Nem jobb mint a konkurensek..
Szöveges ítélet
Egy fiatalabb autót szerettem volna a 15 éves MK3 2,0 TDCI Ford Mondeom helyett, Volkswageneket nem is nagyon néztem, mert szerintem inokolatlanul túl vannak árazva, még használtan is. Logikus választás lett volna egy MK5-ös Mondeo, de egy ismerős céges flottába nagyon sok gond volt velük, így bizalmatlan lettem, ráadásul az előző Mondeo is csak cipőkanállal fért be a garázsba.
Mindenképpen kombit szerettem volna nagy csomagtartóval és a gerinc gondjaim miatt specko üléssel. K astrát, focust nézegettem (bár a focusban nincs specko ülés) és véletlenül találtam rá egy golf variantra a nagyobbik dizel motorral ergoactive ülésekkel kb.: a ford focus áron.
Így lett Golfom…
Előnyök:
- autópálya temponál relative csendes beltér (de nem sokkal jobb egy dízel focus-nál)
- jó fogyasztás
- kényelmes ergo active ülések, bár a gerinctámaszt itt sem tudom kényelmes mértékben a derekamhoz állítani (jobban ki kellene jönnie, hogy a kényelmes gerincgörbület meglegyen). Van masszázs funkció ami hosszú úton hoz egy kis változatosságot, de nagyon egyszerű: a gerinc támasz mászkál fel s alá.
Hátrányok:
- feleslegesen hosszú áttételek az első 3 fokozatnál
- lassú gázreakció (EURO6)
- széles küszöb és alacsony üléspozíció miatt nehéz ki-be szállás
- kicsit kemény kuplung (mondeo puhább volt)
- kemény rugózás (feleslegesen feszes a rugózás egy családi kombi esetében) ebben a fordok sokkal jobbak (azokban van úttartás és puha rugózás is )
- a mindennapokban a hosszú áttételek miatt a 2,0l dizel alig érződik erősebbnek a focus 120lovas 1,5-öséhez képest
- A start-stop nagyon rázza a kasztnit, egy dízel dacia duster sokkal finomabban csinálja ezt és még a gáz reakció ideje is jobb egy kicsit a sokat szidott francia 1,5 dci-vel.
- sokkal hajlamosabb a párásodásra belül, mint az előző autóim és az esti esőben vezetés is sokkal zavaróbb, mert nagyon furán tükröződik a szélvédő. Az előző autómban volt szélvédő fűtés (amit mindig fikáznak az autós újságírók, pedig nagyon hasznos extra), de az egy kicsit sem zavart, sokkal jobban lehetett benne este esőben látni.
- rossz úton nyikorgó szilentek a futóműben
- az alap halogén világítás, szerintem nagyon gyenge, más régebbi típusokhoz hasonlítva is (Mondeo MKIII, D corsa).
És még pár tapasztalat:
A golf 605l csomagtartója kb. 15%-al kisebb mint a régi Mondeom 540l csomagtartója, vicces...
A golf variantomban nem volt tolatókamera, így raktam bele.
Kábelezés közben mikor levettem a burkolatokat azt vettem észre a jobb hátsó ajtó kédergumija (a kaszni felöli) pár helyen ki van lyukadva és a benne lévő acél merevítés (ami a kasztnihoz fogja) már rozsdás.
Gyanús volt már akkor is az ilyen mértékű korrózió, de gondoltam a lyukadás miatt bejutó pára, nedvesség indította el.
A hétvégén autómosás során észre vettem, h a korróziót nem a pára, hanem a beázás okozza. A víz szerencsére az utastérbe nem jutott be, a kéderguminál megáll, de azt folyamatosan áztatta.
Leszedtem hát az ajtó burkolatot, ami nem volt eccerű (hiába a sok youtube video) a rögzítő bolhák makacssága miatt.
Szétszedés után mérgesen tapasztaltam, h szinte az összes kötőelem oldhatatlan az ajtópanelen. Az ajtó kilincs a kárpitba műanyag olvasztással rögzítve, a hangszóró popszegecselve stb...
Értem én, hogy súly csökkentés, de az egy számmal nagyobb Mondeom csak 50 kg-mal volt nehezebb és abban még az ajtó kárpit is csavarral volt rögzítve, nem ilyen idióta bolhákkal a hangszóróról nem is beszélve.
Apropó hangszóró, természetesen ott ázott be, de nem a popszegecses megoldás miatt elrepedt műanyag hangszóróház miatt, hanem a tömítő paszta nem volt a hangszóróház alatt rendesen.
Állítólag típushiba, legalább is a golf fórumon már többen találkoztak vele.
Vagy a konstrukció szar vagy a technológiai sorrend lett figyelmen kívül hagyva, gyártás során, mert a tömítő paszta megszilárdulása után rakták be a hangszórót, így egy 3-4 mm vastag rugalmas tömítésre feszítenek rá 4 helyen egy műanyag fülekkel ellátott hangszóróházat, ami ügye popszegecselés során teljesmértékig a lemezhez feszül (nincs lehetőség egy bizonyos nyomaték után abbahagyni a rögzítést, különben a popszegecs nem vállik le), így a hangszóróház a popszegecs mellett 2 helyen is megrepedt. Gratulálok VW!
A fentiek miatt nem is fúrtam ki a szegecseket, hanem csak a jó magyar megoldást alkalmaztam: sziloplaszttal kinyomtam a hangszóróház és a kaszni közötti rést ott ahol hiányzott a tömítő paszta (~ 1,5cm).
Úgy néz ki ezzel megoldódott a beázási problémám.
Egyébként ez volt a 2. terven felüli szerelésem az elmúlt 3 hónapban, s mindkettő a gyártási/tervezési hibáknak köszönhető.
A másik hiba röviden: Hatsó légbefújó elzáró nem működött, mert eltört az állító flepni karja. Természetesen ezt is "megmókoltam", de itt is szomorúan tapasztaltam a műanyag olvasztásos rögzítési módszert. Szerintem emiatt is tudott eltörni, mivel az egyik ilyen rögzítés elengedett, így valszeg megtudott feszülni. Sajnos a 6 éves kislányom meg még nem rendelkezik beépített nyomtékszabályzással a kezében, így valszeg túl erőltette.
Hibalista
- csak apróságok lásd leírás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 0 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mondeo MKIII | Következő autója? | focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |