Apa új autója
Szöveges ítélet
2005. szeptemberében vettem át els? új autómat, el?tte 1.6-os Golf IV-sem volt. Tartottam az 1.4-es motortól, így még a vásárlás el?tt kipróbáltam tesztvezetés keretében, hogy hogyan birkózik meg ezzel a nagyobb és nehezebb karosszériával. Egyértelm?en kellemesen csalódtam, meglep?en jól boldogul a 75 LE-?s motor. Alacsony fordulaton is jó a nyomaték leadása, karakterisztikája hasonlít az 1.6-oshoz, csak kisebb a nyomatéka és a teljesítménye.
Betöltöttem a 40 évet, három gyermekem van, a legkisebb alig múlt két éves, így már kezdek lecsillapodni. Persze az ár és a költségek is latba estek, amikor az 1.4-est választottam.
Magamnak készítettem egy óriás összehasonlító táblázatot az el?z? és az új autóm között, megjelölve a fejl?déseket és a visszalépéseket, csak néhány fontosabb:
Fejl?dés (nagyon sok van, de csak a számomra legfontosabbakból válogatok):
- Fokozott ütközésvédelem (széria 6 légzsák)
- Érezhet?en jobb kanyarstabilitás
- Lényegesen nagyobb hátsó lábtér
- Nagyobb és variálhatóbb csomagtér
- Rövidebb úton és könnyebben kapcsolható váltókar
- Könnyebben kezelhet? elektromechanikus szervokormány
- Tisztább hangzású és jobban kezelhet? CD-és rádió
- Még sok egyéb apróság, ezek tesznek igazán jóvá egy autót
Visszalépés (ezeket nem szabadott volna meglépni, visszataszító az ilyen spórolás):
- Nincs gázkitámasztós motorháztet?
- Nincs pipere tükör lámpa
- Nem tekeredik fel a kalaptartó zsinórja
- Nincs kilép? világítás, csak prizma
- Az elektromos fényszóró állító csak a tompítottat állítja a távolságit nem, ez a legnagyobb probléma az autóval, szívesen elbeszélgetnék a tervez?vel.
Érzésem szerint a Golf Plus-t pont nekem találták ki, nem túl nagy (hosszú), mégis belül nagyon tágas és jól variálható a csomagtartója. Optimálisan használja ki a rendelkezésre álló teret. Ideális családi autó. Tetszik a részletekbe men? átgondoltság (pl.: záráskor lekapcsol az égve felejtett olvasólámpa), de nagyon bosszant a filléres spórolás. Mit érezhetett az a mérnök, akinek lehúzták a szárnyalását, mert két Euro centet lehetett megtakarítani egy olcsóbb megoldással. Ennek ellenére a legújabb értékelés szerint 2005-ben visszavette európai els?ségét a VW és növelni tudta eladásait.
Hibalista
- Javítás nem volt. A tompított fényszórót kellett állítani, túl közel világított. Az utasajtókat er?sebben kell becsapni a szokásosnál.
Ide hordtam szervizbe
Kecskeméti Brill Kft. Fényszóró állításra vittem az autót, de érezni lehetett, hogy neheztelnek, hogy nem náluk vettem az autót. Bosszantó spórolás, hogy a távolsági fényszórót nem lehet külön csavarral állítani a tompítottól, de az elektromos fényszóró állító csak a tompítottat mozgatja. Közölték velem, hogy a távolsági külön nem állítható, forduljak oda ahol vettem az autót.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Soltvadkert Autócent Kft. (itt vettem az autót)
Készségesek és segít?készek voltak, igaz állítani ?k sem tudták a távolságit. A probléma az, hogy ha beül a család, leül a hátulja és a fákat világítja a távolsági, hiába állítom a fényszórót, a távolsági fix. Na ezen mennyit spórolt a gyár?
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 1.6 101 LE | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
