Életem legjobb autója
Szöveges ítélet
Hónapok óta vajúdott az új autó választása. Több típust, márkát kipróbáltam, végül a férjem döntött, meg kell mondjam, hogy nagyon jól, és így lett egy ezüst színű GOLF VI 1,2 TSI motorral, meg néhány hasznos extrával kiegészítve. Ülésfűtés, két zónás klíma, CD váltó, ködlámpa stb., stb.
Nagyon kényelmes az ülése, még alapból is jó az oldaltartás, hosszú úton sem fárasztó. Tudom ajánlani a sport ülést, igaz nem azzal rendeltük, mert a munkámból adódó gyakori ki-beszállás miatt kényelmetlen lenne, de aki hosszú távon utazik annak feltétlenül megéri az ergonómikus kialakítás.
Kiválóan működik az autó, többnyire városban használom, de azon kívül is remekel, éppen most vagyunk túl egy 3000 km-es nyugat-európai utazáson, csupa kiváló tapasztalattal a kocsit illetően.
Hatásos fékekkel szerelték, kissé kemény a rugózása, de azért egészen jól elnyeli az utak hibáit.
Városban a fogyasztása 6-6,5 l/100 km, míg autópályán 5,5 l/100 km. Ha nem lépi túl a 90 km/óra sebességet (városon kívül) 5 l körüli benzinnel is beéri. Ezek a fogyasztási értékek légkondi folyamatos használata mellett értendők, 25-32°C körüli hőmérséklet mellett.
Dinamikus a gyorsítása, jó a futóműve, nagyon biztonságos érzetet kölcsönöz.
Ami nagyon tetszett:
Klimatizálás felső fokon. Jól tartja a beállított hőmérsékleti értéket, észrevétlenül vált át a hűtésből a fűtésbe. Ha szennyezett levegőben utazunk, ezt érzékelve egyből átvált a belső keringetésre.
Műszerek megvilágítása a külső fényviszonyokhoz igazodik, kiváló!
Nagyon hasznosnak ítélem a szakaszos üzemű ablaktörlő szabályozhatóságát, tág határok mentén. A kanyarodás alkalmával a "kanyarfény" is tetszik, de férjem felvilágosított, hogy csak az éppen aktuális ködlámpa kapcsolódik be, semmi "kanyarfény". De azért jól néz ki, és szerintem hasznos is.
Na, egy illúzióval kevesebb.
Ami viszont praktikus, hogy sok és hasznos rakodó teret alakítottak ki a kocsiban.
A takarékosság jegyében kiírja a műszerfalon az ajánlott sebességi fokozat választását.
Még nagyobb sebesség (150-160 km/h) esetén is csekély szél és futómű zaj.
Kiválónak ítélem az audió hangrendszert is, még vájt fülűek is kedvük lelik benne.
Összegezve eddigi méltatásom: csak ajánlani tudom jó szívvel mindenkinek aki megbékél egy konzervatív vonalvezetésű, sokak által méltatlanul unalmasnak minősített gépkocsival, de ezzel szemben kiváló műszaki értékeket felvonultató, megbízható, biztonságos, kényelmes autót kap cserébe, viszonylag elfogadható áron. Ami még nagyon praktikus lett volna a DSG váltó, kipróbáltam, SZUPER!!! Persze, ennek is ára van, nem is kevés..., ez kicsit visszafogta lelkesedésem.
Azért valami rosszat is kell írni, nekem nagyon szokatlan a hátrameneti fokozat kapcsolása, ezért kapok is kritikát...
Ami a kárpit színének választását illeti, nagyon elegáns a fekete (antracit) szín, de sajnos nem praktikus, mert minden szösz azonnal meglátszik rajta.
Hibalista
- Még túl korai lenne. - Igaz, a gépkocsi átadása körül voltak hiányosságok, nem műszaki, sokkal inkább vevőelégedettségi szinten. - Műszaki probléma, hogy kicsit fogy az olaj..., vagy ez természetes?
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ASTRA G 1,4 | Következő autója? | Még nem tervezem. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
