A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 1.4 TSI 122 ló Highline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ne félj a TSI-től

Szöveges ítélet

Ilyen autót akarsz, de nem mered, mi? Félsz a TSI-től? Akkor érdemes elolvasni vásárlás előtt.

Elárulom a titkot előre: nyugodtan vedd meg, mert a modern motorok közül egy jó és stabil motor a 122 lovas (CAXA) kódú. De nagyon fontos: ez egy modern motor, tehát van benne nagynyomású pumpa, turbó, közvetlen befecsi, kettőstömegű, és okoskerék. Ezek közül az utóbbi kettőtől kell tartani… mondanám, de igazából ez sem igaz. Ha vezérlést cserélsz, kell okoskerék. Az meg drága. Ezért keress olyat amiben számlával igazolják a cserét, akkor kapásból 300 ezer forintot spóroltál. Mert a vezérlés csere 3 kiló körül van, ha normálisan csinálod, okoskerékkel. Ha nem tudják igazolni, akkor úgyis olcsóbb lesz, és mivel láncos, ezért nem fog egyből elszakadni, jelez előre. Kuplung meg ha cserés akkor ahhoz számold hozzá a kettőstömegűt. De a többi nem tartozik gyakori hibák közé.
Ezzel kb ki is lőttük a Golf 6 típushibáit. A Golf 5-re jellemző típushibák („Az ideális egyensúly” című népíteletben összeszedtem mindet) itt nem jellemzőek, dízelből bármelyik vehető, benzinesben vagy az 1.2 TSI vagy 1.4 122 lovast kell venni. A kisebbik előnye, hogy nincs benne okoskerék, és mivel 4. cikkszámon fut már a vezérlés, ezért nem kell 40 ezrenként ledobni. Aki ilyet hangoztat, az sose látott közelről ilyen autót. Az erősebbiknél az okoskerék ára riasztó, viszont gyakorlatilag nem eszik többet, de jelentősen jobban megy.

Még pár szó a motorról, mert ahogy te is, mint lehetséges tulajdonos tapasztalni fogod az általános lenézést: ezzel a motorral simán elközlekedsz 6 literrel. Az 1,6 szívó, ami dinamikában össze sem vethető (2mp lassabb 0-100, majdnem 20km/h végsebesség különbség, nem is beszélve a 200NM-ről 1500 fordulatról) és tapasztalatok alapján 8 liter körül eszik. Ha 500 forinttal tankolsz akkor 10 ezer kilométer alatt megvan az okoskereked úgy, hogy közben egy jelentősen komfortosabb motorú autóban ülsz. Egyszerű matek, sokan nem végzik el, hanem mennek a „csakazegyszerűszívóbenzines” autókra. Én is nézegettem azokat, csak rá kellett jönnöm, hogy a korábbi autómmal megegyező a fogyasztásuk sima 1.6 szívóként. Ezzel nem is volna gond, csak éppen az egy ötös GTI volt, és egyszerűen nekem nagyon fájna ugyanannyit tankolni egy fele olyan erős autóba az állítólagos nagy megbízhatóságért.

Az Autóról:
De egy nagy kanyarral vissza a Golfhoz. Mint írtam is, egy ötös GTI Golfom volt előtte. Imádtam tényleg, bár kellett rá költeni az első fél évben főképp, de utána megbízhatóan megcsinált mindent amit szerettem volna. De aztán változott az élethelyzetem, eleinte csak a levelező egyetem vitte el az időm, majd később olyan munkát kaptam ahova busszal jobban megéri bejárni, ezért el lett adva. Persze nem lennék autómániás, ha ezt 1 hét után már ne az váltotta volna fel, hogy mit kéne venni… De végül a lakásvásárlás eldöntötte: olyan autó kell, amit az asszony fog használni, én csak néha ülök bele. Jó lenne ha nem kéne attól tartani hogyan fog beleférni a gyerek, be fog-e indulni reggel, vagy mennyire lesz jó lemenni vele a horvát tengerpartra. Mellette ne egyen sokat, de azért tudjon haladni, ha épp olyan a hangulatom.

Direkt úgy kerestem, hogy a személyes preferenciák minél inkább meglegyenek, tehát egy kifejezetten jól extrázott (Highline), jó színben, cserélt okoskerékkel, és az első autóm amihez téli-nyári felniszettet kaptam 1 éves nyári és 2 éves téligumikkal (prémium mindkettő). Persze használt az autó, tehát van rajta pár sérülés, nevezetten: motorháztetőn olyan sérülés amit a kavics okoz autópályán, hátsó lökhárító fényezése repedezett, az előző tulaj mögé ugrott egy tűzcsap, belül a tetőkárpit kicsit laza a napszemüvegtartó körül plusz az egyik kalaptartó zsinegtartó le van törve. De frankón ennyi, még a fékek is alig kopottak, újak a lengéscsillapítók, azt, hogy ablaktörlő lapátot cseréltem meg vettem bele sörnyitót talán kibírjuk.

Golf 5 vs Golf 6
Milyen érdekes, hogy ennyire sokat írtam, de az autóról nem esett érdemben szó, hogy milyen. Hát azért, mert a nagy büdös semmi, a lehető legjobb értelemben. De előtte még az érdekes rész: az ötös és hatos Golf platformra egyezik, még a vázszám szerint is 1k mindkettő. Épp ezért gondolkoztam sokat azon, hogy mennyire előrelépés a hatos Golf az ötöshöz képest. És őszintén: ha nem tudnám, nem tudnám. Külsőre nekem jobban tetszik, mint az ötös, belül valamivel modernebbek a formái. Viszont a minőség, prémiumság felé nagyon el lett tolva. Sokkal igényesebbnek hatnak az anyagok az utastérben, még a kemény részei is puhábbnak tetszenek, de pl. az ajtók teteje puha burkolatot kapott. A fehér órák szintén a modernebb beltér felé viszik el az embert, plusz az ajtók nagyon szépen, puhán csukódnak mindenhol, nagyon masszív hanggal. És a zaj… vagyis annak hiánya. Több éve vezetek, többek közt kulcsos vagy épp bérautóként új autókat is. Mégis, ezt többször sikerült lefullasztanom azzal, hogy egyesben kinyomott kuplunggal állok és leugrottam a kuplungról, mert annyira nincs hangja a motornak.

A motor:
Ahogy beindítod nincs semmi hang, ahogy közlekedsz nincs semmi zaj, városi közlekedés során konkrétan sosem fogod meghallani a motornak a hangját. Kb 3-4 ezer közt hallani valami nyünnyögést, és mondjuk 4000 felett beszűrődik, de akkor is olyan halkan, és olyan tónusban, mintha nem is motorhang lenne. Mert a hangja az nem szép, nem gépies, csak van, teljesen nem autómotorhang szerű valami. Cserébe 4000 fölé csak azért pörgettem, hogy megmutassam másnak, hogy megy, meg, hogy magamnak megmutassam, hogy megy. Tök jól amúgy, 4000 felett még erősít magán, aztán 5500 felett ugyan pörög 6000-ig, de az a rész már csak a relatív hosszú fokozatok miatt jó, hogy létezik, jobban már nem megy. De hétköznap 2000-2200 körül váltogatom el, úgy tényleg hang nélkül közlekedek vele. A fokozatok tényleg hosszúak, amíg a GTI-ben ötösben sose gurultam, itt mindegyik fokozatnak van értelme, hatosban autópálya tempónál nincs meg a 3000, de ennek ellenére egész jól megindul, bőven jobban, mint azt a mérete alapján sokan hinnék. Én 180 fölé toltam el kíváncsiságból, végig hatosban, ezt simán megfutotta és tartotta, fordulat ekkor sem érte el a 4000-ret, szóval 200 fölé simán eltolható ha ez a cél a kis kávédarálóval. És amint említettem is, fogyasztásban erős versenyző. Az első tank abszolút vegyes használatra 6 literre jött ki úgy, hogy egy nyugalmas 17.-11. kerület közti úton hazafelé, még a Hungáriát is belevéve 4,4-es átlaggal értem haza úgy, hogy nem tartottam fel senkit, sőt. És többször látok ötössel kezdődő értéket a komputeren, ami el is önti szeretettel a szívem: a GTI-nél ha 8 alatti érték volt már örömünnepet tartottam (khm, a drágább benzinből), itt az ötössel kezdődő értéket simán hozom, ha hatossal kezd akkor ott tempózás volt, vagy nagy dugó.
Ja és szélzaj kb nulla (halkabb, mint az egyel újabb Octavia), futóműzaj az ötösben sem volt, egyedül gördülési zaj hallatszik be az utastérbe, de az is úgy, ahogy az elektromos autóknál a motorhang hiánya miatt felerősödik minden más zaj, tehát nem zavaró, de hallható.

Futómű:
Futóműben érdekes módon keményebben rugózik, mint az ötös GTI rugózott emlékeim szerint. Ezt jobb szeretném ha kicsit puhább lenne, ugyanakkor a stabilitásról nem mondanék le. Mert stabil, precíz pontos, igaz élményért Golfban továbbra is minimum GTI szintig kell elmenni. Ez is beveszi nagy tempóval a kanyart, de csak, mint kötelességből, nem szenvedélyből. Egészen érdekes, hogy miért érzem így, de mégis ez a meghatározó élmény.

Belső tér:
Felesleges róla beszélni, kényelmes ülések, bőséges belsőtér. 181 centivel és 84 kilóval magam mögött úgy ülök, hogy a tenyerem befér (nem lapjával), mellé kompakt kategóriában átlagosan számító csomagtere van, de az hasáb forma, nincsenek belógó részek. Ha zavar az ülés ledöntésénél keletkező hupli, vegyél kombit, a kompakt változatnál meg örülj a könnyebb parkolókeresésnek. Nem ötletbörze a beltere, de ami van jól használható, csomagtartóban el tudod rakni szépen a kötelező tartozékokat, az utastérben van sok-sok bélelt (!) pohártartó és tároló.

Konklúzió:
Amit leginkább szeretek ebben az autóban: nyugtató hatása van rám. Nem akarok vele sietni, vagy nyomulni, hanem békésen közlekedek vele. És szeretem az ilyen autókat, ilyen volt a Lexus GS, vagy Mercik amikkel mentem. Amikor beülök nem késztet gyorshajtásra, nem akarok cikázni sávról sávra. Mert tudni tudja, és, mivel Golf, azt is tökéletesen megteszi, de nem kívánja. És te sem kívánod ha beleülsz. Lehet unalmasozni, de egy átlag autó átlag használatra bizony pont így jó. Vagy inkább egy Toyota féle hányinger belső, zajos gyengének érződő szívó motorral? Vagy egy Ford féle szűk belsejű igénytelenség? Az Opelt inkább nem is említem. Én nagyon szeretem az autókat, és ez a Golf pont azért tetszik, mert tökéletes közlekedési eszköz. Nem érzem azt, hogy spóroltak rajtam pár centet amikor lehagyták hátul a könyöklőt. Nem érzem, hogy unalmukban nem tudtak jobb műszerfalat rajzolni. Hanem azt érzem, hogy itt a mérnökök átgondolták, hogy egy közlekedési eszközt mitől lesz jó használni. Ahogy beülsz minden a kezed ügyében van, kis túlzással könyökölve elérsz mindent. Filccel borítottak az ajtózsebek, amibe befér a 1,5 literes palack. Kristálytiszta logika alapján működik a rádió, az MFA, nem kell keresgetni a kuplung és a fék nyomáspontját, nem kell játszani a gázzal. Ebbe beleülsz és megy minden, magától. És éppen ezért tudom tisztelni a Golfot, mert biztos vagyok benne, hogy rengeteg mérnöki munkaóra ment bele abba, hogy ez a nagy tökéletes semmi legyen. Persze, ha szereted az autókat, akkor lehet utálni, de amikor közlekedni akarsz, arra tényleg nagyon jó. Sportolásra meg vegyél MX5-öt vagy motort, mert ne hidd azt, hogy ehhez képest majd pont egy Focusssal fogod megváltani a világot.

Update 1:

6000km, első szerviz után. Az autó továbbra is működik. Amit hibaként észrevettem, hogy a kuplungpedál 30 fok felett az első 10 percben nyikorog. Ezt nem tudom miért csinálja, mert hidegebb időben és kb 10 perc után eltűnik. Tipikusan a nem izgat kategóriás hiba, nincs kedvem vele foglalkozni (feleségem használja napi szinten, így engem nem zavar, ha én mennék vele megcsinálnám :) ). Ezen felül az első tankolás után volt egy érdekes hiba: hidegen, kb 2-3 óránál több egyhelyben állás után nehezen akart beindulni, sokáig kellett forgatni amikor negyed alatt volt a tank. Na mondom, ez jól kezdődik, egyből magasnyomású pumpa, de nem. Elsőre vidéken tankoltam, ahol többen mondták, hogy rossz a benzin. Én ebben ugyan nem hiszek, de mégis, azóta 5 hónap alatt egyszer sem jött elő ez, így lehet tényleg rossz volt a benzin.
Amúgy azóta bejártuk vele Horvátországot, amit tök kényelmesen letudtunk vele. Hegyen völgyön tartotta visszaváltás nélkül is a 140-et, és az út átlaga 6,5 lett, ami azért klímázva, domborzatot figyelembe véve nem rossz. Illetve volt végsebesség teszt, 210-et tudott menni, és még volt benne kis tartalék, bár már nem sok.

Mivel magam szervizelem az autókat, ezért alá tudtam menni és alaposan átnézni. Ugyan fiatal autó, de annyira azért nem, mégiscsak 13 éves. Ehhez képest még a lengőkarokon sincs vakrozsda (!), minden szilent szép, folyások sehol sincsenek, de még nyoma sem. Szóval úgy néz ki tényleg sikerült egy szép darabot kifogni.

Hibalista

- Egyenlőre semmi, hozott esztétikai hibái vannak

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 184000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf 5 GTI Következő autója? valami hátulkaparós
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Inkább nem"

Golf 1,4 - 2008
1999.11.30 1500   2,1

6-os fehér

Golf 1.4 TSi Comfortline 160 LE - 2011
2011.08.17 72000   3,7

A CSEND PÉLDAKÉPE

Golf 1,6 benzines - 2009
2009.03.24 1100   3,0

A család barátja

Golf 1,4 TSI 122LE - 2009
1999.11.30 6000   3,3

A kocsi hibás, a hivatalos forgalmazó méginkább...

Golf Golf Plus 1.4 TSI - 2009
2013.04.15 13000   2,0

A német precizitás ékköve

Golf 1.4 TSI DSG Highline - 2010
2012.11.17 32850   4,0

Amerikából jöttem... Golf MK6 2.5L

Golf 2.5L - 2010
2015.02.08 29000   1,0

Automata váltót mindenkinek!

Golf 1.4 TSI 122 LE DSG - 2009
2009.11.12 25000   2,8

Az autó ennyi, nem több, nem kevesebb

Golf 1.4 TSI - 2011
2011.09.05 2000   3,7

Csak a köntös más

Golf 1.4 - 2008
2009.01.03 3000   2,9

Elegáns belterű, de csak németesen kényelmes

Golf 1.6 Comfortline Variant - 2010
2021.10.26 4000   -

Fürge suttogó

Golf 1.4 TSI 122LE - 2009
2011.01.01 55000   3,8

Germán metál

Golf Golf VI Trendline 1.2TSI - 2012
2014.12.14 45000   4,0

Hibátlan kis TSi

Golf 1.2 TSi Trendline - 2010
2015.12.28 270000   -

Hétköznapi mindenes

Golf 1.4TSI Variant DSG - 2010
2012.11.02 122000   3,5
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)