"csodállak, ámde nem szeretlek" (nagyon)
Szöveges ítélet
Az autó három hónapos, 5000 km-t ment.
A Comfortline felszereltség egy Komfort csomaggal és egy ergoActive vezetőülés csomaggal lett "megtoldva". Ez a kb 450-e ft-os művelet az autót egy komfortfokozattal feljebb löki. Mindenkinek ajánlom, megéri.
Az autó 2/3 főút, autópálya és 1/3 város használatban 6,5 liter átlagot produkált 5000 km-en. Ez (természetesen) több mint a gyártó 5 literes ígérete, de tisztességes adat. Azért írom ezt, mert elképesztően megy. Ha eléri az 1600 1/min motorfordulatot, a 6 fokozat bármelyikében csodát tesz. A 140 LE mellé a 250 Nm nyomaték 1500-3500 1/min motorfordulatot között, túl szépnek tűnő gyári adat, de úgy tűnik ez esetben nem lódítottak. Az autó a jó tervezésnek és/vagy az elektronikáknak köszönhetően kiélezett helyzetekben is rendkívül jól úton tartható. A fékek kissé agresszívre hangoltak, de jók.
A belső tér és a műszerezettség minősége anyag és szerelés szempontjából is kifogástalan. A kétzónás klíma képes lenne hibernálni a kedves utasokat, ha hagynám. A kék helyett a fehér műszerfény jó döntés volt.
Ennyit a napos oldalról.
Az autó hidegen indítva kattog. Csak kívülről hallható, de kellemetlen hang. Ebből valószínű garanciális szerviz lesz. A független hátsó kerékfelfüggesztés (Multi-link) ellenére autópálya tempónál a hangtalan motor helyett a zajos (na nem túlzottan) futómű hangjában lehet "gyönyörködni". A hatfokozatú váltó jó ötlet volt, viszont a fokozatok áttételezése nem minden esetben telitalálat. Pl. városban gyakran kell második fokozatba, hogy aztán két másodperc múlva megint harmadikba kelljen kapcsolni.
Visszatérek! mondta egy nagy elődöm, de ígérem nem leszek ilyen szószátyár.
Hibalista
- Nem romlott el semmi
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba High End | Következő autója? | A4 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
