A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 1.4TSI Variant DSG 

Az ítélet értékelése
3,5(6 db)

Hétköznapi mindenes

Szöveges ítélet

2012.11.02.

Most, hogy akadt egy kis időm ebben a rohanó világban, gondoltam összegzem az eddigi tapasztalataimat.
Kezdem az elején.

Általában 3-4 évig szoktam egy autót megtartani, ennyi idő alatt lejár a garancia, meg aztán sokat megyek, így a km is szalad bele szépen. Egy 3 éves 2.0T S60as Volvót cseréltem le a Golfra. Semmi baja nem volt, de beleszaladt 150e km, és a modellváltás is közeledett, így megérett a cserére. Sokat filóztam, hogy mit kéne venni. A Volvóval nagyon elégedett voltam, de valami másra vágytam. Sok márkát megnéztem, kipróbáltam és mivel éppen nem akartam 6-7 milánál többet adni egy kocsiért, a Golf mellett voksoltam. Nem ő volt a legolcsóbb a rostán fent maradt modellek közül, de gondoltam teszek egy próbát a VW-el.

2010 áprilisában vettem át az autót, ami egy Variant modell 1.4 TSI motorral (160ló), DSG váltóval. Egy-két számomra kihagyhatatlan extra beikszelése után 6,55 milliót hagytam a kereskedésben.
Mivel elve sokat járok (éjszaka is) a xenon, az ülésfűtés és a tempomat elengedhetetlen volt számomra. Az elérhető extrák mennyiségére nem volt panaszom, gyakorlatilag minden megvehető volt, amit az ember elvárhat egy autótól manapság...csak pénz kérdése.
Na igen, a pénz. Nevetségesnek tartottam, hogy még a multikormányért is külön kell fizetni, nem is beszélve arról, hogy 5 miláért még műanyag!!! kormányt adnak. Halló...ez itt a 21.század, még egy csuzukiban is alapáron jár a bőrkormány!

A másik dolog, amit pokolian zavar, hogy még nincs 4 éve, hogy piacon van a 6os Golf, de már bemutatták a 7est. Vesz az ember egy kocsit, egy kisebb vagyonért és 3,5 év után bejön az új.
Ez nagyon dühít, mert tudat alatt zavar, hogy régi modellben ülök. Más márkáknál egy modell legalább 5-6 évig fut (faceliftet nem számolom). Egyszóval nem tudom lenyelni ezt a békát, ha pedig hozzáveszem, hogy ma 6 körül kapnék egy fullos 1.6 turbo Focust (alkuval),vagy egy fullos 1.6 turbo Astrát (alkuval), még dühösebb leszek. Persze, ahogy néztem, a 7es Golf 1.4 TSI 8 mila alatt nem állna meg, menetelnek az árak felfelé rendesen. Ez nekem már az irreális határon túl van, tekintve, hogy 7ért Focus ST-t, Megane RS-t vagy Astra OPC-t is lehet kapni (mielőtt valaki a listaárakkal jön, hozzáteszem - alkuval).
Na mindegy, ezen nem tudok változtatni, eladásnál az óriási bukta garantált.

Biztosan sokan megkérdeznék tőlem, hogy miért benzinesekkel járok, ha ilyen sokat megyek. Nagyon egyszerű a válasz, nem bízom a dieselekben és nem is szeretem a traktor járásukat. Kicsi a használható fordulatszámtartomány és képtelen vagyok megszoktni a járáskultúrájukat. Manapság egy turbó benzin is kellemesen autózható, az a pár liter fogyasztási különbség pedig nem érdekel.

Picit elkalandoztam...szóval...a kombi mivoltából nagyon kényelmesen használható, belül sokkal tágasabb mint a Volvóm volt. Az ülések viszonylag kényelmesek, bár 3-400km után már fészkelődöm rendesen. A vezetési pozició nagyon jó, az anyagok minősége és összeszerelése példás. Mondjuk ezt el is várom ennyi pénzért, hisz mégis csak egy alsó közepes autóról beszélünk. Nagy élményről viszont nem tudok beszámolni, teljesen hétköznapi, átlagos autó. Minden részlete unalmas, a színek, a műszerfal, de ezzel nincs bajom, ezt a vétel előtt már elfogadtam.
A motortól nagyon sokat vártam, tekintve, hogy rengetegen bálványozzák a TSI technológiát. Meg kell mondjam, a teljesítmény nem okozott csalódást. Ahhoz képest, hogy csak 1.4-es, meglepően fürge. Városban szinte bármire képes, nincsen kellemetlen szituáció. Itt 8,5-9 liter lecsurog a torkán, ami az 1.4hez képest sok, de a 160 lóhoz elfogadható. Csodák nincsennek, a lovakat etetni kell. A korábbi 2.0T 180 lovas Volvóm szintén automata volt, az stabil 10et evett városban.
Sosem mértem fogyasztási rekordot, biztos lehet kevesebbel is járni, de én így vezetek, nekem ennyi.
Autópályán a következő a helyzet: 140nél 8,5l körül a reális, 180-190 körül 11 alatt nem áll meg. Hozzáteszem, hogy nem 5-10 percig megyek ennyivel, hanem 2-300km-en át (nem magyarisztánban), tehát akinek 8at eszik 200nál, az próbálja meg hosszabb távon tartani ezt a sebességet. Meglesz az a 11-12 simán.
200 felett ritkán megyek, ekkor már nagyon elfogy, és a fogyasztás is brutális. Pályán azért kijön a kis ccm, a 2.0T fürgébbnek érződött 160-180 felett, ráadásul az nem evett ennyit.

Itt kitérnék pár szó erejéig a súly témára. Sok helyen olvastam, hogy azért dícsérnek egy új modellt, mert csökkent a súlya. Miért baj, ha egy autóban van anyag? Mert lustább azonos teljesítmény mellett? Vagy mert fél literrel többet kér? Miért kéne egy alsó közepes autónak 1000kg alatt lenni? Azért, hogy 100 ló is úgy vigye, mint korábban a 160? Aztán majd jön egy 2 tonnás Insignia, telibeveri a kis könnyű új modellt és nézünk, hogy megint meghalt valaki. Én biza nem vagyok a súly ellen és inkább ülnék egy 2 tonnnás verdában ütközésnél, mint egy 1 tonnás bármiben. Teszek a több fogyasztásra, meg a lomhaságra, igenis kell anyag az autókba! Ha lomhának érzek egy autót, akkor nem nyafogok, hanem erősebbet veszek, ennyi.

Megint kicsit elkalandoztam...
Megemlíteném még, hogy nagyon csendes az autó, alig hallani még a szélzajt is, a sebességet egyáltalán nem érezni benne.
A DSG váltóról nem tudok regéket írni, nekem olyan, mint a többi automata. Tény, hogy villámgyors, elindulásnál is sokkal fürgébb, de nekem a sima automata is tökéles volt a hétköznapokban. Biztosan nincsennek nagy igényeim...


Egy dolog van még hátra, az pedig a szerviz.
A cirka 2,5 év alatt 122e km-ig szaladt a számláló. Sajnos nem volt zökkenőmentes ez az időszak. Sosem hagyott az út mellett, de ez inkább a szerencsének volt köszönhető, mint a kocsinak. Előre leszögezem, a márkaszervizek hozzáállásával sosem volt gondom, mindig megfelelően kezelték a kialakult helyzetet.
Az első hiba 40 pár e km-nél jött, minden előjel nélkül elment az erő. Nem értettem mi lehet, többszöri újraindítás után sem javult meg. A szervizben végül felvilágosítottak, a turbólapáttal történt valami, így csere az egész turbó.
A kövekező probléma 60e felett jött. Többszöt előfordult, hogy nem tudtam sebességbe tenni a váltót. Az újraindítás általában segített, a szerviz szoftverfrissítéssel próbálta megoldani a gondot. Egy darabig jó volt, aztán megint előfordult. A kötelező szerviznél csináltak vele valamit, azóta nem fordult elő.
90e környékén megint elment az erő, ekkor már sejtettem, hogy a turbóval lesz gond. Újra kicserélték, egyben közölték, hogy szeretettel várnak legközelebb is. Azóta picit aggódom, mert a garancia lejárt és ez nem olcsó alkatrész.
Mostanában előfordul, hogy elindulásnál néha rángat. Mivel csak néha csinálja és nemsokára úgyis megválok tőle, nem csináltatom meg, mert még a végén egy kisebb vagyont hagyhatok náluk.
A kötelező szerviz árai számomra megdöbbentők, az első 60e körül volt, ennél kevesebbet sosem fizettem. A legtöbb 110e Ft környékén volt, az átlag 70-80e Ft. Mindenki döntse el, hogy sok vagy kevés.

Összességében azt kell mondjam, hogy semmiben sem érzem átlagon felülinek a Golfot. Ugyan azt tudja, mint a többi autó a kategóriájában, de ezt valamiért drágábban is el tudják adni.
A TSI motor erős, de alig takarékosabb egy hasonló teljesítményű autóhoz képest, ráadásul a megbízhatóságával komoly gondok vannak. Már a váltótól is félek, mert, ha gond lesz vele, az nem két fillér, a garncia meg már lejárt.
Az érte fizetett pénzt egyértelműen nem érte meg.
Nekem ez volt az első VW-em és egy darabig az utolsó is, az biztos.

Azt hiszem a következő autómon nem fogok spórolni és újra benézek a prémium kategóriába. Nagyon tetszik az új 3as BMW...

Hibalista

- 1. 40 pár ezer km - turbo csere (állítólag a turbólapáttal lett valami gond) - garancia - 2. 60e km után többször előfordult, hogy nem tudtam sebességbe tenni a váltót - szoftverfrissítés, de ez nem segített. A kötelező szerviz alatt csináltak vele valamit, azóta nem fordult elő - garancia - 3. 92e km tájt - újabb turbo csere - garncia - 4. 115e km óta előfordul, hogy néha elinduláskor rángat. Még nem jöttem rá, mitől függ a jelenség, de már nem is érdekel. A garancia lejárt, nagy összeget meg már nem költök rá.

Ide hordtam szervizbe

VW márkaszerviz - nem nevezem meg őket konkrétan, hiszen nem fizetnek a reklámért. Legyen annyi elég, hogy nagyon jól végzik a munkájukat, remek a hozzáállás, de szarból nem lehet várat építeni...vagyis lehet, de az szar is marad.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S60 2.0T Következő autója? 3-as (F30)
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)