A minden és semmi - egy autóban
Szöveges ítélet
Első céges autóm ennél a munkahelynél. Választhattam egy 90 ezret futott, nagyon gazdagon felszerelt 2.0 TDI Octavia és eközött. Az "enyém az első fing" elvéből kiindulva választottam a nullkilóméteres, területiképviselő-fehér Golfot, igaz, ezzel három évre kell tervezni.
Kezdjük a külsővel, ugyebár a tojásba is a héján keresztül fut az út..Alapvetően semmilyen, a hátsó lámpák viszonylag vonzó dizájnját leszámítva a legfrappánsabban úgy lehetne leírni, mint egy tárgyat, ami a kilátás útjában van, azaz zéró jelenlét, csak úgy van, s kész. A 11 éves Mazda 6-osomat a mai napig megnézem még annak tudatában is, hogy az állapotmegóvás lassan a 3-éventi lakatosműhely-látogatásokról fog szólni.
Befele haladva kezd javulni a helyzet, kellemes, igaz, ugyanúgy érzelemmentes belső tér fogadja a beülőt, az ülések hosszú távon is elviselhetőek, ugyanakkor nem kell tőlük csodát várni. Belül minden kigondolt, semmi nincs olyan helyen, ahol az ember nem várná, a telefon gyorsan párosodik rendszerrel, csak néha nem tudja eldönteni, hangosítson-e ki, avagy sem. A menükben egyszerűen eligazodik akárki, a grafika szép, nem elnagyolt, kellemes, nagyon ritkán fagy ki, egy kezemen meg tudom számolni az eltelt egy év alatt. A hangrendszer kifejezetten szimpatikus, ennyi hangszóróval nem bántja a fület, tök jó beállításokat enged meg.
Viszonyítva egy Skoda Octaviához, jóságban a Golf a nyerő véleményem szerint, tespedés szempontjából viszont az ellenkezője az igaz.
Hely van mindenhol, akár magam mögé is beférek, de el tudom képzelni, hogy egyeseknek ez nem volna elég. A csomagtér még teljes értékű pótkerékkel is megfelelő, de az asszony mérettől függetlenül csurig pakol, legyen szó akármilyen autóról, úgyhogy itt nehéz ítélkezni.
Vezetés közben nem sok inger éri az embert (kivéve, ha az út nem tökéletes, de erről a végén), a futómű nem kopog, nem üt, szépen simítja az úthibákat. Kormányzás döglött, visszajelzés nulla, de ugyebár ez az autó olyan üzemre lett kitalálva, ahol ezek nem releváns elvárások. Ehhez igazodik a motor is, az ideális (~1300-3000) közötti fordulatszám-intervallumban veszi a lapot, persze nem kell csodát várni tőle. Alacsony fordulatszámon olyan csörgést produkál, mint egy bicikli, aminek csapja a lánc az első váltóját = nem kellemes. Hál'istennek a hangszigetelés nagyon jól sikerült, ebből kifolyólag sem erőteljes gyorsításkor, sem magas sebességnél nem bántó a hangja, terheletlenül pedig sebességtől függetlenül egy minimális, ám kellemes dörmögést lehet kicsalogatni belőle. Váltás kellemes, valahol a középmezőny magasságában. Mindent egybevetve könnyű vezetni, minden megnyilvánulása arra lett kihegyezve, hogy még véletlenül se bántsa a felhasználót. És ez az autó egészére igaz, semmiben sem nagyon jó, viszont amit előad, azt amennyire csak lehet, konfliktuskerülő módón teszi.
Egyetlen dolgot tudok felróni neki eddig, s az a rettentő zörgés, amit rossz úton kiad magából, valahonnan az anyósülés-oldali szellőző/A oszlop régióból.
Hibalista
- Egyelőre hibamentes
Ide hordtam szervizbe
Autó Széles Nyíregyháza
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 6 2.0 cd143 | Következő autója? | Golf 8 valószínüleg |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
