Az elnyűhetetlen, megfontolt úriember
Szöveges ítélet
Szerintem egy ideális közlekedőedény, minimális fenntartási költségekkel.
Ha csak el akarsz jutni "A"-ból "B"-be egy jól megpakolható kocsival amibe befér az egész család, ez a te autód.
Vezetni kényelmes, a pedálok elérése nagyon jó (itt nem kell sakkozni hogyha a kuplungot be tudjuk nyomni akkor a fékpedálnál már kitörik a lábunk vagy fordítva mint sok autónál), az ülések is kényelmesek. A kocsi szinte zajtalan, az 1.6 benzin motor teszi a dolgát, nem egy erőbajnok (102 LE), de azért szépen mozgatja az autót, a futómű is marha stabil. Fogyasztást tekintve, vegyes használatban (Bp-vidék) 6.7 litert eszik, de volt ez 6.4 is amíg az M0-át el nem kezdték csinálni...
A motor egyébként így közel a 200e km-hez sem eszik semmi olajat, a nívópálcát olajcserekor feltöltjük maxra, és 10e km múlva is maxon van (én 10e kmerenként cseréltetem benne az olajat, azt hiszem gyárilag 15e lenne a javasolt). A hűtővíz is szép rózsaszín, zéro olajnyom van a kiegyenlítő tartályban.
100e km-ert mentem eddig vele 6 év alatt (9 évesen vettem most 15 éves), egyedül a klímakompresszor adta meg magát 13 éves korában (típushiba).
A kopó alkatrészek cseréjén kívül gyakorlatilag nem kellett eddig a kocsira költeni, mondhatjuk hogy évente lecseréled az olajat meg a szűrőket és ennyi.
Ja és a kocsit egyébként évente 1x átnézetem szerelővel, tehát nem arról van szó hogy rossz csak nem költök rá, egyszerűen csak nem romlik el semmi rajta.
Most így 15 évesen előjött rajta a vw-ket érintő küszöb rozsdásodás (nem tudtam róla hogy időnként le kéne venni a kerékdob műanyagot és mögötte kitakarítani), de 100e forintból kicserélték az elrozsdásodott küszöbrészt.
Gondolkoztam rajta hogy eladom az autót mert már 15 éves, de olvasva az újabb autók értékelését, arra jutottam hogy még 5 évre megtartom. Hihetetlen hogy az autóipar mennyire visszafelé fejlődik, erre a kocsira 6 év alatt összesen nem kellet annyit költeni, mint nem egy újabb autóra pár havonta...
Ami még hátravan, hogy a kuplung félállásban már kicsit remeg (de nincs semmi csúszás), valószínűleg olyan 20-30e km múlva egy kuplungcsere lesz esedékes. (szerintem ha nem Bp-en laknék akár 250-300e-is elmenne a kuplungja).
És most a legvégén, őszintén, ha egyszer ezt az autót el kell adnom, komoly gondban leszek hogy mit válasszak helyette az újabb vödör csavar autókból... (remélhetőleg addigra már lesznek megfizethető, normális hatótávú elektromos autók).
Hibalista
- Klímakompresszor, 150e ft - Küszöb rozsda, 100e ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | cordoba | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
