Emberre szabva
Szöveges ítélet
Végigolvastam a hozzászólásokat, ez alapján vásároltam a GOLF Plus-omat. Azóta összegyűjtöttem a tapasztalataimat, amit most megosztok veletek.
A külcsínnel nem foglalkozom, mert az teljesen szubjektív, engem a tartalom érdekel, nem a divat és a marketing.
35 ezer km-el vettem 1 éve az első tulajtól szervízkönyvvel. Néztem dízelt is, de abból csak import volt ki tudja hány kilóméterrel és karambollal a háta mögött. Az én futásteljesítményemmel a dízel árkülönbözete úgysem jönne vissza soha. És akkor még figyelembe sem vettem a dízel-ek turbó hibáit, aminek az árából jónéhány teli tankra futja. Mivel csak Budapesten használom eddig 7 ezer km-t tettem bele.
Túlzás nélkül állíthatom, hogy ez életem eddigi legjobb autója! Előtte volt: Opel Astra, Skoda Fabia, Renault Scenic, Alfa 146, Opel Zafira. Persze mondhatjátok, hogy nem volt még japán autóm, sőt nem volt még német presztizsmárkám sem. Nem állítottam, hogy ennél nincs jobb autó, csak nekem olyan még nem volt.
Városi forgalomra tervezték. Számomra a legfontosabb egy autóban az ergonómia és a kényelem. Motort mindenki válasszon vérmérséklete és a pénztárcája szerint. A kormánya álló helyzetben és lassú tempónál is egy kézzel könnyedén kezelhető, így a parkolás gyerekjáték. Nem lehet rajta érezni az úthibák vissaütését. Olyan egyenesen tud menni, hogy többször volt az az érzésem, ha nem lenne lámpa az Andrássy úton, magától is végigmenne nyílegyenesen a Deáktól a Hősök teréig. Ugyanakkor autópályán bekeményedik, nem tudod még véletlenül sem elrántani. Fő a biztonság!
A kuplung nőiesen lágy nincs benne holtjáték, nem keményedik fel. A sebváltó maga a csoda. Minden fokozatba könnyedén szalad. Két újjal vezérelhető, szinte félautomata. A Zafirában pl. a sebváltás két fázisú. Először kiveszem üresbe, majd irányváltás és továbblököm a kívánt sebességbe, közben erőlködöm. A Scenicben olyan nagy volt a holtjáték, hogy művészet volt megtalálni a fokozatokat. Na itt ilyenről szó sincs.
A fék is remek, elől hátul tárcsa, bárhol meg lehet vele állni, ha kell az ABS is dolgozik. Igazán biztonságban érzem benne magamat. Ezt tovább fokozza az a tudat, hogy körülöttem 12 légzsákot rejtettek el a mérnökök. Igazából nem tudom minek ennyi, de ha megmenti az életemet, akkor semmi sem sok. Bár ha a balesetet túlélem, akkor biztos szörnyet halok, ha meglátom a légzsák cseréről szóló számlát.
Az elektromos ablak kapcsolóját nagyon eltalálták. Korábban kétféle működéssel találkoztam, de egyik sem tetszett igazán. Az egyiknél ha egy pillanatra megnyomtam, lehúzta az egész ablakot, ha hosszan nyomvatartottam, akkor addig húzta, amíg nyomva tartottam. A másik pont ennek az ellenkezője volt. Így az ember teljesen összezavarodik, ha két kocsi van a családban. Ennél két fokozatú a kapcsoló. Ha egy kattanásig nyomom és nyomva tartom, akkor addig mozog, amíg nyomva tartom, ha két kattanásig nyomom és elengedem, akkor lehúzza teljesen. Valahogy úgy működik, mint a Canon fényképezőgépem. Az exponáló gombot félig lenyomva autó fókusz, teljesen lenyomva exponál.
A tükrökből mindent látni, szinte nincs is holttér, ez nagyon megkönnyíti a városban a gyakori sávváltásokat.
Az ülések komfortja tökéletes és ami a legfontosabb a be és a kiszállás nagyon kényelmes, mivel az ülések meg vannak emelve. Akinek egyterűje van, annak ez nem újdonság, de aki eddig csak limuzin típusú, vagy esetleg sportautókban ült, az próbálja ki azonnal. Nem kell rá felmászni, mint egy terepjáróra és nem is kell leülni a földre, mint egy Honda Prelude-ben, csak kényelmesen beteszed a feneked. A kiszállás sem veszi igénybe a gerincoszlopot.
Az első ajtó három állásban is rögzül. Én ilyen jó konstrukcióval még nem találkoztam. Mind a három állásban fixen áll, ugyanakkor könnyen csukódik. Én hegyen lakom és parkolok, ezért fontos, hogy az ajtó kiszálláskor ne csukódjon rám. A Skoda folyton kékre zúzta a lábszáramat.
Az autó hasmagassága is meg van emelve, így nem gond se egy fekvőrendőr, se egy magasabb rámpa.
A rugózása pont optimális, nem leszek benne tengeribeteg, de a fejem se fájdul meg a keményre hangolástól. A kanyarokba bátran bele lehet szaladni, megcsúsznom még nem sikerült. Persze csak száraz úton.
A csomagtér ajtó egykézzel könnyen csukható. Úgy van kiegyensúlyozva, hogy minimális erővel zárható. Nyílni pedig magától nyíilik. Ennek a nejem örül a leginkább, mert a Zafira csomagtartóját két kézzel sem tudja bezárni.
A hátsó üléssor sínen csúsztatható, így vagy a lábtér, vagy a csomagtér növelhető a másik rovására. A háttámla nem a hagyományos 1/3, 2/3 arányban dönthető, hanem mind a három elem külön is lehajtható. Pakoláskor, ha több helyre van szükség, nagyon praktikus.
A csomagtér dupla fedelű, így segít elhitetni a kívülállókkal, hogy rend van benne. Amit nem akarok láttatni, berakom az alsó rekeszbe.
Az enyémben van elől ülésfűtés mindkét oldalon. Hogy az mekkora király! 5 fokozatú, de 2-nél följebb egész télen nem kellett kapcsolnom. Elindulok és az utca végén már meleg a fenekem. (Mielőtt valaki félreérti, hetero vagyok.) Az aranyerem sem jött elő azóta.
A motorról is írok pár mondatot: A régi jól bevált 8 szelepes motor, ami nagyon halk és egyenletes járású. Ha kell dinamikus, de nem rángat dugóban araszolás közben sem. 2000 alatt lomha, de 2000 és 4000 között dinamikusan gyorsul. Nem teljesen egyenletes a gyorsulása, de ezt meg lehet szokni, sőt a sebességváltó kezelésével ki lehet egyenlíteni a lyukakat. Lámpánál állva néha azon kapom magam, hogy olyan halk, lehet, hogy leállt a motor. Persze nem állt le, mert ezt még lefullasztani sem könnyű. Az egyetlen hibája a fogyasztás. Mivel én csak városban használom, 10 liter alá még nem sikerült vinni. Bár az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy én nem szeretek tötymörögni, a dinamikus vezetésnek pedig ára van. Persze biztos jobb lenne egy erősebb motor, de annak is ára van. Pár évig még biztos megtartom, addig gyűjtöm a tapasztalatokat az 1.4 TSI-ről, és ha beválik, akkor arra cserélek.
Írok néhány negatívumot is, mielőtt megvádolnátok azzal, hogy a VW felbérelt ügynöke vagyok.
Kanyarodásnál az A oszlop sokat kitakar, de megszokható.
A könyökömet nem tudom kényelmesen pihentetni a belső burkolaton, mert úgy alakították ki, hogy kifelé lejt. Az autóból kikönyökölni csak lehúzott ablak mellett lehet, úgy viszont kényelmes. A gond az, hogy városban úgysem húzom le az ablakot, mert akkor gázálarcban kellene vezetnem.
A rádióból, ami egyébként nagyon szép és jó, kispórolták az MP3-at. Szomorú, hogy ezen az 5 ezer Ft-on akarnak spórolni, de sajnos ezt más márkáknál is tapasztaltam, hogy a szériának nem része. Ezen a problémán gyorsan túltettem magam és berakattam az autóba a korábbi MP3-as Pioneer rádiómat. Nem fizetek 150 ezret egy ilyen rádióért a szervízben. A Vaterán hirdetett meg biztos lopott és a tolvajokat nem fogom támogatni. Ha a nyakán marad, remélhetőleg legközelebb nem lopja el. Ezért is van PAJZS védelmi rendszer az autóban. Tőlem mégegyszer egyetlen szarházi sem lopja el az autómat, mint ahogy a Scenic-el történt. Vagy, ha mégis, akkor megtalálom és garantáltan találkozni fog a teniszütőm a fejével.
Egy-két hónapja bal hátsó irányból rossz úton cicergő hangot hallok, ha véletlenül elfelejtem bekapcsolni a rádiót. Valami kétségtelenül nyikorog, de nem tudom mi. Egyelőre felhangosítom a rádiót. Ha tovább erősödik a zaj, megnézetem. Lengéscsillapítónak még korai lenne 42 ezer km-nél, de hát ezeken a pesti kátyúkon nem kizárt.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Zafira | Következő autója? | Golf Plus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
