Jó vele együtt élni - hibái ellenére is.
Szöveges ítélet
A családom 2015 Májusában vette az autót, elsősorban munkába járáshoz használom, ami napi 80km országúti ingázást jelent, kevés városi rohangálással, eddig kb. ötezer kilométernyi autópályázással.
Ami a dizájnt illeti, én tudok rajongani ezért a kívül-belül visszafogottan, mondhatni "unalmasan" elegáns stílusért. Különösen a beltér megalkotásáért tudom dícsérni a dizájnért felelős személyzetet - letisztult, elegáns, és a legkevésbé sem hivalkodó. A felhasznált anyagok, valamint azok összeszerelési minősége ugyan szerintem messze nem annyira kiemelkedő, mint azt a nemzetközi sajtóban olvasni lehet, de a kategóriában elvárhatót úgy gondolom, hozza. Minden kezelőszerv műanyag érzettel, de precízen működik. Örömmel konstatáltam, hogy az általam kettővel ez előtt használt autóban, az Ötös Golfban látott ragadós, málló-hámló felületjavító anyag jórészt a múlté, bár még mintha az ajtóbehúzón látnék belőle egy keveset. Apropó, ajtóbehúzó. Minden reggeli beszállásnál nagyot nyekken, ahogy magamra húzom az ajtót. Na szóval, "legendás VW összeszerelési minőség" ... Lehet, hogy egy Audiban igen (abban még nem ültem), de a Golf VII-ben semmiképp.
A kényelemmel elégedett vagyok. A Comfortline felszereltséghez járó ülések teljesen jók, alkattól függően nagyjából 500-800km autópályázásig még nem fárasztó bennük ülni, az alacsony üléspozíció nekem kifejezetten kellemes, középkorú és idős ismerőseim azonban panaszkodtak az ebből adódó nehézkes ki- és beszállásra. A praktikumról túl sokat nem tudok elmondani, azt hiszem, ha az összes családi kompakt csomagtérre és lábterekre vonatkozó méreteit átlagolnánk, éppen a Golf VII adatai jönnének ki. Külön kiemelném tehát, hogy hátul jól elfér ugyan két felnőtt, de a csomegtér abszolút nem mondható nagynak (380l) - akinek több kell, lehet bőven válogatni más modellek közül ebben az igencsak zsúfolt árkategóriában.
A 122 lóerős 1,4 TSI Golf az első turbós benzines, amit vezetek. A legtöbb eddig általam próbált szívó benzineshez képest érezhetően lassabb a gázreakció abban a fordulattartományban, ahol én tipikusan szeretek autózni(értelemszerűen a skála alsó felén.) Országúton és városban nagyon csendes és kultúrált , de autópályán sem fárasztó a hazánkban legális sebességtartományban. A motor ereje a sztráda belső sávjának tartós söprögetésére nem alkalmas ugyan, de városban és országúton bőven elégnek bizonyult, 130 km/h alatt használva kellően dinamikusan mozgatja a bódét, és a hangszíne sem idegesítő. A váltó kapcsolási érzetre gyenge közepes. Akadni is hajlamos, lötyög is a helyén, műanyagos az érzete is, az ötös Golfban (ami ott parkol mellette a garázsban) sokkal jobbat adtak az 1,6 szívóhoz. A Toyota Auris 1,33-as varrógépéhez adott hatos váltó pedig egészen más dimenzió. Nem úgy a kuplung - na ez jól el lett találva. Vajpuhán, pont kellő erőkkel működik, könnyű ráérezni, falábú létemre még az én utasaim sem bólogatnak, amikor húzok egy kettest. Bár minden autóban ilyen szépen behangolnák...
A fogyasztás meglepően jó. Színtiszta országúti használat mellett, nyugodt, 80-110 közötti tempóban 4,7-5l az étvágy. Én reggelente a Megyeri hídi felhajtónál Szentendre irányából kiállom a 20 perces dugót, így a munkahelyemre való érkezéskor kicsit többet, 5,2-5,5l/100km-t mutat a fogyasztásmérő. Ez +/-2-3 dl pontossággal igaz is, amennyire a benzinkúton ki tudtam számolni. Városi használatban forgalomtól függően 6-7l között, Budapesten a délutáni csúcsforgalomban idegesen toporogva 7,5-8l adódott. A "long-term" fogyasztásmérő, ami az utolsó 5000 km adatát jegyzi, jelenleg 5,7l-t mutat.
Összességében tehát elégedett vagyok. Nagyon kellemes, csendes, elegáns, nyugodt közlekedő eszközt ismertem meg a Golf VII-ben. Ha továbbra is ilyen problémamentesen fogja enni a kilométereket, sokáig nem akarom majd lecserélni. Kiemelkedő rossz tulajdonsága nincs, aki azonban adrenalinra, vagy egységnyi pénzért minél több extrára és rakodóhelyre vágyik, rossz helyen kopogtat. A Golf ár-érték arányánál, ha nyers adatokat nézzük, biztos, hogy van jobb, még amellett is, hogy a konfigurátorban látott árhoz képest legalább 15-20% magánszemélyként is lealkudható.
Hibalista
- A hátsó ablaktörlő lapátja instant csere volt, ugrált. Minden más rendben volt az első szervizciklus ideje alatt.
Ide hordtam szervizbe
Styevola és Fia kft. Esztergom. Magával a szolgáltatással nem volt gondom, a személyzet készséges, az ígért határidőt tartották, minden rendben ment. A VW árai azonban borsosak. A 30000-es szerviz, ami egy sima olaj- olajszűrő csere+átvizsgálás hatvanezer forint. Aki VW-t tervez venni, számoljon a kategóriaátlagnál mindenképpen magasabb szervizköltséggel!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Auris | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
