Kompaktautó túlárazva
Szöveges ítélet
6 hónappal ezelőtt került hozzám a cégünk által ez a 2013-as évjáratú 1.6CRTDI, 105LE, 4 Motion Golf. Előtte egy Peugeot expertet használtam, erről is írtam egy ítéletet "francia céges" címmel. Hónapokig rágtam a főnököm fülét hogy adjon valami normális használható autót amivel a napi átlag 150-200 km-t kényelmesen is meg lehet tenni, úgy hogy nem zúg a fejem a zajtól és éppen nem szakad be a hátam az üléstől. Nos, így került hozzám az eddig felesége által hajtott Golf VII. Az autó a magyar használtautó vásárlók álma, új kora óta 1 ember hajtotta, 7 évesen sem volt benne több mint 90.000 km, végig a helyi vw szakszervízben szervizelték, pontosabban cseréltek benne olajat mert igazából azon kívül semmit sem kellett rajta cserélni. Eddig. Az autót arra használták hogy a gyerekeket óvodába, iskolába vigyék, illetve hogy bevásárolni menjenek vele. Az autó gyakorlatilag újszerű, majdnem karcmentes állapotban van, még a felniken sem látható egyéb utcai harc vagy padkázás nyoma. Csak a baloldali első ajtón és a motorháztetőn látható kavicsfelverődés.
Szeretem a golfokat. Nem újkeletű a dolog, apámnak volt I-es sárga postás golfja 1.5 diesel motorral 4 sebességgel, I-es Golfja 1.5 benzin automata váltóval, II-es golfja 1.6 sima szívódiesellel, 99 es évjárató utolsó szériás kombi 1.9 TDI 90 le-s III-as golfja, volt szerencsém a bátyám által birtokolt 1.6 GTD II-es golfhoz,aztán az 1.4 benzines III-as golfjához, de hogy ne maradjon ki a sorból a másik bátyám 1.8 benzin III-as golját is hajtottam párszor. Első "komolyabb" autóm egy 95-ös évjáratú VW GOlf III 1.9 D volt, 64 lóerővel, 117.000 km-t tettem bele, amit később leváltottam egy 2003-as 4-es Golfra 1.9SDI motorral. Kár volt. De ez már a múlté... Az V-ös és VI-os széria valahogy kimaradt az életemből, talán nem is baj.
A VII-es Golf egy kompakt autó, ez a kocsi pedig sok extrával, 6 sebességes váltóval és összkerék hajtással is felszerelt. Ez a Golf már rég nem az a golf mint amilyenek régen voltak, kívúl-belül lcsili-vili, nappali menetfény, sok extra, csipogás parkolás közben, kisujjal tekerhető kormány, kipufogószag szinte OHNE, vajpuha kuplung, alcantara belső, ülésfűtés, digitális kétszónás klíma, ledes belső világítás, tempomat, multikormány stb... Először kicsit nehéz volt megszokni hogy az 1.6-os motor alacsony fordulaton nagyon nyomatékszegény, legalábbis nekem. 1800-as fordulat alatt nem lehet vele gyorsulni, utána azért megindul de nem egy erőgép. A motor hangját imádom, ketyeg mint egy Doxa óra. A váltó nagyon pontos, ujjal lehet a sebességeket váltani és nagyon hosszú, 150km/h-nál pörög nagyjából 2850-et. Parkolni könnyű, a radar sokat segít, egyben el is butítja az embert és nagyon kellemetlen ha átül egy radar nélküli kocsiba. Minden kézreáll, kényelmes, könnyű kilátni, az ülés oldaltartása nagyon jó, ellentétben ki-be szálláskor mindig hozzáér valamim ezért már bolyhosodik a széle. A kormány?Bizony bőr és multi, eddig egy körömnyom van csak rajta, de ezt leszámítva kopásnak semmi jele. Ja és nagyon könnyű tekerni. Amit nagyon utálok, az a középkonzolon található fényes műanyag. Minek? A por és a zsíros ujjak nyoma meglátszik rajta, clean-nel kell takarítani hogy foltmentes legyen, de egyszer hozzáér az ember és már vége is... A másik amit kifejezetten utálok, az az anyósülés oldalon az ablak melletti szellőző nyikorgása, ropogása, rezgése. Vagy elengedett a ragasztó vagy eltörött benne valami nem tudom, de marha idegesítő amikor alapjáraton elkezd rezegni. Ettől eltekintve csendes belülről, kivéve autópályán. 120 felett már zajos, és én 50% ban autópályán megyek általában 140 + tempomattal. A 140-et szereti, 150et már nem, arra más kategóriájú autó való. A kilóméteróráról és a kormányról jó öreg Audi A4 b6-om jut eszembe, jó kis kocsi volt... Ami a fogyasztást illeti kevésnem nem mondanám, nálam a pontos átlag 23 teletankolás után 6,17L / 100 km. Legtöbbet télen ette 7,59-et, a legkevesebbet pedig tavasszal 5,74-et. Ettől még párom 20 éves passatja is fél literrel kevesebbet kér 100-on, pedig sokkal nagyobb a test és csak 10 le-vel erősebb. Gondolom a négykerék meghajtás sokat nyom a latba.
A megbízhatóságról annyit hogy eddig az izzócseréken kívül semmi baja nem volt, 110.000 km-ig. Most kezdődnek a bajok, épp tönkrement a guminyomás ellenőrző szenzora, a váltóból erősen folyik az olaj (tömítés), hátulról a futóműből nyikorgás és hupogás hallható (szilentekre tippelnék, de majd kiderül a következő szervíznél), hidegen nehezebben indul. Első izzót cserélni nem egyszerű, a lámpát ki kell venni ezért a szervízre bízom.
Összességében egy nagyon jó autó, de valami hiányzik belőle, valami olyasmi ami a régi golfokban megvolt, egyfajta robosztusság és strapabírás. Igaz még csak 20 ezret mentem vele, de már most érződik hogy nem úgy szerelték össze őket mint elődeit. Az áráról ne is beszéljünk, Ausztriában élünk, itt ez az évjárat 7 évesen sem kapható 10.000 EUR alatt ami szerintem nagyon sok érte. Sokkal okosabb választás lehet egy 2-3 éves Astra 9-10 ezer euróért 60ezer km-rel, én saját használatra biztos nem vennék Golfot ennyi pénzért...
De legalább jó az illata, ennyi pénzért legyen is
Update:
Megtörtént a 120.000-res szervíz. Megint tönkrement egy guminyomásellenörző szenzor, a festék kiskörömnyi pontokban potyog az első ajtókról és a sárvédőkről, a jobb hátsó lámpa érthetetlen okokból magától berepedt kb 4cm hosszan. Karcolás és sérülésnek semmi nyoma. Azon kívül hogy annyira lekoptak a fékbetétek hogy tönkretették a tárcsákat is komolyabb baja nem volt. De ez igazából nem is az autó hibáját, hanem a szervíz trehányságát jelentette. Ahogy régebben írtam hogy valami a jobb első szellőzőnél zörög-pattog, ugyanez elkezdődőtt a vezetőoldalinál is, még mindig azon a véleményen vagyok hogy ennyi pénzért ilyen autót nem vennék.
Eljött az idő, a főnőköm eladta az autót. Kaptam helyette egy közel 300ezret futott Galaxyt amiről majd idővel újabb ítéletet írok
Hibalista
- Tompított fényszórók izzói, guminyomás érzékelő szenzor, váltó tömítés
Ide hordtam szervizbe
Luckerbauer Krumbach
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 31700 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Expert 1.6 HDI | Következő autója? | Ford Galaxy 2.0TDCI 2015 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
