Highline
Szöveges ítélet
Megérkezett az új jövevény, a Porsche Hungária kitett magáért, mert a beígért 6 hónap helyett sokkal rövidebb lett a szállítás. Kicsit végig éreztették, hogy azért egy hangyányival több figyelmet kap az ügyem, ami nem mondom, hogy nem esett jól, csak nem tudom, hogy ez annak köszönhető, hogy a márkacsoporton belül a VW-t helyezik előtérbe, vagy nem sok ilyen motorizáltságú és felszereltségű Golfot adnak el manapság. Mindegy is, nagyon rendesek voltak ez a lényeg.
Maga az autó: nehezen találok szavakat. Tényleg nagyon nehéz bármibe belekötni, minden annyira átgondolt és a helyén van. Igazából az anyagok minősége, tapintása, a részletek kidolgozottsága teszi már-már tökéletessé. A sportülés ezer féleképp beállítható, nagyon jól tart és szuper kényelmes. 1000 km-t is mentem már vele egyhuzamban és úgy szálltam ki a végén mintha csak a sarki boltba ugrottam volna el. Teljesen stresszmentes a közlekedés. Rendeltem bele sok-hangszórós gyári hi-fit. Gyönyörűen szól, ráadásul 150-nél még akár suttogni is lehet az autóban annyira jó a zajszigetelés. Könnyű, de pontos a kormány, tökéletesen hangolt a futómű, igen meggyőzőek a fékek, tényleg nem nagyon tudok rosszat mondani. Hely is bőven van benne, számomra észrevehetően tágasabb, 4-en is bőven kényelmesen utaztunk vele. Motorikusan ELÉGGÉ meggyőző. 10 lóerővel erősebb mint a VW korábbi 2.0 dízelei, ez alapján nem igazán vártam csodát, pedig... pedig de. Ahhoz képest, hogy 140-ről 150 LE-re erősödött, szinte ég és föld, bár ebben szerintem a jól eltalált váltófokozatok is benne vannak, meg az autó kisebb tömege. Nagyon jól gyorsul, mint a villám reagál a gázpedálra 1600-1700-as fordulat felett. 1500-as ford. alatt is el lehet járni vele, de miért kínozzam szegény motort meg a kuplungot? Mert egyébként igen élvezetes vele a közlekedés. A váltó finoman, pontosan kapcsolható, a Stop-Start tized-másodperc alatt indítja a motort, az auto-hold fék meredek emelkedőn is biztosan tart, abszolút stresszmentes minden. Egyébként akinek számít az ilyesmi: gyorsulásra kb. azt tudja, amit a 6-os Golf GTD. Nem vicc. Egy barátomnak van és összeeresztettük őket. Nem nagyon volt különbség. Hiába 20 lóerővel erősebb a 6-os GTD, a 7-es sokkal könnyebb, kb 90 kilóval ha jól tudom.
Átlagos vegyes közlekedés mellett - úgy értem autópálya 130-140, némi közút és Budapest belvárosa - 5,7 az eddigi átlagfogyasztása számítógép szerint. Ezt a kutaknál a tankolások is igazolják. Pontos a számítógép, de nekem kicsit fölé mér a valós értéknek.
Nagyon fejlett az érintőképernyős menürendszer, egy sor olyan funkciója van az autónak, amit más gyártóknál még nem igen láttam - pl be lehet állítani, hogy figyelmeztessen, ha a gumi megengedett sebességhatára kisebb, mint amennyi az autó végsebessége, személyre szabható szinte minden funkció amit elektronika vezérel. Komolyan le a kalappal.
...
Néhány hónap és pár ezer km után visszatérek, remélem hasonló jó tapasztalatokról számolhatok be.
...
Hibalista
- Semmi, és remélem ez így is marad!
Ide hordtam szervizbe
Még nem járt szerelőnél, de mindenképp valamelyik márkaszervíz lesz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
