Talán tényleg jobb lett volna, ha ez az V-ös Golf
Szöveges ítélet
Mivel még csak 2 hete van meg, ez nem a megbízhatóságára vonatkozó, inkább csak az első benyomásokat összefoglaló vélemény lehet.
Hátha erre is kíváncsi valaki.
3 hónapot vártunk rá, mivel automatát nem tartanak raktáron, és egyébként is, volt egy-két dolog amit még szerettem volna a széria felszereltségen felül, így mindenképp várakozásra kényszerültünk.
Az autót a feleségemnek vettük, így nekem inkább csak a "jobb egyből" vannak tapasztalataim.
Az első és legfontosabb, meghökkentően tágas belül. Valószínűleg egyrészt a magasabb építésnek, másrészt a kicsit tömzsi orrésznek köszönhetően. De a lényeg, tényleg nagyon szellős belül.
(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a miénk bézs belsővel érkezett és azért a világos szín növeli a térérzetet, szóval lehet, hogy csak én érzem nagynak.)
Az ülések nagyon kényelmesek, mivel un. sportülések, igen jó az oldaltartásuk.A rugózási komfort nagyon tetszik (itt a pesti rázós utakon is), az összeszerelés minősége nagyon jó, az utastérben semmi zörej nem hallatszott, persze csak addíg, amíg a nejem tele nem pakolta az összes tároló rekeszt - amiből még a tetőre és az ülések alá is jutott néhány - a kis kacatjaival.
A csomagtartó "dupla fenekűként" érkezett, de ezt első nap megszüntettem, így igen jól használható rakodótér keletkezett.
Egy szó mint száz, van hely az autóban. (Hozzá kell tennem, évekig egy 4-es Golfja volt mamának, ezért a lelkesedésem.)
A motor a VW ősöreg 8 szelepes 1,6-osa, köztudottan nem a mai technika csúcsa, de a mi igényeinknek tökéletesen megfelel.
(Annak fényében különösen, hogy a korszerűbb, kb. 10LE-vel erősebb 1,6FSI motorral kb. 800e Ft-tal lett volna drágább.)
Az imént említett 4-es Golf 1.4-es volt, ahhoz képest még az automatával is lényegesen jobban megy.
Városi közlekedéshez bőven elegendő, a Bp. táblát pedig úgyis igen ritkán fogja látni.
(Ezért fölösleges, hogy van benne tempomat, meg ködlámpa ...stb., amikre a világon semmi szükségünk, de hála a VW rafinált felszereltségi szint kategóriáinak - bézs belső csak a Premium szinttől elérhető, kvázi ezeket is meg kellett venni -, belekerült ha kell, ha nem.)
Mivel ma megtörtént az első tankolásunk, így beszámolhatok a sokakat érdeklő tényről, a fogyiról.
Előre bocsátom, nejem ebben eddíg sem volt túl jó, mivel az 1,4 -essel is könnyen megetetett 10,5-11 litert az Ő, megyek 2 km-t, megállok, megyek 5 -t megállok, mindezt elég offenzív stílusában, ráadásul szegény joformán csak délutáni, szakadó esős csúcsforgalomban ment eddíg, az elmúlt 2 hét alatt, ezért azt hiszem egyből beállította a negatív rekordot.
Tehát az első átlag fogyi kb. 13 liter lett, amivel felülmúltuk a gyári 11,5 literes városi átlagot.
Persze, hogy védjem a mundér becsületét, leírom azt is, hogy tankolás után én is autóztam, szintén a városban (igaz nem túl intenzív, vasárnapi forgalomban 10-20 km-t), így nálam az átlag 8,4 volt.
Nos, ezek az első tapasztalatok. Ha még gyűlnek, majd visszatérek és megírom.
(Bár nem leszek etalon, mivel az előzővel ment asszonyka 4 év alatt 29 ezret, szóval tartós tesztben nem vagyunk túl jók.)
Egyenlőre ennyi.
Hibalista
- Ez még korai, de ha lesz, megírom.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Golf 1.4 Edition Plus | Következő autója? | Ez marad. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
