A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf Variant 1.4 TSI (122 LE) DSG Trendline 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Üres Prezi

Szöveges ítélet

Céges autót használok, és ezeket időnként cserélik, akár akarja az ember, akár nem. Nálam az a ritka eset állt elő, hogy rátelefonáltam a flottás hölgyre, hogy nem tarthatnám-e meg a Skodát még egy ideig. Nem lehet, utasítottak el kerek perec. Már várják a kulcsos flottában. Sóhajtottam egyet - én megpróbáltam. Hiába, 180 ezer km után sem éreztem úgy, hogy szívesen kiszállnék belőle, bármilyen új autó kedvéért is. Az "Álcaháló alatt" című ítéletben elolvasható, hogy miért.
A körülmények - és a flottaszabályok - groteszk összejátszásának eredményeképpen ráadásul nem választhattam ismét Octaviát, pedig igencsak megvolt bennem erre minden szándék. Más reális lehetőség nem lévén, igyekeztem hát a lehető legközelebbi konfigot összerakni Golf kombiból, ami belefér a keretbe - és ez lett a választás.
A fenti előzmények erősen befolyásolták az autóhoz való hozzáállásomat; elvégre nem úgy közelítettem a géphez, hogy "hű, az év autójába ülök be, amiről minden újságíró nyálas himnuszokat eregetni kénytelen bele az internetbe", hanem úgy, mint aki jól összeszokott ezzel a technikával, és csöppet sincs elbűvölve a csere gondolatától. Kissé kritikusabb vagyok tán az átlagnál emiatt, de még a tárgyilagosság határain belül. Viszont az autó minden mozdulata óhatatlanul is összevetés tárgyát képezi az előző, igen hasonló járművel, igen érdekes jelenségekre vetve fényt az autóipar fejlődésével kapcsolatban. Nézzünk néhány ilyen aspektust.
Nos, a Golf-minőség korántsem legenda. Valóban ott van, tetten érhetően az utastérben. Minden masszívan, flottul működik, az ülések első beülésre is kényelmesek, minden szem előtt van, magától értetődő helyen, és úgy működik, ahogy az ember eleve várja. Ez egy elég mezítlábas felszereltségű autó, de még így is drága, míves munkának mutatja magát.
Ami nincs szem előtt, de mégis árulkodik erről: a csendessége. Szinte azt se tudom, milyen a motor hangja. Szélzaj is szinte zéró. Sebaj, annál jobban hallatszik a tipikus kombizene, a hátsó gumizaj. :-) Ám összevetve ez is olyasmi, ami sokkal csendesebb az átlagnál, csak nincs, ami elnyomja.
Tehát ha valakinek kétsége volna, akkor megerősíthetem: a VW-csoportnál a márkasorrend bizony visszaköszön a minőségérzetben, ha többet áldozol, magasabb minőséget kapsz, szépen, dekára kimérve. Az Audi A3 nyilván még ennél is trezorabb.

A motor/váló esetében számítottam a legkisebb változásra, elvégre ez pontosan ugyanaz - papíron -, mint az Octavia esetében volt. Nyilván gyanútlanságom magas labda volt Murphy-nek, mert itt estem pofára a legkeményebben.
Amit nem kalkuláltam bele a dologba, az Euro 6 kibocsátási norma időközbeni életbe lépése volt. Nem is hinné az ember, mennyit számít az a kis karakter ott a végén: 5 vagy 6? Legyen tanulság ez minden gyanútlan vásárló számára, ugyanis az autó jelentősen gyengébben megy, mint a Skoda elvileg ugyanezzel setup-pal, és a váltó is jóval alacsonyabb színvonalon dolgozik. A húzóerő egyértelműen kisebb - a két autó elvileg szinte kilóra azonos súlyú -, nincs meg a megszokott ugróképesség, mintha az egész motor magaslati levegővel dolgozna. Jó, rendben - megyeget azért. Nem mondanám lomhának. Ám ez megint csak olyanok állát koppantja majd le, akik egy ezeréves szívó 1.4-esből ülnek ebbe át.
Régebben sosem értettem, miért puffognak a tesztelők a DSG-váltóra, gondolkodós, nehézkes szerkezetnek állítva be azt. Ha kell, meg is esküszöm rá, hogy az Octaviában semmi ilyesmi nem volt tapasztalható. Úgyhogy irigy hisztinek tartottam az egész dolgot, a kötelező belekötendőnek egy szinte tökéletes technikával szemben. Azonban most pont ebbe a cseberbe estem bele a Golffal. Amíg nagypapásan csordogálunk, nemigen tűnik föl bármi is; talán a felváltások következnek be később némileg, de ez vajmi kevés okot ad panaszra. Dinamikus üzemben azonban a váltó bénázni kezd. 1-2 másodperc is eltelik egy visszaváltásnál, ami számomra elég sokkoló élmény volt. Ez a tulajdonság az eleve visszafojtottabb, gyengébb motorral lekísérve, ami növeli a váltásigényt, a márkához elég méltatlan viselkedéshez vezet. Megoldás: válts kézzel (bár ez sem olyan flott, mint a régi verzió volt), rendelj kézi váltót (erős visszalépés a mai apokaliptikus forgalmi viszonyok közepette), rendelj erősebb motort (a váltó ettől persze még nem javul meg), vagy pedig, ami felé feltehetőleg amúgy is a terelni akarnak, vezess defenzíven.

Nem volna igazságos azonban eltitkolni az Euro 6 pozitív hozadékait. Mert vannak ám ilyenek is. A legszembeötlőbb a fogyasztás. Egészen egyértelműen fél literrel alacsonyabb a fogyasztásom, ugyanolyan használattal. A régi vicc szerint házasságban nem hosszabb az élet, csak annak tűnik; ezt a Golfra is el lehet mondani. Talán csak hiszem, hogy ugyanúgy használom, mint az elődjét. A fogyasztás mindenesetre kisebb, a jogalkotók tehát nyugodtan alhatnak.
Másik pozitív jelenség, hogy a motor hamarabb melegszik be, ami a TSI-k hagyományosan gyenge pontja volt a kis hulladékhő miatt. Ezen mindenesetre sikerült barkácsolni valamit.
És hogy milyen a kombiság? A 605 literes csomagtartó ígéretes értéknek tűnhet, de ez is olyasmi, ami teljesen elveszíti a varázsát egy ötajtós Octavia után. Én zenekari cuccokat rakodok rendszeresen, állandó térfogatigénnyel és formákkal. Elmondhatom, hogy semmivel sem könnyebb pakolni, és a hely sem több, legföljebb hosszabb, de keskenyebb. Tulajdonképpen ki lehet békülni vele, csak éppen ez nulla előrelépés.
Az autó egyértelműen legjobb része a start-stop és az automata kézifék (DSG-vel kombinálva). Sohase hittem volna, hogy egyszer ilyeneket írok majd le, de mit csináljunk, ez a helyzet. Sokat lehet olvasni negatív tapasztalatokról, meg hogy sokan kikapcsolják a start-stopot, ami persze mindig visszakapcsol; ezt őszintén szólva nem is értem. Minek kikapcsolni? Hogy leálljon-e a motor, azt a fékerővel is tudjuk szabályozni. Épp csak megállítva az autót, felvillan a zöld talp jele a műszerfalon; ha elengeded a féket, a motor nem áll le, a fék viszont tartja az autót. Ha erősebben rálépsz a fékre, a motor leáll. Nem egy rakétatechnika. Annyi kell hozzá, hogy tudjuk ésszel adagolni a fékerőt, de hát ez azért eléggé alapszintű elvárás bárkivel szemben, aki volán mögé ül.
Ez a cucc mindenesetre a dugókban nirvánává varázsolja az autót. Eldöntöm, leálljon-e a motor, és több dolgom nincs elindulásig. Kényelem a maximumon.
Kifejezetten pozitívan csalódtam a futóműben is. A 122 LE miatt csak a gagyi csatoltat rakták alá, ám ehhez képest teljesen vállalható, amit tud. Kényelmes, nem ráz, hajtva viszont kellően feszes, nagyon megbízható. Vezettem a multilinkes verziót is, és bár kétségkívül van különbség, nézetem szerint a magyar utak nem érdemlik meg, hogy pusztán emiatt extra költségekbe verjük magunkat. Ide ez is pont jó.
A leggyengébb pont pedig - mert hát ilyennek is lennie kell - nem más, mint a klíma/szellőzés. Ezalatt a komplett csomagot értem, hűtéssel, fűtéssel együtt. Nem rendeltem bele automata nagyklímát - nem mintha belefért volna a keretbe -, mert nem vagyok fetisiszta ezen a téren, de amit az alapklíma produkált eddig, az óvatosan fogalmazva is kiábrándító. Az, hogy nyáron többször volt európai ember számára szinte elviselhetetlen meleg, jó alkalom volt a képességek felmérésére. Ilyen körülmények között csak belső keringetésen, 6-os ventifokozattal üvöltve, koppig letekert hőszabályzóval tudott a rendszer elviselhető hőmérsékleti viszonyokat teremteni. Ez nézetem szerint kimeríti a csőd fogalmát. Megnézettem szervízben, de érdemi változás nem állt be ezután sem. Ez ilyen. Az ezalatt nálam lévő csereautó már kettes fokozaton lefagyasztotta a mogyoróimat is, tehát nem egy mission impossible ez a dolog, csak a Golf klímája van alulméretezve. Télen a fűtés hasonló tüneteket produkál: bár a hűtővíz már meleg a kijelző szerint, a befújt levegő csak nem akar melegedni; legmelegebbre állítva szinte az örökkévalóságig legjobb indulattal is csak langyinak nevezhető fuvallatok szálldosnak befelé az utastérbe. Ehhez jön a permanens párásodás, amit csak klímahasználattal lehet megszüntetni - akkor se mindig -, és máris látható, hogy hol spórolták össze a minőségi benyomás extra költségeit.

Ha Robert Musil autókról írt volna emberek helyett, biztosan a Golfot választotta volna regénye témájául. Ez lenne A Tulajdonságok Nélküli Autó. Ne érts félre, ez nem fikázás. Nem túlzottan hiszek abban, hogy egy mai autónak olyanja is van, hogy karakter, meg egyéniség. Ezt ugyanis a sofőr adja a bulihoz. Egy jó autó olyan, mint egy üres prezi; bármit lehet bele írni, ő kiszolgál minden igényt. Ilyen értelemben a Golf egy jó autó. Olyan tulajdonsággal ruházod föl, amilyennel akarod - vagy amilyenre képes vagy. Védi a rutintalanokat, csöndesen aládolgozik a hatékony vezetőknek, jól rezonál a hajtósokkal, tenyerén hordja a családot. Mindent tud, amit ez a sokféle átlagember várhat, konfiguráció kérdése az egész. Ebben rejlik az ereje, ezért lett az év autója. Lenyűgözni? Na, azt viszont valószínűleg nem fog.
Akárhogy is legyen, ha Isten éltet, még hátravan három és fél évem, no meg 160 ezer kilométerem ebben a gépben. Távol álljon tőlem, hogy szomorú legyek emiatt, ennyi realitásérzékem azért maradt. Csak néha szorul össze a torkom, ha a céges parkolóban meglátom az immár matricázott, kulcsos exemet, egy szerencsés, ám fogalmatlan sofőrrel a kormány mögött. Mert bizony honnan is tudná, mennyire jó is neki.

Update, 96000 km:
Az a fura, hogy semmiféle változásról nem tudok beszámolni, viszont ennek mégis hírértéke van egy sokat futó autó esetében. Semmi nem romlott el - még egy izzó sem égett ki -, ugyanúgy megy, ugyanannyit fogyaszt (6.5 liter), és magam is nagyjából annyira tartom jó autónak, mint két évvel ezelőtt. Ami változott, az a külső környezet: a forgalmi viszonyok döbbenetes dinamikával romlanak évről évre, egyre több az ember - s vele az autó is -, legalábbis Pest megyében. Áldom a sorsot, hogy ezt a már-már elviselhetetlen trendet egy ilyen autó volánja mögött tapasztalhatom meg, mert egyre fontosabb szempont a stresszmentes, kényelmes célba jutás, és abban ez a gép nagyon jó. Úgyhogy kicsit mégis csak jobban szeretem, mint új korában.

Update, 157000 km:
Na, most már kiégett egy izzó. :-) És még egy akkucsere történt, ezen kívül az autó produkciója makulátlan. Már meg van rendelve az utódja, úgyhogy maximum egy nyaram maradt ebben a gépben, amit - kezdeti elégedetlenkedésemet kinőve - nagyon megszerettem a négy év alatt.
Talán a használat módjából fakadóan - évi 40 ezer km, legalább 25-50 km-es távok, de inkább több - nincsenek nálam megbízhatósági problémák sem a motorral, sem a váltóval. Rendszeresen szervizelem - a vállalat amúgy is megkövetelné -, de csak akkor, amikor az autó maga jelzi az esedékességet. Ez nagyjából 25-30 ezer km-enként történik meg.
A legtartósabban negatív benyomásom továbbra is a klímával kapcsolatos, aminek a teljesítményét egy ilyen autóhoz egyszerűen méltatlannak tartom. Voltam magánszervízben is, de nem tudnak mit kezdeni vele, minden normális értéken áll. Ez tehát valóban ilyen.
Az utód is Golf kombi lesz, már egy 1.5 TSI - én szívesen vettem volna ugyanilyet, de nem adtak. :-) Ha csak annyira lesz jó, mint ez, én már elégedett leszek, és nem is vágyom nagyobb, erősebb, drágább stb. autóba, mert teljesen értelmetlen pénzkidobásnak tartom. Ennél jobb egyszerűen nem kell.

Update, 173000 km:
Nos, itt a vége - pár nap múlva itt az utód. Az autó családban marad, és leendő tulajdonosa legalább annyira várja már, mint én az újat. Összességében én nagyon szerettem ezt a gépet, a klíma érthetetlen gyengeségét leszámítva gyakorlatilag mindennel elégedett voltam, vagy legrosszabb esetben is együtt tudtam vele élni. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Hibalista

- Konkrét meghibásodás nem fordult elő, csak egy-két elég idegesítő és nehezen földeríthető zörgés. - 150 ezer körül kiégett egy izzó, valamint akkumulátort cseréltünk.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 173000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia 1.4 TSI DSG Következő autója? Golf Variant Comfortline 1.5 TSI DSG
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)