1.9 pdtdi - mi kell még?
Szöveges ítélet
Mindenképp VW konszern autót szerettem volna, újat, dízelt (szigorúan 1.9 pdtdi), akkorát, amibe belefér a babakocsi mellé esetleg pár bőrönd is, valamint ki tudom fizetni. Skodában gondolkodtam, Octaviákat néztem, de a kívánt felszereltséggel (sok légzsák, valamint a létező összes 2, 3 és 4 betűs rövidítés, amitől drága lesz egy autó) kicsit borsos lett az ár. Kíváncsiságból megnéztem a VW árait is, hát leesett az állam. Kb 400000 forinttal volt több az Octavia mint a Jetta (a két autó pedig kb pont megegyezik, csak kicsit másképp néz ki, a tartalom ugyanaz). Futottam pár kört, kértem árajánlatokat (az egyszerűség kedvéért minden hazai márkakereskedőtől), majd a legjobb 3-nak visszaírtam, hogy köszi, de a többiek ennyiért még ezt meg ezt is adják (szóval kicsit gusztustalanul alkudoztam). A soltvadkerti szalon nyert, kb 15 levélváltás, 1,5-2 óra telefonbeszélgetés (minden alkalommal ők hívtak) után elmentünk megnézni az autót. Mikor bemondtam a felnire szerelt téligumiszettet (június közepén...) kicsit megvonaglott az értékesítő arca, de végül rábólintott. Gyorsan levizsgáztatták, belekerült némi biztonságtechnika (pl UV-gravír, stb), és vihettem is. Fellegekben jártam...
Az első 1000 km igen óvatosan telt, szerintem 2500 felett nem is járt a fordulat. 1500-nál olajcsere - szervíz szerint felesleges, de én magamnak vettem az autót saját pénzből, és még sokáig használni szeretném. Kb 15000-nél kért egy kis olajat, nem egész egy litert töltöttem rá. Két olajcsere közt (30000 km) általában belemegy 1 liter, ez a szervíz szerint normális. Egyébként a csomagtartóban gyárilag van helye a tartalék olajnak :-)
Hát kb ennyi a szervíztapasztalatom vele, remélem, így is marad.
És a lényeg: 5,2 átlagfogyasztás (évi 30000 km, teljesen vegyes használatban - napi szinten kap autópályát és budapesti dugóban pöcsölést is). Egyszer csak úgy családdal kirándulgatás címszóval mentünk 320 km-t szigorúan alsórendű utakon, 70-90 km/h átlaggal, este a napi átlagfogyasztásom 3,4 volt. Nem akartam elhinni...
Autópályán, magasabb sebességnél 6 alatt marad kicsivel az átlag, de ha igazán megtaposom, 180-190 között (csak német autópályán persze, mint mindenki más:-)) felmegy 7,6-ra. Szerintem ilyen sebesség mellet ez lóf@sz...
Az autó kényelmes, kb három nap után kézre esett minden egyes műszer és gomb. Hátul is kényelmesen elfér mögöttem a család, a csomagtartó meg egyszerűen hatalmas - még sosem sikerült telepakolni.
Negatívum: a hátsó futómű hajlamos elállítódni, érdemes a téli-nyári gumiátálláskor megnézetni, ha kell, beállíttatni. Cserébe viszont iszonyatosan tapad, normál kereteken belül nem jön zavarba, legfeljebb a kis visszajelzőlámpákból tudom, hogy épp helyettem vezet...
Másik negatívum: a gyári ablaktörlőlapátok. Két hónap után kicseréltem, mert csak ugyan szép volt, a vizet gyakorlatilag szárazra törölte egy mozdulattal, de pl már az elütött bogarakkal szemben semmit nem tudott tenni. Télen nem próbáltam, még augusztusban rákerült egy normális lapát.
Amit szeretek benne: Tetszik a formája. Sokan Passatnak nézik, pláne, hogy semmiféle jelzés nincs rajta a VW emblémán kívül. Bődületes csomagtartóméret. Alacsony fogyasztás, nekem elég teljesítmény (250 nm...).
Egyedül talán egy hatodik sebességfokozat jönne jól néha...
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül semmi. Ja de, kiégett a hamutartó lámpája.
Ide hordtam szervizbe
M1 Planet Autóház Törökbálint. Márkaszervíz, teljesen korrektek, persze méregdrágán.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ismerős srác. Igaz, csak olajat cserélt, meg ilyeneket. A vas már nem garanciális...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Egyenlőre marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
