Fürge kis vadállat!
Szöveges ítélet
2015-ben megváltozott az életem és gondoltam lecserélem Passat-om egy, a fővárosban jobban használható kis dieselre. Évente 40 ekm-t megyek, így nem volt kérdés a motor választása. Imádom az automatákat, és a DSG-vel nagyon meg voltam elégedve, így már szűkűlt a márka és a típus. Több típust is megnéztem, ahol ez a váltó elérhető, de azért árérzékeny vevő vagyok és nem szeretem ha ár-érték arány nagyon elcsúszik.
Bementem a kereskedésbe ahol előtte a Passatot vettem, és úgy jöttem el tőlük, hogy pár nap múlva visszamegyek megrendelni az új Golf-om... :-)
Beleültettek a díjnyertes ergoKomfort ülésbe és ez megvett. Egyébként is tetszett az össz látvány, gondoltam jó lesz, mégis nagyobb mint egy Polo, de nem akkora nagy, hogy ne lehessen vele a városban közlekedni. Komoly kedvezménnyel támogatták elképzelésem. Így miután megalkudtunk, melyik pipa mennyibe is fog nekem "fájni", megrendeltem a Golf-ot.
Igazából nem "szerelem" autót vártam, de hogy feledtessem Passat utáni visszaesésből fakadó presztizs veszteséget, pakoltam bele pár extrát... :-)
pl:
- ergokomfort ülések;
- ACC - távolságtartó
- komolyabb kijezők,
- automata távolságifény asszisztens,
- napfénytető...
- még egy pár mindenfélét, de azok már szinte alapok
2 hónap múlva át is tudtam venni az új családtagot. Megrendeléskor a kereskedő sráccal komoly vitáink voltak, hogy elegendő lesz-e nekem az 1.6D, vagy vegyek nagyobbat. Nem szerettem volna egy lomha autót. Passat megszeretette velem a dinamikus utazás szépségeit.
Elkezdtem használni... Első 10.000 km-t minden autóm esetében nagy odafigyeléssel vezettem le, nagyon vártam már hogy végre megtudjam milyen is a dinamikája... Bár közben is nehéz volt néha visszafogni, azért sikerült.
Nem gyorsan megyek és figyelek a sebesség határokra, de ha autópályán 120-ról kell gyorsulni nem mindegy mennyi idő alatt teszed ezt meg, vagy ha hirtelen utólér egy xenon (mostmár LED) lámpa páros, akkor mennyire tartod fel... Jelentem semennyire. Folyamatosan Comfort fokozatban van a vezérlés, és mint az állat, ugrik, nincs gond ha hirtelen menekülni kell egy-egy helyzetből... Szóval az 1.6D ehhez a kasznihoz egy Álom!
Extrák közül a távolságtartó automatika volt még legjobban a kíváncsiság tárgya... Röviden összefoglalva: Imádom, de halálos!
alapjában véve jól végzi dolgát, ha észreveszi az előtte lévő akadályt. olyan 95%-ban jól is megy, valóban figyelmeztet fékez. Volt hogy előbb mint én, persze csak egy gép...
De van egy 5%-os rés, ahol ha tempomattal közelítesz az álló autósorhoz, akkor nem veszi észre. (bevallom, nem mertem kipróbálni, hogy az utolsó 2m-ben mit csinál, talán akkor satuzik, de akkor már mindegy)
Ezt a hibáját (ami szerintem egyszerűen szoftveres hiba) jeleztem én már mindenkinek, de lepattantam és még mindig képes lenne 50-el belezúgni egy álló kocsisorba.
Kicsit elvesztettem a bizalmam a VW-el kapcsolatban, mert azért ez egy komoly biztonsági rés, és lassan 3 éve nem oldották meg...
Másik ami Magyarországra nem igazán való, az a távolsági fényszoró asszisztens. aránylag sok autónál csak parázsfény van, ezt nem veszi észre... Én nem szeretem ha rám kell villantani, hogy ugyan vegyem már le a fényszórómat.
Az utólért autó vezetője is már kiégett retinával vezet, amikorra észreveszi, hogy jah, ez egy autó előttem... nem volt komoly összeg, de sajna még ez is egy kis fejlesztésre szorul.
Összességében nagyon meg vagyok elégedve a Golf-ommal. Ami miatt mégis cserére adtam a fejem, hogy egy kicsit elméreteztem a csomagtartó méretét.
Nagyon hiányzik belőle pár liter... úgyhogy elindítottam egy 100L-el nagyobb csomagtartós autó gyártását... :-)
Kíváncsi vagyok a másik német gyártó hogyan oldott meg olyan dolgokat, amelyeket a VW -ben már használtam.
Remélem az X2-re is csak annyit kell költenem mint a Golf-ra. Ha már abban is lesz tapasztalat ismét jelentkezem.
Hibalista
- Rövid lesz a lista, mert még hiba miatt nem kellett szervízbe vinnem, csak a kötelező szervízek voltak.
Ide hordtam szervizbe
Soltvadkert, Kévés autó.Egyenlőre még csak szakszervízben járt. Ez a fránya garanciális feltételek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | PASSAT PDTI DSG Comfortline (2006) | Következő autója? | X2 xDrive20 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
