A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (2005)

Jetta 2,0 TSFI Sportline 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Meglepetés...

Szöveges ítélet

Nos a korábban már megtapasztalt Seat Toledo 1.8 20V Turbo után kíváncsian vártam az autót. Bár az új Jettát tavaly bevezették Magyarországon, csupán az alapmodellek voltak elérhetők "gyorsban", megrendelésre több mint 2 hónapot várnom kellett rá, de megérte. Üröm az örömben a Volkswagen márkakereskedő kapzsisága ( Autó Széles ), amely az árfolyamingadozásból eredő plussz nyereség miatt, 3 hétig visszatartotta az autó átadását ( kb +120 e Ft-ot keresve még rajta...), de igazán akkor lettem volna meglepődve, ha minden rendben megy az új autó körül.
Nos a lényegre térve: Az autó nagyon jó!!!
Az első óvatos 1000 km után már néha-néha odapörkölök neki, már most érzem, hogy remek konstrukció.
A gyorsulása eszméletlen, a turbó egyenletesen segít, elmaradt az említett korábbi típusnál ( 1.8 20VT) tapasztalható, alacsonyabb fordulatszámon leadott lórugásszerű nyomaték,így a kipörgésgátlónak sem kell lépten nyomon közbeavatkoznia.
A teljesítményen felül a rugalmasság is eszméletlen, 50-nél simán kapcsolható a 6. sebesség ( ha éppen nyugis az ember) és folyamatosan használható, még előzésekre is a végsebességig ( még nem próbáltam ki, de óra szerint 240-re simán, erőlködés nélkül felszaladt a minap).
Húzatva gyönyörű a hangja, a turbónak és a gyári sportvégnak köszönhetően, normál üzemmódban teljesen hangtalan.
A fogyasztása nagyban "cipőfüggő", ha kibírom, hogy ne hajtsam ( max 140), és hogy beálljak a sorba az országúton akkor 8L körül eszik, városban 11-12L között mozog, autópályán megűzve 180 felett kezd el kajálni ( bár a fordulatszám szempontjából bőven van még tartalék a motorban ) 13-14L közé simán behajtható 100 km-en.
Az eddigi első 3000 km átlaga a computer szerint 12.1 L, és hozzáteszem, hogy a gyártó magas oktánszámú és alacsony kéntartalmú benzint javasol, tehát min. 98-ast, de inkább az EVO99-et vagy a VPower 100-at, de hát valamit-valamiért...
Az autó vezetési élménye óriási, a gyári sportülések jól tartanak, a sportfutómű pedig az autót tartja szépen az úton, bár aki nem szokott hozzá az ilyesmihez, egy kicsit döcögősnek találhatja az autót az úton menetközben.
Folyt. köv, a szervíztapasztalokról később.

Nos az eddig belehajtott 45 e km után röviden írom le a tapasztalataimat :

Az autót továbbra is imádom!!!
A tapasztalatok leírása előtt fontosnak tartom megjegyezni, hogy az autó igénybevétele nem átlagos (45 e km/6 hónap ), többségében országúton és autópályán használom, és autót inkább erős igénybevételnek teszem ki, mint átlagosnak...
A javasolt 30 e km-es szervízperiódus helyett, long life olaj ide vagy oda, 15 e kilométerenként hordtam szervízbe, szerintem ilyen teljesítény mellett szerintem megérdemli és meghálálja a gyakoribb olajcserét és karbantartást.
Apropó olaj... Már az első 10 e km alatt megevett bő 2 litert, "kíméletesebben" használva is, a szervíz szerint ez teljesen normális, mivel a használt olaj nagyon "vékony" ( 5W40).
Úgy hallottam, hogy az új VW-k általános betegsége ez. Szintén szakember szerint lehet, hogy a hagyományos viszkozitású olajat használva nem volna ilyen mértékű az olajfogyasztás. Egyébként a long life olaj és a hosszabb szervízperiódus ilyen formában megkérdőjelezi a gazdaságosságot szerintem.( ez az olaj jóval drágább, és az ember "belelocsolja" szinte ugyanazt a pénzt az autóba, a ritkább olajcsere ellenére...)
Az autóval a felsorolt jelenségen kívűl semmi probléma nem volt eddig,illetve egyszer 35 e km körül növekedett meg a fogyasztása és érezhetően visszafogottabban ment, amit a "szakszervízben" szoftverfrissítéssel próbáltak orvosolni sikertelenül.
A hibára akkor derült fény, amikor megérkezett a korábban megrendelt tisztítható "sportlégszűrő", a régí hagyományos papírbetéteset kiemelve derült ki, hogy azt eddig csak "papíron", vagyis a számlán feltüntetve sikerült azt kicserélni korábban, valójában még az eredeti újkori gyári volt benne.
Amikor sikerült kiemelni ( elég spéci módon van elhelyezve az autóban, a csere, amikor ott voltam még a márkaszervíznek is feladta a leckét...) a mintegy két maréknyi poron kívűl rengeteg elhalálozott rovar, lepkék, és madártoll volt benne, szóval nem csoda, hogy nem ment az autó. Tanulság, nem érdemes bedugult orral rohangálni,lehet egyszerűbb kifújni azt, mint lemenni alfába, és agykontrollt tartani...:-)
A VW márkaszervízekről a véleményem enyhe kifejezéssel lesújtó, szerencse, hogy a márka egyelőre nem igazán szervízigényes, mert egyébként nagyon nagy volna a baj !!!
Az autót ezután egy márkacsoporton belüli Seat szervízbe vittem olajcserére, nagyon jó tapasztalatokkal. Javaslom a márkatársaimnak, hogy mérlegeljék ezt a verziót, a garancia feltételei nem változnak, illetve a füzetet ugyanúgy pecsételhetik ott is.
Még egy dolog, ami a fenntartási költségek szempontjából mérlegelendő : Az autó a gyári nagy teljesítményű gumikat ( főleg az elsőket ) 40-50 e km alatt cserésre koptatja, hozzáteszem nem szokásom a csikorgós, füstölős indulás, a gumisok szerint ezeknél a gumiknál ez a normál élettartam.

És most a gyönyör része az esszém végére, a sportlégszűrővel az autó teljesítménye tovább javult, és a turbó belépésével gyönyörű a hangja. A fogyasztása kb fél lityivel csökkent azóta.
Az autó ilyesztő menetteljesítményeket tud produkálni, autópályán ha nincs forgalom, simán lefekteti a mutatót ( 260-ig van kalibrálva), bár tudvalevő, hogy csal a műszer valamennyit ( majd GPS-szel bemérem egyszer), de a végsebességét így is jóval a megadott gyári értéken felül érzem.
Az útfekvése 220 felett autózva is példás, mintha odaszívták volna az útra és tudja ezt mindenféle szárny meg egyéb pótlólagos csúnya spojler nélkül is.
A fogyasztása olyan, mint amennyit a söfőr a teljesítményében szeretne tudni: a szélsőségek 250 körül 18 l, 180-200 körül 12-13 l, "tempomatos" 130 nál 9,2 l.
Azt biztosan állíthatom, hogy tévhit, hogy egy ilyen "markáns"autó benzintemető a többi, főleg szívó motoros autóhoz képest, amennyiben a teljesítménye nincs kihasználva, a normál forgalommal lépést tartva kevesebbet fogyaszt, mint az átlag 1.8-as, vagy egyes 1,6-os autók.

Folyt köv., addig is Isten óvjon Mindenkit a Volkswagen márkaszervízektől ! :-)



Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Modeo Következő autója? Hasonló teljesítmény és méret, de quatro hajtás
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 2005 (2005)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)