazán lehet elérni földön állva. Biztos vicces látvány lábujjhegyről pakolni, így hát ha lúd legyen kövér: volt már úgy, hogy bemásztam valami apróságért :D

A szélvédő alatti rosta felől, vagy az ajtók felől jövő menet közbeni műanyagos ciripelések idegölőek, szerencsére házilag gyógyíthatóak. Ezen a ponton sokan panaszkodnak a típusra, tehát nem tűnik egyedi esetnek.

Az autó csendes, de csak bizonyos sebességig. Pályatempónál már szélzajos, illetve ugyanilyen sebességnél az 1.6-os benzinmotor (a rövidre szabott 5 sebességes váltónak is hála) szintén hangos: itt már sokat pörög. Nincs mit szépíteni, alulmotorizált autó, de ezzel tisztában voltam vásárláskor. Cserébe viszont elmegy a Holdig, visszajön békésen és kéri a következő utat. Vásárláskor az egyik fő szempont ez volt, a mérete és biztonsága után.

A fogyasztása meglepett. Vegyes használattal, rutinos benzinkímélő módon hajtva bőven 7 liter alatti (klíma nélkül). Ez nekem tök jó. Klímával, tisztán városban és ész nélkül taposva akár 10 liter felett is ehet, de szerencsére ez nem érint - csak kipróbáltam ezt is.

Az ajtózárak problémája sokkoló, emellett sajnos ismert hibának tűnik. Ha mákod van nem nyílik az ajtó, ha nincs mákod nem záródik: ekkor úgy parkolsz éjszakára szabad téren ahogyan tanultad. Arról van szó, hogy random módon meghal a mikrokapcsoló, vagy az egész zárbetét kiszámíthatatlan működésűvé válik. Gondolom a beszállítótól (tehát a beszerelt típustól) függően.

A futóműnél és a fékrendszernél jobbat keveset láttam. Ez telitalálat. A kormányzás is tűrhető, nyilván köze van hozzá a futóműnek. Mintha zsinóron húznák a leglehetetlenebb helyzetben is.

Hasznos lett volna a hátsó ablaktörlő. Sajnos ennél a típusnál nincs.

Az autó fényezése kifejezetten allergiás a gépi mosóra. Úgy karistolja, hogy már szinte fáj: erős és megfelelő szögből érkező fénynél feltűnő az eredmény. Emiatt csak kézi mosást tudok javasolni.

Előzőleg Ford, Opel, Suzuki volt saját tulajdonomban. Céges ill. egyéb vezetett autók között Citroen, Ford, Opel modellek voltak alattam, alsó és középkategóriából egyaránt. Ezek között összességében jónak gondolom a Jetta-t, de a fentebbi hiányosságait és hibáit szokni illetve javítani kell. Ha lett volna ilyen méretű modell a Suzuki kínálatában, akkor szerintem azt vettem volna. Mivel a miautónk-autógyár nem gondol erre a szegmensre, így jött hát képbe a VW Jetta. Nem bántam meg és szerintem ismét meg merném venni. Durván hosszú útra is el mernék indulni vele, komolyan felpakolva, családostól (hárman vagyunk).

** Vásárlás előtt javaslom elgurulni egy VAG szervizbe (VW, Skoda, Seat, Audi) ahol mindent megmondanak róla durván 1 órányi átvizsgálás után. 10e Ft-ból kijön teljes diagnosztikával együtt, akár a teljes előéletét is megosztva és feltárva. Életmentő lehet: a konkrét vásárlás előtt előtt majdnem megszívattak egy papíron "hibátlan, új állapotú" példánnyal. Ha nincs a szerviz, tapasztaltabb Jetta-s is megszívta volna.

Hibalista

- -Ajtózárak: egyik hátsó, illetve az anyósülés felőli (gyári példányok 60e-60e Ft/db, utángyártott 20e-20e Ft, ezen felül némi munkadíj számolandó). - - -Csomagtér teleszkópok (utángyártott 7e Ft/db, otthon cserélhető). - - -A Jetta felirat fényezése borzasztóan hámlik (csak gyári van méterhelyes, ez 8e Ft). - - -A belső tér menet közben zavaróan zörög és ciripel több helyen, ez otthon ellenőrizhető és szerencsével ott helyben javítható. - - -Közvetlenül a vásárlás után minden periódusokban cserélendő alkatrészt, illetve fő kopóalkatrészt cseréltettem: vezérműszettel, folyadékokkal és szűrőkkel együtt fékbetétekkel mindent, klíma takarítással egybekötve. Úgyis mindenki hazudik az eladó autó állapotáról, a lehető legolcsóbban csináltatta vagy kozmetikáztatta, illetve a szervizkönyves bejegyzések is sokszor hamisak garancián kívül. Tehát az első szervizes kör bőven 200e Ft feletti, baráti áron. Viszont megéri: mindenkit erre bátorítok, végeredményben márkától és típustól függetlenül.

Ide hordtam szervizbe

Hivatalos VAG szerviz (esetemben Skoda szakszerviz). Nem mondanám olcsónak, de a munkájukkal igazából elégedett vagyok. Sajnos csak gyári alkatrészekkel segítenek, ez sokszor hátrány.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Maszek autószerelő. Nyilván 10-est kap: azért hordom ide (is) mert ez nekem telitalálat. Érti a dolgát és úgy bánik az autómmal, mint a sajátjával. Szerencsém van.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Bentebb leírtam. Következő autója? Egyelőre nem érdekel.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 2005 (2005)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)