DAS KOMBI
Szöveges ítélet
Megérte várni a legújabb DAS AUTO-ra! :)
Ott kezdem, hogy kombi kellett mindenképp, mivel család lettünk és a párom is szeret pakolni. Az én igényem, az automata váltó volt. Így kezdődött, hogy Octavia vagy Golf legyen, ami hamar el is dőlt amikor bele ültem mind kettőbe.
A motort már ismertem, mert az előző autóm egy 1.4 TSI Jetta volt. Tehát itt nem volt új a nap alatt. Jól húz alulról, pörög is ha kell. Ami nehézkes vele az az autópályán (100kmph-ról) kigyorsítani. Ott már elfogy a kraft, de nem vészes.
Erősebb motor nem fért már bele a keretbe, vagy automata vagy manuál erősebb motorral.
Tehát az automata győzött pontosan a 7 fokozatú DSG, megérdemelten. Egy zseniális szerkezet. A futómű is zseniálisan működik, és szépen tartja az úton a kombi bódéját és nyeli el az úthibákat.
Maga az autó összességében elég meggyőző, hatalmas csomagtér, ergonomikus belső és az év autója plecsni. Ezen felül mint tudjuk extra kérdése minden. A Comfortline csomagot még megtoldottam egy komfort csomaggal, sportüléssel, sötétített üveggel.
A sportülés nagyon kényelmes, tudom ajánlani. Nekem ez bőven elég, mert a Golf alap felszereltsége is pazar, de extrában el lehet szállni nagyon hamar, mert valahol 11 millióig lehet tolni az autó árát!
Update-46 000 km
A becsületnepper intelmére, (igaza volt abban, hogy ne csak újautós learások legyenek) folytatom a leírást. Igaz nem fogom tudni 200e Km-ig, mivel lassan megválok a Golf-tól.
De az elmúlt közel 40 000 km tapasztalata alapján azért van pár dolog, ami inkább negatív irányban tolta a mércét.
Először is amint kitoltam a szalonból az olajcseréken kívül megevett 4L (!) olajat. Ezt úgy is mondhatjuk, hogy 10 000-ként 1L (gyári olaj 12e HUF). Persze a szerviz elmondása szerint a mai túrbó benzineknél ez teljesen normális. (Munkatársam 1.6T J-Astrája kb. hasonló használattal és km-el, egy csepp olajat nem kért.)
A DSG váltó túlnyomás miatt volt egy visszahívás, amit orvosoltak SW-el, és ennyi.
Az előző Jettámhoz képest itt is előjött, hogy néha furcsán ugrál az alapjárat, de csak ritkán. Nehezen reprodukálható és emiatt a szervízbe sem tudtam ott hagyni.
Ezen felül a belső kárpitok kopása elég szembetűnő, mint az ajtóbehúzónál, könyöklőnél. Egyéb gond nem volt az autóval.
Az biztos, hogy ez a gyengébb TSI motor helyett inkább erősebb motor tetszene, ami persze más számára relatív. Minden esetre megpakolva gyerekkel nehezen előz, vagy gyorsul. Ezt persze lehet orvosolni, mint lendület, átenni manuálba a DSG-t és vissza pakolni.
Hibalista
- Túl sok volt az olaj utántöltés...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Jetta 1.4 TSI | Következő autója? | Tiguan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
