Jaffa
Szöveges ítélet
Hogy miért éppen Jetta? Nos, előző autóm egy 1.6-os Focus (http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=33942 ) volt amibe különösebb probléma nélkül beleszaladt 160 ezer kilométer. Ezek után úgy gondoltam, hogy kétség sem férhet a következő autóm típusához. Kicsit közelebbről szemügyre véve az új Focus-t viszont erősen elbizonytalanodtam. Nem akarok megbántani egy Focus hívőt sem, a lényeg, hogy más típus után kellet hát néznem. Sok márkát végigjártam és számomra a VW, azon belül is a Jetta tűnt a legjobb vételnek minden tekintetben.
Az autót múlt hét kedden 2007.09.25.-én vettem át a miskolci Autosol Kft szalonjában. Ahhoz képest, hogy előző hét pénteken írtam alá a papírokat, úgy érzem elég gyors kiszolgálásban részesültem. Hozzá tartozik a történethez, hogy sürgősen autóra volt szükségem így mai napig P-s rendszámmal mászkálok. ( Mint utolag megtudtam a kereskedes simliskedett vmit a befizetett penzemmel es bo 3 het kesessel utalta csak el a Porsche Hungarianak miutan kivertem a balhet. )
A színe mélyfekete gyöngyház, tudtam, hogy könnyen karcolódik meg, hogy minden meglátszik rajta nem is sírok ilyen hülyeségeken. Nekem az autó az fekete. Első VW-m így pár dolgot meg kellett szoknom de eddig nagyon jól megy az összeszokás. Mai napig találok benne funkciókat amik csak megerősítik bennem jól döntöttem. Az autó Trendline felszereltségű ami nagyjából a következőket tartalmazza: négy elektromos ablak ( mind a négy automata fel-le ), elektromos és fűthető tükrök, két oldali digitális klíma, ABS, kipörgésgátló, könyöktámasz. Nekem ezek tökéletesen kielégítik az igényeimet.
A motor 1.6-os benzines 105 lóerővel. Na ettől az egytől kicsit féltem, hogy kevéske lesz de kellemesen csalódtam. Megfelelő dinamikával mozgatja a karosszériát. Egy két előzésnél már megkérdezték az utasaim milyen motor is van benne. Meglepően jól gyorsult egy 1.6-oshoz képest. És nekem hiába jön a sok fikázó gyökér, hogy így kevés meg úgy sz@r. A magyar utakra tökéletesen elegendő. A régi 75 lóerős Vectra-mal is tudtam nagyon is dinamikusan haladni, csak ugye ismerni kell az autónkat és kezelni a váltót. Többek között az ember nem jókedvéből vesz alapmotorral szerelt autót, hanem inkább azért mert ez felel meg leginkább anyagi lehetőségeinek illetve igényeinek. Erről ennyit.
Eleddig egyetlen ergonómiai bakit találtam az autóban, mégpedig a váltóboxon lévő két háromszög nyúlvány. Még nem jöttem rá van e funkcionális haszna de, hogy a térdet egészen jól nyomja az biztos. Na mindegy, ezzel még együtt tudok élni. Az autó egyébként olyan hatást kelt mint egy tank. Tökéletes biztonságban érzi benne magát az ember. Az ülése egész kényelmes és rendesen állítható így nincs olyan érzésem mint ha hokedlin ülnék, amilyen a Focus-ban volt. Az oldaltartásával sincs gond, erősebb kanyarokban nem kell kapaszkodni vagy megtámasztani magam. Egy egy hosszabb út után nincs is kedvem kiszállni belőle. Meg amúgy sincs.
Így fekete színben nagyon szép, igazán kiemeli a krómbetéteket az autó orrán. Tudom ez szubjektív, nekem tetszik. A csomagtartója egész emberes, 527 liter. Ha elgurul a kefir a távolabbi végébe egész jót nyújtózhat az ember amire kihalássza. Az egész autóról süt az összerakottság és az átgondoltság érzése. A VW sörnyitó pedig fenomenális. Egyik kedvenc extrám. A napokban jöttem rá egy újabb kis kedvességre. A kulcson a nyitás gombot nyomva tartva lehúzódik mind a négy ablak, illetve a zárás gombbal felhúzódnak. Addig működnek csak amíg nyomva tartjuk a gombot. Jópofa. Az autó nagyon stabilan fekszi az utat és a négy tárcsafék is kiváló. Kellemes és biztonságos érzés vezetni.
Lássuk a számokat. Első tankolás után fogyasztás 6,92-re jött ki. Egész barátságos egy bejáratós autóhoz. Második tankolás 6,82 lett. Ha nem is megy lejjebb már akkor is jóban leszünk. Jah, mindezt nagyrészt városban kevéske pálya és országút. A végsebessége óra szerint 190km/h. Nem valószínű, hogy gyakran fogja ezt az értéket mutatni az óra.
Az autóban valamivel több mint 2000 kilométer van még csak, szóval részletek majd később. 5000 kilométerenként majd jelentkezem…
2007.10.20.
Nos, kevesebb mint egy hónap alatt meglett az 5000km. Az autóval továbbra is meg vagyok elégedve. Teszi a dolgát ahogy kell. Eddigi legjobb fogyasztása 6.64l/100km, legmagasabb 7,5l/100km. Nem nevezném hibának de bizony a motor nagyon magas fordulatszámon dolgozik. Autopályán 140 körül már 4000 felett forog ami nem éppen biztosít gazdaságos üzemeltetést. Kezdek visszaszokni a normális, nyugodt tempóra. 100-120km/h-ig nagyon baráti fogyasztást lehet belőle kihozni. Mostánra érzem, hogy összekopott a válto és a motor is. Nagyon könnyen, csuklóból kapcsolhatóak a fokozatok. Nincs olyan precíz a váltoja mint a Focus-nak volt de majdnem. A motor nem lett erősebb bar ez továbbra sem zavar. A teljesítményével semmi bajom. Megsasoltam es a Jetta-nál nem kellesz lebontanom az autó fél elejét egy izzócseréhez mint ahogy azt a Focus-nál kellett. Kényelmesen hozzáferni a lámpákhoz. Minden eleméből az átgondoltság érződik. Még mindig jó választásnak tartom, fényévekkel igényesebb minden tekintetben mint a Focus. Rendszámom még mindig nincs de ez egy hosszú történet és semmi köze magához az autóhoz. Azért ha lehet egy jótanácsom autóvásárlás előtt állóknak. Semmiképp ne utald át a teljes vételárat egyben a kereskedésnek. Fizess előleget és mond meg akkor kapják meg a többit amikor átadták az autót rendszámostul, mindenestül. Igazság szerint nem nagyon van írni mit, tekintve nem történt semmi az elmúlt 5000km alatt, azt leszámitva, hogy egyre jobban tetszik az autó. Szóval folyt. köv. 10000km után…
2007.11.19.
Par napja tulleptuk a 10 000 kilometert. Lassan 11k. Az autoval tovabbra is meg vagyok elegedve. Meghibasodasrol, problemakrol nem tudok beszamolni. Iszonyuan tartja az utat, nem pattog el mint sok kategoriatarsa. A valto nagyon pontosan jar, egyszer sem reccsent meg. Szervizben meg nem voltam bar ugy tunik December kozepere meglesz a 15k es akkor jelenesem lesz, szoval szerviztapasztalatokrol majd kesobb. Torom a fejem milyen negativumot irhatnek de nem nagyon van. Teszi a dolgat ahogy kell, csak benzin kell bele. 15 ezer utan jelentkezem…
2008.01.28.
Az autoban jelenleg 22000km van. Komoly problema azota sincs vele. Megvolt a 15 ezres szerviz. Kapott friss olajat, beallitottak a vezetooldali ajtot, fekhatast mertek, stb. Par dolog azert aggaszt. Az autobol itt ott zorgesek jottek elo. Ez nem tetszik es nem tudom hova tenni. Akar milyen rossz minosegu utak is vannak magyarisztanban nem kellene, hogy egy 4 honapos alig 20 ezret futott auto zorogjon. Szerelom azt javasolta ne szedessem szet mert csak rosszabb lesz. Tovabba a ket hatso ajtonal es a jobb elsonel mint ha suvitene be a szel. Utasaim idonkent kifejezetten faznak. A ket hatsot meg en is hallom a bal egybol. Elvileg a legtobb ( VW gruppe ) uj auto ilyen de ez nem nyugtat meg. Fogyasztas tekinteteben volt mar 6,4 es 8,2 liter is. A 8,2 az 140-150-es autopalyazas es egy kis Bp.-el jott ki. Egy hangyanyival rosszabb mint a regi Ford-om volt. Uttartasat, fekerejet felesleges is a Focus-hoz hasonlitani. Magasan veri mindenben a kis mexikoi. Hat most nagyjabol ennyi. Benzin kell bele meg ablakmoso aztan had szoljon...
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Autosol Kft Miskolc
Jo kiszolgalas, meg vagyok elegedve veluk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1.6 | Következő autója? | majd meglatjuk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
