A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 1.4 TSI 122 LE DSG 

Az ítélet értékelése
2,8(6 db)

Automata váltót mindenkinek!

Szöveges ítélet

Kívül világoskék (marketing: cápakék), belül ülések és műszefal alsó része tejeskávé színű, Comfortline felszereltség, nagy kijelzős-érintőképernyős rádióval (RCD 510, cool optikai toladóradarral), némi króm hatással itt-ott. Nekem kifejezetten tetszik, messze veri a legtöbb teszten bemutatott kívül szürke, belül fekete Trendline verziót. Aki látta szintén mind dicsérte, de persze mit is tehettek mást...

És igen, belül van benne valami kicsit nagyobb autós, prémiumos benyomás a többi tömegautó alsó-közepeshez képest, mert a nagy részét végignéztem a kínálatnak.

Főleg Budapesten és autópályán megyek vele. Jól gyorsul, jó a fék, élvezet vele kanyarodni. Stabil, megbízható autónak érezni, gyakorlatilag nem észlelhető, hogy 120-130-cal vagy 150-160-tal megy az ember. "Száguldásra csábít" (ezt loptam: Trabant használati útmutató-Örkény).

Automata váltós kocsit akartam, pusztán a kényelem kedvéért. Dugóban a kuplungolás meglepően fárasztó tud lenni, bár lehet csak én vagyok nyápic. Elég kevés infot találtam az autós újságokban és honlapokon az automatákról, de erről a DSG (duplakuplungos) szerkezetről rendre áradoztak. Az alsó-közép kategóriában a többi automata rosszabb választásnak tűnt (sokat fogyaszt/lassú/rángat); többet a saját márkakereskedője sem nagyon ajánlott. Szóval én az automatához vettem a kocsit. Abszolút jó döntés volt! Sokkal kenyelmesebb a vezetés, érdemi hátrány nélkül (leszámítva az automata felárát). Az biztos, amíg megtehetem, mindig automata kocsit veszek majd. És bátran bíztatok erre mindenkit, aki megteheti. Nem kell törődni a haverok megjegyzéseivel, ha kipróbálják elhalkulnak. És nyilván az sem véletlen, hogy az USA-ban szinte mindenki automata váltós kocsit vezet...

A rugózás kényelme átlagban OK, de néha keményen üt. Autós újságírók asszem azt mondanák, hogy a keresztbordák ütnek fel. Elől-hátul bőven elég hely, a csomagtartó mérete közepes. Van benne egy csomó extra, meg élvezetes, komfortos apróságok: ablaktörlés gyakorisága csökken, ha pirosnál állok; szennyezett levegőnél automatikusan belső keringetésre kapcsol; nincs coming home-leaving home extra, de így is okosan világít beszállás előtt és kiszállás után.

Nem olcsó, de én még 2008. decemberében rendeltem, mainál jóval alacsonyabb listaárak mellett. És a listaárból elég rendesen engedtek (Ferihegy Autó, szimpatikus, korrekt értékesítő).

Ami nem tetszik: Hankook gumikat adtak, ami az ADAC tesztjén gyenge közepesen szerepelt, ráadásul az egyik már ki is lyukadt, cserélni kellett. Az ablaktörlő kicsit zajos. Hidegben érezhetően szenved elinduláskor emelkedőn felfele. A néha kemény rugózást már említettem. Kicsit jobb fogyasztást vártam a tesztek és a gyári adatok alapján (még akkor is, ha utóbbiak nyilván valamelyest manipuláltak).

Összegezve: Bár még elég új, és nem mentem vele túl sokat, eddig nagyon is vidám vagyok vele. Ez a verzió, felszereltség, valamelyik élénkebb színnel és világos belsővel jó kis autó. Öröm ránézni kívül-belül és egyszerűen élvezetes vele menni.

Frissítés: 25.000 km. A klíma néha büdős levegőt fújt, a szervízben a szűrőt kicserélték, tisztították a rendszert, és akkor jónak tűnt, de aztán újra megjelent a hiba. Végül pár hét elteltével magától eltűnt.

A környékünkön nagyon sok a fekvőrendőr, és az utóbbi időben sokszor kicsit nyekken rajtuk. Úgy érezni, veszített a kezdeti masszivításából, merevségéből.

Kívülről már kevésbé tetszik, mint az elején. De azért továbbra is szeretem, jó vezetni és kényelmes.

Hibalista

- Eddig semmi. Az ablaktörlő kicsit zajos.

Ide hordtam szervizbe

Klíma miatt Porsche Budánál járt.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)