Megbízható és kényelmes útitárs
Szöveges ítélet
Életem első új autója így egy kicsit elfogult vagyok azt hiszem. Előtte 7 évig egy 1.6-os klímás Seat Codobát vezettem. A 7 év alatt közel 190.000 km-t sikerült belehajtanom és a kocsival nagyon elégedett voltam. Ezért is akartam a konszernnél maradni amikor felmerült bennem az autóvásárlás. Azt kell mondjam egyáltalán nem bántam meg. A választásom egy igen jól felszerelt 1.6-os benzines Comfortline felszereltségű Jettára esett. Gyakorlatilag az összes számomra fontos és a régebbi autóimból hiányzó extrát sikerült belerendelnem. A Comfortline amúgy is jól felszerelt típus - a Trendline-nal ellentétben egy igen kényelmes már-már sportülés érzetét keltő gerinctámaszos ülés van benne ami nekem nagyon fontos volt - de ezen felül kértem bele ESP-t, esőérzékelőt, eletromosan behajtható tükröket, RCD-500-as rádiót 10 hangszóróval ( gyönyörűen szól és természetesen az MP3-akat is hibátlanul lejátsza és 6 db CD-lemez tölthető bele ), fűtött üléseket, multifunkciós bőrkormányt nagy méretű kijelzővel, parkolóradart ( nélküle azt hiszem már leamortizáltam volna a hátulját párszor ), gumiabroncs légnyomás kontroll-lámpát, "B" oszloptól hátra sötétített üvegezést ( a gyerekek imádták nyáron a nagy melegben ), automata klímát kétoldali vezérelhetőséggel ( TÖKÉLETES ), Bi-Xenon fényszórókat. Az utóbbi extrához csak annyit, hogy ugyan majdnem 300.000 Ft az ára de amióta ezt a kocsit hajtom nem félek sötétben elindulni. Akik pedig azt gondolják, hogy a Xenon vakítja a szembejövőket egyszer próbáljanak meg magukkal szembemenni és az biztos meg fogja győzni őket is.
Az autót az importőrnél vásároltam mert egy jóbarátom segítségével egész kellemes kedvezményt sikerült kapnom. A megrendelést követő 15. héten az autót már át is tudtam venni. Sajnos már az átvétel során jelentkezett a tükörbehajtási probléma de nem foglalkoztam vele mert a kocsitól szóhoz se tudtam jutni. Pár hónappal később egyébként a két tükröt garanciában cserélték és azóta nem volt velük semmilyen problémám. A kocsi átlagfogyasztása 7 liter körül mozog normál használat mellett ami nálam nagyon kevés városi de annál több városon kívüli közlekedést jelent általában 55 illetve 95 km/h-s sebességgel tempomattal. Autópályán érezhető a 6. fokozat hiánya így ott 8,5-9 literig is elmegy az étvágya 130-140-es tempó mellett. Városban 9-10 liter a fogyasztása de ez most a hűvösebb időkben annyira nem is tűnik vészesnek számomra. Az autó vezethetősége és biztonsága az úton szerintem példaértékű. Az automata klíma nyáron is kifogástalanul működött. Most hogy bejöttek a hidegek folyamatosan ECON módban használom így a kocsi alapjárati fordulatszáma kb. 650-re esik le a klímás 850-nel ellentétben, de a mások által említett lefulladásos probléma nálam nem jelentkezett. A régi autómnál kicsit könnyebben mozgatja ez a motor ezt az autót és igazából a hirtelen kigyorsítás kivételével - amihez vissza kell kapcsolni és még úgy se biztos, hogy rakéta lesz belőle - a kocsi mindenre képes ezzel a motorral. A dízeleket sose kedveltem, a következő autóm talán egy TSI lesz... majd meglátjuk.
Hibalista
- Elektromosan behajtható külső tükrök meg-megakadtak hűvösebb, nedvesebb időben. Garanciában cserélték őket azóta kifogástalan. Azt gyanítom, hogy elektromosan behajtható tükörrel kevesen rendelik az autót és valószínűleg megszokásból kézzel hajtotta be a munkás amikor felállt vele a hajóra.
Ide hordtam szervizbe
Seat Zsille, Kaposvár
Már az előző Seat Cordobámat is ide hordtam és szinte mindenkit ismerek már régről... Tudom, így könnyű...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cordoba 1.6 | Következő autója? | VW Jetta vagy utód... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
