Az igazi fostalicska
Szöveges ítélet
Hogy miért is nevezem fostalicskának?
Nos, kizárólag a hajtáslánc miatt, ami meggyőződésem szerint a konszern szégyene, teljesen mindegy melyik márka, melyik típusába teszik.
Szerintem lehetetlen ennél rosszabb 1.6-os motort találni manapság.
Ha egy mondatban kellene jellemeznem, akkor azt mondanám, alul gyenge, felül hamar kifullad, cserébe legalább hangos és sokat fogyaszt :)
A magas fogyasztás miatt okolható a béna áttétel választás is, túl rövidre vannak véve a fokozatok. Mindegyik.
Nagyon kellene bele egy hatodik, mert így az autópályás haladás a megengedett tempó közelében már fárasztó.
Nagyon nagyon kétarcú a gép. Ha először beleülünk, meglepően csendesnek tűnik és egész jól megy. Ez a vélemény meg is marad, mindaddig, míg el nem hagyjuk a lakott terület határát jelző táblát, ahol megmutatja igazi arcát, megjön a motorhang, ami ráadásul borzalmas karakterű.
Városi használatra anyuka autónak ennél fogva jó lehet, persze csak kis futásteljesítményhez, ahol nem lényeges tétel a fogyasztás.
Egyébként egy tisztességesen összerakott gép, de nem értem a márkát körülvevő nimbuszt, ezt a szintet már szinte mindenki tudja manapság.
(ellenben ilyen gagyi hajtáslánca csak ennek a konszernnek van)
A beltér unalmas fekete, a felszereltsége rendben van, sok légzsák, tempomat, 2 oldali digit klíma, parkoló radar, stb.
A gyári rádió valami borzalom ahogy szól, ennél rosszabbat még nem hallottam, esetleg apám első generációs Swiftjében anno az ajándékba beszerelt rettenetet. De talán még az is jobb volt...
Az ülései egészen rendben vannak, csak nagyon hosszú távon kezd el fárasztó lenni, az is inkább a rövid ülőlap miatt.
A primitív techika előnye, hogy szinte bárhol értenek hozzá, bár ez még csak szakszervízben járt, ahol az árak indokolatlanul húzósak, de a garanciális időszakban ugye...
Idegesítő jelenség, hogy a méregdrága ablaktörlő lapátokat feltéve, szemmagasságban egy kb 2 centis csíkon koszol...
Mindent összevetve szerintem egy vacak autó, egy rendesebb hajtáslánccal egész tisztességes átlagautó válhat belőle.
Csak annak ajánlom megvenni, akinek még fent van a fején a csakanémetótóajóótó szemüveg, nagy fóccvágeenn lencsékkel.
Bárki, aki kicsit is technokrata és reálisan gondolkozik, boldogabb lesz bármi mással, egyszerűen nem tudom mit lehetne benne szeretni.
Hibalista
- Igazán csak a váltókulissza v. rudazat esett szét, persze a legjobbkor, 3-4-5 fokozat azért megmaradt :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | 307 SW | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
