Belekötni nem akarok - eddig nem is tudok
Szöveges ítélet
Hosszabb távok (Budapest-Németország) megtételére alkalmas autót kerestem.
Újszerű, gázolajos, automata váltós járműben gondolkodtam. Így jutottam el a VW konszern termékeihez.
Elsősorban anyagi, másodsorban méretbeli megfontolásból esett ki az Octavia és a Passat is: a kocsim egyenesen Wolfsburgból, néhány hónapos korában került hozzám, meglehetősen kedvező feltételekkel.
A használat alatt kiderült pár apróság:
- A váltó ügyesebb nálam, de nem okosabb. Műszer alapján egyesben mozdítja meg a kocsit, majd szinte rögtön kettesbe vált. A kettes fokozat zárásakor viszont hajlamos megtorpanni. Finom gázkezeléssel szinte teljesen kiküszöbölhető a jelenség, de engem zavar.
- "D" üzemmódban túl hamar vált magasabb fokozatba, és még ennél is később kapcsol vissza. Bizonyos ritmusú forgalomban sokat használom a kézi üzemmódot.
- Ritkán használom a Hill Hold funkciót, de kezdetben volt rá példa, hogy aktiválása után 1000 1/min körüli alapfordulatot tartott az autó. Erős sejtés csupán, de gyanúm szerint ilyenkor kúszni próbált volna az autó. Meglátjuk, meddig bírja a kuplung :)
- Megrögzött Start-Stop ellenes vagyok. Talán kétszer állt le nálam miatta a motor. Sajnos minden egyes indításkor ki kell iktatni - ráadásul sokszor visszabeszél: reaktiválja magát a deaktiválás után. Ilyenkor akár 3-4 alkalommal is meg kell nyomni a kapcsolóját, mire hajlandó tudomásul venni szándékomat...
- A klíma télen 22-23 fok körül is sokszor hűvösnek érződik, illetve nyáron sokszor 19 foknál is túl meleg (több órás használatnál tapasztaltam csak).
- Csendesen fut az autó - bár szerintem csak 120 km/h-s tempóig igazán csendes. 150-160-ig egyre hangosabbá válik, még ha kategóriájában így is a halkabbak közé tartozik. Ennél gyorsabban nagyon ritkán megyek vele.
- Az ablakemelők néha elfelejtik az egyérintéses módot. Néhány újraindítás után maguktól megvilágosodnak :)
- Elég kényelmes a vezetési pozíció. Nagyjából 800 km-nél kezdem el érezni a vállam benne. Az ízlésemhez egy kicsit szűk a lábtér, de a tempomat használata mellett van lehetőség a lábak "rakosgatására".
- A tempomat és a tolatóradar is finoman működik. Az eddig próbált nem-prémium márkák között a legügyesebbek.
- Gumit, fékbetétet még nem kellett cserélnem.
- Olajból 10.000 km-enként mindegy fél liter fogy el.
- Bár jellemzően kilométerek százait teszem meg autópályán, sokszor röviddel érkezés előtt gondolja úgy, hogy eljött a regeneráció ideje. Nem szoktam vitatkozni vele, inkább kerülök egyet...
Nincs panaszom a kocsira, de legközelebb valószínűleg szívó benzinest keresek magamnak, mindenképp hagyományos automata váltóval. Terveim szerint még egy évet használom, mert a tapasztalatok alapján 180.000 km után sorra jönnek a meglepően drága szervizszámlák.
Hibalista
- Rendszámtábla-világítás :)
Ide hordtam szervizbe
Németország I. és Németország II.Nem elszállt árak, normális kiszolgálás, háttérinfókat is volt szerencsém megtudni.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Porsche Buda A németországi szervizdíj kétszeresét fizettem ugyanazon beavatkozásért!A munkafelvevő elkésett (pontos időpontra kellett mennem).A pénztáros hölgy életunt volt. Kérdésére - miszerint hányasra értékelem a tapasztaltakat - nem kívántam választ adni.Első és utolsó alkalommal jártam náluk...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra J 1.7 CDTI | Következő autója? | Most épp a Mazda6-ra fáj a fogam |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
