Felfújt Golf
Szöveges ítélet
A Sixt jóvoltából lehetőségem nyílt mintegy 4-5 hónapon keresztül használni az autót, amit ma lecserélték egy Ford Focusra, úgyhogy ennek örömére, törölve eddigi toldozott-foldozott leírásomat, megpróbálom tapasztalataimat összefoglalni. Hozzátenném, hogy ez az általam vezetett 1 db autó alapján készült, és ez az én igen szubjektív véleményem.
Nézzük a pozitívumokat: az 1.9-es, 105 lovas dízellel egész jól húz, tűrhető a gyorsulás, és a végsebesség, bár a sima Golfnál lassabb. Remek az úttartása, csak a nagy magasság miatt nagy sebességnél kicsit szélérzékeny, de egyébként semmi gond vele. Remek fékek, nagyszerű váltó. Megbízható szerkezetnek tűnik, csak egy-két múló rosszulléte volt az elektromos ablakokkal...
Baromi tágas, jól alakítható, családosoknak ilyen szempontból tökéletes. Sok lámpa van az utastérben, ez néha igen jól jön. Kényelmes ülések...
A rövid eleje miatt egész könnyű vele a parkolás, ha az ember megszokta a kocsi dimenzióit.
Tök jó az automata, kétzónás klíma is!
Az ajtóvastagságokat, illetve az ajtó hangját hallva nem aggódik az ember a biztonsága miatt: ebben az autóban van anyag, és lufik is vannak jelentős mennyiségben.
Na, és a negatívumok: kívülről nem tetszik, az egy dolog. De hogy egy autó belül ennyire depressziós hangulatot tudjon árasztani...minden fekete, a műanyagok jó minőségűek, de ne tapizzuk őket, mert az nem lesz egy nagy élmény. Sajnos ezt nem tehetjük meg a hasonlóan borzasztó fogású kormánnyal, mert annak fura következményei lennének.
Randa a műszerfal is, és engem a kék háttérvilágítás is zavar. Kicsi a kesztyűtartó is. (De vajon miért? A sima Golfban egy bazi nagy kesztyűtartó gondoskodott róla, hogy a teljes rokoniság kesztyűkészlete elférjen egy helyen).
Vezetés közben nem fér el a bal lábam a kerékdobtól...ez utoljára a Trabantban merült fel problémaként...Ha messzebb állítom az ülést, nem tudom kinyomni a kuplungot, és a magasságával is hiába játszottam...
A baromi vastag oszlopok (A, B és C egyaránt – tényleg, látott már valaki, valaha ilyen vastag B oszlopot?) megnehezítik a kilátást, és izgalmassá teszik a kikanyarodást egy útra, illetve a gyalogosok időben történő észrevételét...
A motor baromi hangos, és melegen is olyan a hangja, mint egy teherautónak. Ezt a teherautós életérzést a műszerfal és a magas üléskialakítás tovább erősíti.
Sajnos ehhez az autóhoz nem járt könyöktámasz sem (pedig azt szerettem az előzőleg Golfban), és fedélzeti számítógép sem (na, ez annyira nem is hiányzott azért).
A csomagtérajtó becsukása igen nehéz úgy, hogy ne fogjuk meg a koszos külsejét, igen nagyot kell rajta rántani, hogy becsukódjon. A hátsó ajtók nehezen csukódnak.
Szóval összefoglalva sok jó tulajdonsága van, de tőlem ez az autó nagyon távol áll, és még drága is...Ha már VW-csoport, akkor ezerszer inkább Skoda!
Hibalista
- A jobboldali első ablak emelője egyik nap hülyéskedett, és néha nem működött, néha csak le volt hajlandó menni, néha csak fel, de aztán összeszedte magát, és azóta tökéletesen működik ismét
Ide hordtam szervizbe
Sehova. Bérelt autó.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Ford Focus kombi, 1.6 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
