Golf VII- akár a mesében
Szöveges ítélet
Előző autómat nincs még két hete, hogy eladtam így még egyelőre csak várom az új álomjárgányt egy VII-es Golf személyében. Ha minden jól megy 2013-06-06-án sikerül is átvenni, majd pár ezer km után lesz módom konkrétumokat írni. Azonban van néhány dolog amit már első benyomásra el tudok mondani mivel a teszt út és az azóta együtt eltöltött néhány km iszonyat jó érzetet keltett bennem.
Tehát még egyszer leszögezem, hogy ezek nagyon kezdetleges tapasztalatok, a későbbiekben mindenképpen szeretném majd frissíteni az irományt.
Egy szó mint száz, nem sokat gondolkodtam, hogy mit is vegyek. Egy KIA Ceed kombit cserélek le amivel alapjában véve nem volt semmi bajom de sajnos nem tudtam kellően megszeretni mivel abba meg egy régi E osztályos Mercedesből ültem át, így hiányzott a Német minőség és precizitás. Nyilván a két autót nem lehet egy lapon említeni. Amint bele ültem a Golfba otthon éreztem magam. Az összeszerelés minősége azonnal ámulatba ejti az embert, kategóriáján belül nincs vetélytársa e-téren az biztos. A tesztvezetés maga volt az álom. Mindig is ilyen dinamikusan vezethető nem túl feltűnő de azért ízléses autót akartam. És a Golf pont ilyen. A szépsége a belsőben lakozik,(mondjuk nekem kívülről is tetszik de ez persze szubjektív) senki nem gondolná kívülről szemlélve, hogy mit rejt a motorház alatt vagy éppen a fülkében. Minden a helyén van, nagyon precízen beállítható a vezető pozíció, egy karnyújtásnyira a mai kornak megfelelő érintőképernyős fedélzeti computer amelynek rengeteg funkciója van. Nem kezdem el az extra listát sorolni mert soha nem érnék a végére és az interneten bárki megtalálja.
Kiemelném viszont azokat a dolgokat amik már néhány km megtétele után nagyon tetszenek.
-Ilyen például a továbbfejlesztett tempomat melynek segítségével egyetlen gombnyomással tud az autó gyorsítani illetve lassítani, valamint lámpától való indulás után a legutóbb elmentett sebességre felgyorsít.
-Érdemes kiemelnem a start-stop rendszert amely kitűnően teszi a dolgát, a kuplung érintésére pöccre indul az autó. Ha pedig még nem meleg a motor vagy megy a klíma akkor le sem állítja az autót.
-Nem maradhat ki az első tapasztalatokból a nagyon meggyőző 1,4-es TSI motor sem. Kicsit szkeptikus vagyok így az elején mert az előző generációról hallani néhány negatív mende-mondát, remélem ennél már orvosolták a dolgokat. Lényeg a lényeg, hogy iszonyat jól húz már 1500-as fordulattól, lámpánál nincs ellenfele az biztos. Ezzel együtt úgy gondolom takarékosan is lehet majd használni amiben nagy segítség a BlueMotion fékenergia visszanyerő rendszer, a start-stop és a városban is kitűnően használható tempomat trió.
De ne is szaladjunk ennyire előre, fogyasztásról, megbízhatóságról és szervíz tapasztalatról nem tudok még érdemben ítélkezni, legyen elég annyi, hogy a Porsche-nál eddig nagyon kedvesek voltak, engedtek is az árból rendesen és a megbeszélt időpontnál jóval hamarabb megkapom az autót.
Egyelőre tehát nagyon bizakodva és reményekkel tele várom az átadást. Nem szeretnék csalódott sorokat írni ide pár ezer km után.
Hibalista
- Egyelőre semmi, remélem így is marad.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 100 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Ceed SW | Következő autója? | Messze az még... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
