Fantörpikus
Szöveges ítélet
Új a gép, 2008 februári. 2200km gurult bele eddig. Csodálatos, mesés. Pazar felszereltség ( Comfortline-ba iszonyat sok mindent tesznek). Ez comfortline+télicsomag+xenon. Ülésfűtés télen marhajól jön. Xenon. Nem látsz este? Höhö. Mostantól fogsz. De ami igazán durva, az a reflektor. Szószerint lőn világosság.
Motor.
1,6 102 Le, 149Nm. Nem sok, szinte minden 1,6 erősebb. De ésszerű használathoz bőven elég. Előzni 5ösben is bőven jó, ha sietsz tolsz egy 4est, neadjisten 3ast, és már ott sem vagy. Ne tessék erősebb, nagyon motorú gépekhez hasonlítani. Ő ezt tudja, de aki ezt vette annak ez elég is. Nem túl erős, de átlag 7-7,5 lityóval elvan. És iszonyat csendes. 3500nál van vmi hangja, aztán erősödik. De fix tempónál nem lehet hallani.
Futómű.
Mit mondjak. Iszonyat milyen stabil. Amit előző kocsinkkal ( VW Bora 1,6, no hozzá képest fényévekkel jobb, pedig a Bora is egy jó gép) 90nél gázt elvettem kanyar előtt ezzel 110zel nyugodtan belemegyek. Nem billeg, jól fordul. Jól irányítható, tökéletesen fekszi az utat, lerobbantani nem lehet. 205/55 R16os kerekek ideálisak.
Ergonómia.
Minden jó, mind kényelmi mind funkcionalitás szempontjából. Rengeteg apróság van ami egyszerűen csodás. Pl 2 piros led teríti halvány fénnyel este a váltó környékét. Sehol se láttam még ilyet. Gombra nyílik a csomitartó. Ez eddig csak luxukategóriában létezett. ( Habár a Jetta nem luxus, de közelíti, mert tényleg pazar, kényelmes, elegáns).
Kényelem csodás.
Szóval a gép király, minden frankó, belül minden anyag nagyon jó, mindent jól el lehet érni. Tökéletes. Az, hogy kinek tetszik a kék-piros fénykombináció változó, szerintem messze a legszebbek egyike. Méghogy kiégeti a retinád. Szánalmas duma. Vagy ha zavar, tudod, erre találták ki a fényerősség szabályzót. Magasságállítás a xenonhoz nincs, magától állít.
Érdekes, hogy az Octavia ugyanannyi zsetonért kevesebbet ad.
Nekünk nagyon bejött ez a választás, legyen így mindig is, hiba nélkül. Bárkinek akinek tetszik a Jetta, vegye, ízlése szerinti színben felszereltséggel motorral, nem fogja megbánni.
Ez az első benyomás, de nemhinném hogy romlana a véleményem, mert eddig amit nyújtott mesés. Legyen így tovább is.
Eltelt kb negyed év, közel járunk a 7000kmhez. Sztrádán, hosszabb túrákon is bizonyít, nem fájó háttal szállok ki.
Végsebessége 200kmh, de nem arra való egy családi autó sem, hogy végsebesség közeli tartományban tartósan hajtva legyen.
Xenont mindenkinek! Hihetetlen menynivel jobban látni mint a hagyományos lámpákkal.
Véleményem ugyanaz mint eddig, nagyon jó. Világos kárpitra vigyázni kell, meg sűrűbben tisztítani, dehát ez ezzel jár. Még mindig bátran ajánlom mindenkinek aki Jetta vásárálásán gondolkodik.
Hibalista
- Semmi. Vicces is lenne ha 7000km alatt bármi is elromlana.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bora | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
