A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (1984-1992)

Jetta 1.9TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér villám (1.9TDI)

Szöveges ítélet

1.6D-ként kezdte, ezzel a motorral 630000km-t ment egy hengerfejtömítés cserével, mert a 170-et nem szerette autópályán valamiért...

Utána kapott egy 1.6TD-t, de az egy összekókányolt, kopott vashulladék volt. Jól jelzi az eladó szakértelmét a 8 ponton szilikonos tömítővel ideiglenesen rögzített hengerfejtömítés. Természetesen állandóan hengerfejes tüneteket produkált, a blokk pedig első méretről 3-asra kellett volna fúratni.

Ezután kapott egy másik 1.6TD-t, baltával beállítottam rajta az adagolót, egy hónapig vigyorogtam benne minden esetben, amikor beleültem. Aztán valamiért elgyengült :)

Utána raktam bele egy 1.9TDI-t, építtettem rá egy mechanikus adagolót az 1.9TD (AAZ) házában, LDA tető nélkül, vékony tengellyel. Veszettül ment, LDA (membrános füstleválasztó kacat) nélkül olyat kormolt, hogy lefulladtak mögöttem a repülők is az égről. A vékony tengelynek hála a röpsúlyos szabályzó fogaskereke eltört egy kereszteződésben alapjáraton, a motor felbőgött kb. 6000-ig, gyújtást levettem. Újraindítottam, felpörgött, gyújtás le, madzaggal hazacibáltuk.

Ekkor kezdtem el kitanulgatni az adagolók lelkivilágát és épittettem rá egy másikat, Ford házas, vastag tengelyes, akkor még szimpla gázkarcsoportos, egy előtöltés rugós, LDA-s verziót, ami olyan 6-8 éve lehet benne. Azóta kapott faragott duplacsuklós gázkart, bármikor pörgethetem 5000-be, az 1.1 baron töltő gyári T15 turbóját átépíttettem hibridre (csigaházak feleszergálva a GT1749v középrészhez), ezzel 1.5 bar a tartós töltőnyomás, kb. 30%-kal több levegő, hozzá nagy alu intercooler. Mióta TDI van benne lusta vagyok bekötni az izzítást és a segédfűtést, -25 fokban is indul, de azt már annyira nem szereti.

Csak mechanikus adagolóban gondolkodtam, ha nagytudású ember építi akkor taposható, örökélet + két fagyi és 4,9 az átlaga. Ez utcai autó, taposgatva, szerpentinen ennyi, dombon felfelé nem ritka a 2 autós előzgetés. Teljesítmény most olyan 120-130 ló lehet 250Nm körüli nyomatékkal, de könnyű bódéban. Sose hagy ott, bár egyszer a hidraulikus kuplung kinyomó munkahenger miatt kellett hozatnom hozzá egy másikat, a csere 5 perc volt + légtelenítés. Nincs benne elektronika, út mellett is szerelhető, bármikor beleülök és lemegyek vele az óceánig meg vissza.

7500-anként kap olajcserét, kap spurit, időnként egy tankhoz 1 deci full szintetikus 2T olajat, mert amit itt árulnak gányolajat az rettenet. A saját autómon hallottam és éreztem 5 perc után a holland gázolaj és a magyar közti különbséget, azóta odafigyelek a kenésre.

A motor hivatalosan beépített, a másik Jettánké is. A vezérlés cseréje 20-25e, az olaj 10-15e, motort bármelyik bokorban lehet találni ha kéne 30-50e, hibrid turbó 80e, adagoló 80-90e, porlasztók 40-60e, kuplung egytömegű, ehhez a teljesítményhez még a kevlározás sem szükséges.

A futóműve mostanra lett kiforrott, Vento TDI rugók, hátul erősített, elől parasztosan 3/4 kört vágva, mert 160-nál emelné az orrát (az Autobahnon persze). A most közel 9 éves teleszkópok kezdenek már fáradni (Meyle). A tömör szilent az első lengőkarba (Golf4/Audi TT) kinyírhatatlanná teszik a futóművét, szerpentines, hullámos, kátyús úton sem kell elvenni a gázt. Bölcsőmerevítőt (Corrado mintára), hátsó toronymerevítőt (házilag) és stabirudas Golf3 hátsó hidat kapott (+14mm szélesítés és ET38-as gyári 14-es bádogfelni). Így komfortos, bár a fáradó telók miatt már a futómű lett a szűk keresztmetszet.

A fékek elől 256-os hűtöttek, hátul 226-os tömör trágyafék van. Egy ideig, mert ha egyszer berohad a kézifékkar a nyeregben, akkor rendre el fogja nyírni belül az O-gyűrűt és ereszteni fog, ha pedig hiányzik a visszafeszítő rugó a nyeregről, akkor befog a fék is. Maradok a dobféknél inkább.

A beltérben az ülések Toledós plüssösek, én átépíteném görgős csúszkásra az állandó lötyögősödés miatt. Az első Toledókról annyit, hogy a TDI-re átépítők álma, a motor, a bölcső, a motortartó vasak, a váltó, a kulissza, a pedál, a futómű mind kompatibilis. A Golf 3 donor sokkal-sokkal munkásabb.

A kasztni családi erekje, amíg lesznek utak ez az autó futni fog. Ha becsapódik egy meteor a bolygóba én akkor is autózok majd vele. Maximum döglött lepkék belsőségeit fogom lepárolni üzemanyagnak, azzal is menni fog.

Valahogy ebben a formában kellett volna kijönnie a gyárból. A mai autókhoz viszonyítva sokkal kényelmetlenebb, nincs klímám, se szervóm, a TDI télen hideg, a kék matricát most már a hajamra kenhetem, a papírozás miatt a rendőr sem zaklathat illegális átépítés miatt. Cserébe és nem alszom el a volán mögött, fillérekből fenntartom, hobbiként a jobb bontott alkatrészeket felújítgatom és vasárnap este is levehetem a polcról, ha kellene. A talpasok és gömbcsuklók árai manapság már a vicc kategóriába tartoznak, ahogy a legtöbb alkatrész. Az új autók jók amíg jók, ez meg mindig az lesz, csak ne legyél elkényeztetve, mert ez nem a klubban ücsörgős, agyonkényelmesített jármű. Ez jó.

Hibalista

- Állandóan piszkálom, mostanra már eléggé kiforrott. Szinte bármivel lehet rajta kísérletezni, igazi Lego autó.

Ide hordtam szervizbe

Otthon

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 25 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ritmo D 1.6 Következő autója? Ez már családtag
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 1984

További ítéletek (55 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)