Kényelmes, tágas rozmár
Szöveges ítélet
Először külföldön találkoztam kicsinyített másával, egy VW Fox-szal (legalábbis az eleje :) ). Már akkor beleszerettem a dizájnba, hátmég mikor a P. Pestnél rongyosra ücsörögtem a kiállított modell összes ülését. Hihetetlenül kényelmes, tágas, már-már luxusautó kategória (ez utóbbit faterom mondta, kinek egy Audi Allroad Quattro-ja van...). Ültem az ötös Golfban is, ég és föld a különbség kényelemben (elég ha csak annyit mondok, hogy a golf kardánboxa (vagymi) szétnyomja az ember térdét, sípcsontját jobbról). Egy "Perfect" felszereltségű modellt vettem digit klímával és könyöktámasszal. Finom anyagokból, német precizitással elővarázsolt, rendkívül kulturált belső tér, gyönyörű műszerfallal. Minden tökéletesen működik, tökéletesen kézreáll, a váltó nagyon finom, precíz. Még hónapokkal az első használatba vétel után is meglep olyan finomságokkal, mint pl. az ablaktörlő folyamatos maszatolásra állítva (ha pl. dugóban araszolgatok), megálláskor magától visszavált egy sebességet, majd elinduláskor ismét gyorsabban töröl, vagy pl. a csak sötétben észrevehető finom vörös világítás a plafonról a sebváltó irányába.
Amit negatívumként tudnék felhozni, az a motor és a hifi teljesítménye. A motor Kb. 2800-as fordulatszámtól kezd el húzni, addig elmélkedik azon, hogy hogy a túróba tették őt bele egy alaphangon is 1334kg-os szekérbe. Ha megfelelően kialakítod a motor viselkedését (pl. megmozgatod az első 1000km után), egy fővel egész jól megy, de ha többen vagytok, esetleg még csomagokkal is, ne számíts rakétára. Autópályán 190 körül volt a vége, de mire azt elértem... De ahhoz képest, hogy viszonylag lomha, legalább sokat fogyaszt :) városi adatokat nem is mondok, autópályán pedig 130-140-es átlaggal jó esetben 7,5.
Valaki említette a menetzajt, hát én abból semmit nem vettem észre, előtte egy 4-es Golfom volt, amennyire emlékszem, az zajosabb volt ennél (csodálkoznék is, olyan brutálisan szigetelt az egész).
Az alap hifi (cd + hangfalak elöl) elég gyenge, de a hátsó ajtókba betuszkolt felmentősereggel már egész élvezhető.
Összességében nagyon szeretem az autót. Gyönyörű, tágas és kényelmes. Nálam ezek a legfőbb szempontok.
És igen, sikerült még 1-2 "hibát" találnom! :)
- Az ajtókból hiányzik a jelzőfény, ami pl. már a 4-es golfomban is volt. Hát mennyire ciki ez kérem szépen?
- Ha megy a fűtés (pl. télen), és bekapcsolom a belső levegő keringetést (pl. egy busz miatt), átkapcsol légkondira és elkezd hűteni(!!). Gratulálok az illetékeseknek.
Hibalista
- 2 év után még mindig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mozaik. (2 éves kötelező)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf IV. | Következő autója? | ugyanez 2.0 tdi-ben |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
