A tökéletes kompromisszum
Szöveges ítélet
Sziasztok! Úgy alakultak a dolgok, hogy kellett vennem egy fiatal keveset futott dízelautót, mert havi minimum 5 ezer kilómétert kell megtegyek. Mindenképp német autót akartam, a három nagy trió nem jöhetett szóba, mert drágák voltak, vagy ugyanannyiért sokkal többet futottak, ezért maradt a VW. Először Passatot nézegettem, de akkor még nemigen volt B8 as eladó, 7-est meg nem akartam, egyszerűen a 8-as után elavultnak tűnt :D Tehát maradt a Golf kombi, Minden ízében tökéletes, imádom.
Az ErgoActive ülés egy álom. Ezt talán a kedvencem az egészben, nem kell benne fészkelődni 1000 km után. Óriási és okos csomagtér, Semmi nem zörög, minden patika, jó minőségű minden, hibát nem találni sehol. Mivel még nem volt dízelautóm ezért fogalmam sincs más dízelek, hogy fogyasztanak, én csak autópályán közlekedek így 5,7 a nagyátlagom, sokan 5 meg 5,3 litereket írnak, és annál takarékosabban, ahogy én csinálom, sokkal takarékosabban nem lehet, nem tudom, hogy jött ki nekik benzinessel is 5,3-as fogyasztás. Mindenesetre ez nálam egy kulcsszempont, valamiért (valószínűleg azért mert naív vagyok) egy picivel kevesebbet vártam, de ez nekem még mindig egy nagyon szuper fogyasztás.
Csöndes! Nagyon! Zene szépen szól, a DSG a másik nagy kedvenc, eddig nem volt autómatám, ezután egész biztosan nem lesz több kéziváltós autóm, egyszerűen feleslegesnek érzem, ember nem tud olyan pontosan és gyorsan váltani mint a DSG, ezt fogadja el minden élményautófan, mert ez tény. Ha lenne rá lehetőségem, belerakatnám a nagyobb Navit, nem kicsi az alap sem... csak.... na az összkép jobb lenne. Mint autó nem tudok rá rosszat mondani... akárhogy is próbálkozok, nekem ez volt a tökéletes autó ami a piacon létezik, ez biztos. Remélem még 3 és fél évig nem lesz vele komoly gondom :D Ajánlom mindenkinek!
Frissítés: Jelenleg az autóban közel 70 ezer km van. Még mindig tökéletesen meg vagyok vele elégedve, olajfogyasztás minimális, semmi zaj, semmi zörej, egy nagyobb takarítás után úgy néz ki mint mikor megvettem, nem kopnak a műanyagok, nem kopik a bőr (bár be is b.aszna ha 70 ezer után ezek előjönnének) még mindig nagyon kényelmes és a legfontosabb, még mindig nagyon szeretem. Semmihez nem kellett eddig nyúlni, viszont az olajcseréket már magamnak csinálom. Mobil1 ESP Longlife olajat használok (13 ezer forint) olaj, pollen, levegő, üzemanyagszűrő Filtron és Kntech (kedvezménnyel 7600 forint) ezeket nagyon jó minőségnek mondják és ezeknél csak a gyári a drágább de mivel 5-7 hetente (10 ezer km-enként) megkapja ezeket ezért nem látom értelmét a gyárit belerakni. Ja szóval a lényeg, ha magamnak csinálom megáll közel 20 ezer forintból szemben pl a Porsche Hungária 120 ezer forintjával szemben, nem mindegy. Fékek még tükörsimák, a szélvédőmön már van 2 kőfelverődés, elég nagyok dehát ezt nem írhatom az autó számlájára :)
Friss: 80 ezer kilóméternél járok, vízpumpát kellett cserélni, hálistennek még garanciában. A szélvédőm berepedt a 3. kőtől, motorháztetőn is van már egy nagy horpadás (valami tágla nagyságú kavicsot kaphatott :D ) és az első lökös is gyűjti a követ, sajnálom, de a szívem azért nem szakad meg, az autópálya az ilyen! Az autót egyre jobban szeretem, ez a vízpumpa dolog nem tetszik, de ha mellé rakom, hogy mi mindenben jó ez az autó akkor el is felejtem :)
Hibalista
- Hátsó lámpa foglalata megégett - Vízpumpa - ACC kamera
Ide hordtam szervizbe
Auto Köhler Mainburg. Márkaszervíz, hozzá mért árral, viszont főúri kiszolgálással.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
