A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (2005)

Jetta 1.9 pdtdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

1.9 pdtdi - mi kell még?

Szöveges ítélet

Mindenképp VW konszern autót szerettem volna, újat, dízelt (szigorúan 1.9 pdtdi), akkorát, amibe belefér a babakocsi mellé esetleg pár bőrönd is, valamint ki tudom fizetni. Skodában gondolkodtam, Octaviákat néztem, de a kívánt felszereltséggel (sok légzsák, valamint a létező összes 2, 3 és 4 betűs rövidítés, amitől drága lesz egy autó) kicsit borsos lett az ár. Kíváncsiságból megnéztem a VW árait is, hát leesett az állam. Kb 400000 forinttal volt több az Octavia mint a Jetta (a két autó pedig kb pont megegyezik, csak kicsit másképp néz ki, a tartalom ugyanaz). Futottam pár kört, kértem árajánlatokat (az egyszerűség kedvéért minden hazai márkakereskedőtől), majd a legjobb 3-nak visszaírtam, hogy köszi, de a többiek ennyiért még ezt meg ezt is adják (szóval kicsit gusztustalanul alkudoztam). A soltvadkerti szalon nyert, kb 15 levélváltás, 1,5-2 óra telefonbeszélgetés (minden alkalommal ők hívtak) után elmentünk megnézni az autót. Mikor bemondtam a felnire szerelt téligumiszettet (június közepén...) kicsit megvonaglott az értékesítő arca, de végül rábólintott. Gyorsan levizsgáztatták, belekerült némi biztonságtechnika (pl UV-gravír, stb), és vihettem is. Fellegekben jártam...
Az első 1000 km igen óvatosan telt, szerintem 2500 felett nem is járt a fordulat. 1500-nál olajcsere - szervíz szerint felesleges, de én magamnak vettem az autót saját pénzből, és még sokáig használni szeretném. Kb 15000-nél kért egy kis olajat, nem egész egy litert töltöttem rá. Két olajcsere közt (30000 km) általában belemegy 1 liter, ez a szervíz szerint normális. Egyébként a csomagtartóban gyárilag van helye a tartalék olajnak :-)
Hát kb ennyi a szervíztapasztalatom vele, remélem, így is marad.
És a lényeg: 5,2 átlagfogyasztás (évi 30000 km, teljesen vegyes használatban - napi szinten kap autópályát és budapesti dugóban pöcsölést is). Egyszer csak úgy családdal kirándulgatás címszóval mentünk 320 km-t szigorúan alsórendű utakon, 70-90 km/h átlaggal, este a napi átlagfogyasztásom 3,4 volt. Nem akartam elhinni...
Autópályán, magasabb sebességnél 6 alatt marad kicsivel az átlag, de ha igazán megtaposom, 180-190 között (csak német autópályán persze, mint mindenki más:-)) felmegy 7,6-ra. Szerintem ilyen sebesség mellet ez lóf@sz...
Az autó kényelmes, kb három nap után kézre esett minden egyes műszer és gomb. Hátul is kényelmesen elfér mögöttem a család, a csomagtartó meg egyszerűen hatalmas - még sosem sikerült telepakolni.
Negatívum: a hátsó futómű hajlamos elállítódni, érdemes a téli-nyári gumiátálláskor megnézetni, ha kell, beállíttatni. Cserébe viszont iszonyatosan tapad, normál kereteken belül nem jön zavarba, legfeljebb a kis visszajelzőlámpákból tudom, hogy épp helyettem vezet...
Másik negatívum: a gyári ablaktörlőlapátok. Két hónap után kicseréltem, mert csak ugyan szép volt, a vizet gyakorlatilag szárazra törölte egy mozdulattal, de pl már az elütött bogarakkal szemben semmit nem tudott tenni. Télen nem próbáltam, még augusztusban rákerült egy normális lapát.
Amit szeretek benne: Tetszik a formája. Sokan Passatnak nézik, pláne, hogy semmiféle jelzés nincs rajta a VW emblémán kívül. Bődületes csomagtartóméret. Alacsony fogyasztás, nekem elég teljesítmény (250 nm...).
Egyedül talán egy hatodik sebességfokozat jönne jól néha...

Hibalista

- Kopó alkatrészeken kívül semmi. Ja de, kiégett a hamutartó lámpája.

Ide hordtam szervizbe

M1 Planet Autóház Törökbálint. Márkaszervíz, teljesen korrektek, persze méregdrágán.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Ismerős srác. Igaz, csak olajat cserélt, meg ilyeneket. A vas már nem garanciális...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Egyenlőre marad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 2005 (2005)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)