Év autója komoly szervizgondokkal
Szöveges ítélet
Az autó egy álom. Kényelmes, halk, biztonságos, gyönyörű, élvezet vele a közlekedés. Ilyen szempontból tehát megérdemelten volt az év autója.
A háttérben viszont komoly problémák vannak, melyeket lehet csak szerencsétlenségemre pont én fogtam ki, de lehet általánosabb gond is van.
A fogyasztása 1,6-os dízel ellenére nem megy 7 liter alá. Szerintem ez sok, még akkor is ha főleg 140-el autópályán használom.
Mindeközben eszi az olajat. Úgy 3-4000 km-enként rá kell tölteni fél liter olajat. Márkaszerviz szerint ez még a normán belül van, így nem is foglalkoznak vele. Volt, hogy rátöltöttek ők, de mostanában már én töltögetem.
A sok kütyühöz nem ért a szerviz, így most is van olyan, ami nem működik.
Fél év és 30.000km alatt tucatszor kellett szerelőhöz menni, ebből normál esetben kettő is elég kellett volna legyen (szélvédőcsere, olajcsere).
A történetnek sajnos nincs vége. Keresnem kell új márkaszervizt, hátha kiderül, hoyg az autó helyett csak bennük van a hiba.
Az ember már félig azt érzi az autóban, hogy a jövő önjáró autóinak elődjében ül. Gyakorlatilag nem hagyja hibázni az autó. Bent tartja a sávban, ami mondjuk nagyobb országúton és autópályán működik is. A távolságtartó tempomat és az ütközésmegelőző automatikának hála elbambulás ellen is véd. Nem kell a fényszórót kapcsolgatni és (ha működik a szenzor), akkor hatalmas fényár mellett sem vakít el senkit. Kézifékkel sem kell törődni, még a motort sem kell leállítani a pirosnál a start-stop rendszernek köszönhetően. Megcsinál majdnem mindent helyettünk, de mégis nagyon élvezetes vezetni. Imádom, csak szerelőhöz ne kellene járni vele folyamatosan.
Ha viszont a sok kütyü, szenzornak az az ára, hogy ezek folyamatosan elromlanak, akkor nagyon nagy tévúton van az autógyártás.
Kíváncsi vagyok 5-10 évesen ez az autó milyen hibákat fog produkálni, mert ha sorra minden kütyü bemondja az unalmasat, akkor az ember jobban jár egy fapados modellel.
Remélem nem lesz igazam és megbízható autó lesz idős korára.
Hibalista
- Eszi az olajat és az oka nincs felderítve. - Száraz időben is párásodik a szélvédő. - Szélvédőcserét követően a dinamikus fényszóróállítás (Dynamic Light Assist) beállítása nem sikerült a márkaszerviznek.
Ide hordtam szervizbe
Procar Kft. - SzékesfehérvárTeljesen dilettánsok. Tucatszor voltam bent az autóval, de se az olajfogyásra, se a párásodó szélvédőre, se a dinamikus fényszóróállításra nem találtak még megoldás. Látszólag próbálkoznak, de azt se túl nagy lelkesedéssel.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Még nem tudom, de úgy néz ki nem VW |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
