Nem kicsit kényelmes
Szöveges ítélet
Közel 8 év Octaviázás után gondoltuk, cserélni kellene. Skoda, VW modellek voltak a célkeresztben, a konkrét autó pedig egyszercsak szembejött.
Opció volt a keveset használt autó is, így sikerült a Weltautó kínálatából kilőni az aktuális napi akcióból a konkrét autót.
1,5 éves volt, 38e km-rel, még gyári garanciás nagyon szép sötétbarna színben, világos belsővel.
Gyakorlatilag szerelem volt első látásra, bár nem akartunk ennyit költeni az új autóra. A konszernen belüli tapasztalatok miatt bátran vágtunk bele a vásárlásba.
Nagyon megfogott a dupla panoráma tető, a DSG váltó jósága. Alapvetően napi munkába járásra használjuk, 2x50 km-es távon. Az is igaz, hogy nem fogyaszt sokkal kevesebbet, mint a korábbi 1.6-os benzines Octavia, mert a kis turbós benzines motor városban többet kér és kevésbé kompenzálja az autópályás alacsonyabb fogyasztás.
Nagyon összerakott az autó, sokkal minőségibb, csendesebb, mint a vele egykorú céges Octaviám, látszik, hogy a németek nem engedik teljesen szabadjára a cseheket (mégha a konkrét autó mexikói gyártású is:)
Nem ért még el a sokak által szidott vezérlési probléma, turbóra vigyázunk.
Amint lesz sokkal több tapasztalat, szervizről is, akkor updatelem a leírást.
Update1 (2015.08.28): 63000 km - hiba továbbra sem jelentkezett. Megvolt nálunk az első, a 60 ezres kötelező szerviz - 120e Ft-os számlával a (olaj, szűrők, gyertyák). A szerviz rezsióradíja 15%-kal magasabb, mint egy Skoda Octavia...
Update2 (2020.05.18): 116000 km, a befogott fék miatti javításon felül egy tompított izzót, meg ablaktörlő lapátokat kellett cserélni, ill. a hátsó ajtóban elfáradt a motor (20e Ft). (2021. nyara): 122000 km, generátor felújítás, klímakompresszor csere. Az autó egyre kevesebbet fut, de egyre többet kér :) már kétszer kellett tisztíttatni a tetőablak levezetőit is, mert eldugult és beázott az autó - érdekes, mert vagy 6-7 évig semmi, majd 2 éven belül kétszer, igaz brutál esőben.
Hibalista
- Kieg: az üléskárpit nagyon gyenge anyagúnak tűnik. 60e km környéke és a vezetőülés oldala az oldallégzsáknál már teljesen kirojtosodott. Ezt meg fogom nézetni garanciában. - Update 2016.07.12: megnézettem, nem fogadták el garanciális hibának, de az adott helyen már lyukas is, kénytelen leszek saját pénzből megcsináltatni :( - + 74e km-nél befogott a hátsó fék menet közben (berohadta a kézifékkötél), emiatt elfüstölt a két hátsó tárcsa és a fékbetétek: komplett csere 120e Ft (márkaszerviz - mobilitás garancia is ki lett próbálva sajnos, de ötcsillagos). - + most járok 109e km-nél, eddig még izzót sem kellett benne cserélni. - + 116e km, egy tompított izzót kellett cserélni - + 122e km, klímakompresszor csere, mert csapágyas lett, plusz ugyanekkor egy előrehozott generátor csapágy, feszítők, hosszbordás szíj csere.
Ide hordtam szervizbe
Sándor Autó Gyöngyös (Skoda és VW márkaszerviz)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia II. | Következő autója? | Golf Sportsvan |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
