A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf 2,0 TDI Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem jobb mint a konkurensek..

Szöveges ítélet

Egy fiatalabb autót szerettem volna a 15 éves MK3 2,0 TDCI Ford Mondeom helyett, Volkswageneket nem is nagyon néztem, mert szerintem inokolatlanul túl vannak árazva, még használtan is. Logikus választás lett volna egy MK5-ös Mondeo, de egy ismerős céges flottába nagyon sok gond volt velük, így bizalmatlan lettem, ráadásul az előző Mondeo is csak cipőkanállal fért be a garázsba.
Mindenképpen kombit szerettem volna nagy csomagtartóval és a gerinc gondjaim miatt specko üléssel. K astrát, focust nézegettem (bár a focusban nincs specko ülés) és véletlenül találtam rá egy golf variantra a nagyobbik dizel motorral ergoactive ülésekkel kb.: a ford focus áron.
Így lett Golfom…

Előnyök:
- autópálya temponál relative csendes beltér (de nem sokkal jobb egy dízel focus-nál)
- jó fogyasztás
- kényelmes ergo active ülések, bár a gerinctámaszt itt sem tudom kényelmes mértékben a derekamhoz állítani (jobban ki kellene jönnie, hogy a kényelmes gerincgörbület meglegyen). Van masszázs funkció ami hosszú úton hoz egy kis változatosságot, de nagyon egyszerű: a gerinc támasz mászkál fel s alá.

Hátrányok:
- feleslegesen hosszú áttételek az első 3 fokozatnál
- lassú gázreakció (EURO6)
- széles küszöb és alacsony üléspozíció miatt nehéz ki-be szállás
- kicsit kemény kuplung (mondeo puhább volt)
- kemény rugózás (feleslegesen feszes a rugózás egy családi kombi esetében) ebben a fordok sokkal jobbak (azokban van úttartás és puha rugózás is )
- a mindennapokban a hosszú áttételek miatt a 2,0l dizel alig érződik erősebbnek a focus 120lovas 1,5-öséhez képest
- A start-stop nagyon rázza a kasztnit, egy dízel dacia duster sokkal finomabban csinálja ezt és még a gáz reakció ideje is jobb egy kicsit a sokat szidott francia 1,5 dci-vel.
- sokkal hajlamosabb a párásodásra belül, mint az előző autóim és az esti esőben vezetés is sokkal zavaróbb, mert nagyon furán tükröződik a szélvédő. Az előző autómban volt szélvédő fűtés (amit mindig fikáznak az autós újságírók, pedig nagyon hasznos extra), de az egy kicsit sem zavart, sokkal jobban lehetett benne este esőben látni.
- rossz úton nyikorgó szilentek a futóműben
- az alap halogén világítás, szerintem nagyon gyenge, más régebbi típusokhoz hasonlítva is (Mondeo MKIII, D corsa).

És még pár tapasztalat:
A golf 605l csomagtartója kb. 15%-al kisebb mint a régi Mondeom 540l csomagtartója, vicces...

A golf variantomban nem volt tolatókamera, így raktam bele.
Kábelezés közben mikor levettem a burkolatokat azt vettem észre a jobb hátsó ajtó kédergumija (a kaszni felöli) pár helyen ki van lyukadva és a benne lévő acél merevítés (ami a kasztnihoz fogja) már rozsdás.
Gyanús volt már akkor is az ilyen mértékű korrózió, de gondoltam a lyukadás miatt bejutó pára, nedvesség indította el.
A hétvégén autómosás során észre vettem, h a korróziót nem a pára, hanem a beázás okozza. A víz szerencsére az utastérbe nem jutott be, a kéderguminál megáll, de azt folyamatosan áztatta.
Leszedtem hát az ajtó burkolatot, ami nem volt eccerű (hiába a sok youtube video) a rögzítő bolhák makacssága miatt.
Szétszedés után mérgesen tapasztaltam, h szinte az összes kötőelem oldhatatlan az ajtópanelen. Az ajtó kilincs a kárpitba műanyag olvasztással rögzítve, a hangszóró popszegecselve stb...
Értem én, hogy súly csökkentés, de az egy számmal nagyobb Mondeom csak 50 kg-mal volt nehezebb és abban még az ajtó kárpit is csavarral volt rögzítve, nem ilyen idióta bolhákkal a hangszóróról nem is beszélve.
Apropó hangszóró, természetesen ott ázott be, de nem a popszegecses megoldás miatt elrepedt műanyag hangszóróház miatt, hanem a tömítő paszta nem volt a hangszóróház alatt rendesen.
Állítólag típushiba, legalább is a golf fórumon már többen találkoztak vele.
Vagy a konstrukció szar vagy a technológiai sorrend lett figyelmen kívül hagyva, gyártás során, mert a tömítő paszta megszilárdulása után rakták be a hangszórót, így egy 3-4 mm vastag rugalmas tömítésre feszítenek rá 4 helyen egy műanyag fülekkel ellátott hangszóróházat, ami ügye popszegecselés során teljesmértékig a lemezhez feszül (nincs lehetőség egy bizonyos nyomaték után abbahagyni a rögzítést, különben a popszegecs nem vállik le), így a hangszóróház a popszegecs mellett 2 helyen is megrepedt. Gratulálok VW!
A fentiek miatt nem is fúrtam ki a szegecseket, hanem csak a jó magyar megoldást alkalmaztam: sziloplaszttal kinyomtam a hangszóróház és a kaszni közötti rést ott ahol hiányzott a tömítő paszta (~ 1,5cm).
Úgy néz ki ezzel megoldódott a beázási problémám.

Egyébként ez volt a 2. terven felüli szerelésem az elmúlt 3 hónapban, s mindkettő a gyártási/tervezési hibáknak köszönhető.
A másik hiba röviden: Hatsó légbefújó elzáró nem működött, mert eltört az állító flepni karja. Természetesen ezt is "megmókoltam", de itt is szomorúan tapasztaltam a műanyag olvasztásos rögzítési módszert. Szerintem emiatt is tudott eltörni, mivel az egyik ilyen rögzítés elengedett, így valszeg megtudott feszülni. Sajnos a 6 éves kislányom meg még nem rendelkezik beépített nyomtékszabályzással a kezében, így valszeg túl erőltette.

Hibalista

- csak apróságok lásd leírás

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 0
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 132000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mondeo MKIII Következő autója? focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)