A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2008)

Golf 1.4 TSI DSG Highline 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

A német precizitás ékköve

Szöveges ítélet

Nos, hogy is kezdjem...
Aki nem szereti a feltűnést, de viszont értékeli a technikai újdonságokat, és minőséget, annak tökéletes választás lehet a Volkswagen, én is hasonló helyzetben vagyok, ezért esett a választásom egy új VI-os Golfra.
Ez az első igazán komoly autóm az életemben, egy Suzukiból ültem át, amit 4 évig használtam, ezután vágytam valami szebbre, jobbra, erősebbre, komfortosabbra.

Az felszereltségek kipipálásánál nem sokat haboztam, konkrét tervvel érkeztem meg a márkakereskedőhöz, Highline felszereltségű, DSG váltós, szürke metál színű, bézs belsős autót akartam, dynaudio hifivel, érintőképernyős rádióval, és még sok más hasznos extrával.
Némi alku után 6,3 millió forintban egyeztünk meg, ami egész korrekt ajánlat.
Pár hónap várakozás után átvehettem életem első Vw-jét, ott állt azon a mesés májusi napfényes napon, nem tudtam szavakba önteni azt a boldogságot amit akkor éreztem, tudtam, hogy az enyém, már nem csupán vágyakozom utána, szinte a szemem is könnybe lábadt a gyönyörtől.
Az értékesítő meg is jegyezte, hogy ennyire még nem sok ember örült az autójának, meg szinte csak céges vevőik vannak, őket meg nem is érdekli az autó, csak legyen.
Sajnos még 1 hetet várnom kellett, mire ténylegesen átvehettem a gépjárművem, a vezetőülésről egyből lehúztam a védő műanyag zacskót, és megtapogattam a meseszép kagylóbézs kárpitot, nagyon finom anyaga van, akárcsak a műszerfalnak!
És az az illat!
Fenomenális új autó illat volt benne, vagy 5 percet elidőztem, mire a szent pillanathoz jutottam: az első indítás!
Semmi rezgés, semmi zaj, lehúzom az ablakot, csak úgy válik hallhatóvá a motor. Még az ajtóban lévő rész, ahol a könyökét pihenteti az ember is puha anyagból van!
A váltó is eszméletlen minőségi, a váltókar kialakítása gyönyörű, visszafogott kattanással siklik a fokozatok között.
A komfortindex is számomra eddig ismeretlen volt, az is egy mérnöki remekmű!
Egyszerűen az autó minden porcikájából sugárzik a tökéletesség.

Sok ember hibaként rója fel a túl könnyű kormányzást, a suzukinál épp az volt a bajom a szervokormánnyal, hogy túl nehéz, főleg egy kézzel tekergetni.
Na itt nincs ilyen, akár egy ujjal is szépen lehet tekergetni.
Automata autóm még sosem volt, de már az első kilométer után megszoktam.
kúszási sebessége nagyon jó, viszonylag hamar zár össze a kuplung indulás után, nem csúsztatja mint a régebbi automaták amiket volt szerencsém vezetni, ezért nagyon dinamikusan lehet vele indulni, ha szükséges.

Mikor kigurultam a márkakereskedő kapuján, nem léptem át az 50-et, nagyon tiszteltem a gépet, és nem lehetett a vigyort letörölni az arcomról, annyira megfeletkeztem magamról, és csak a vezetés élményére koncentráltam, hogy a csodás hifit még be sem kapcsoltam az első 2 nap, de erről majd később.
Szóval állok a lámpánál, még mindig a gyönyörű belsőt csodálom, és látom, hogy a sok ember elismerően néz a kocsira, látják, hogy vadiúj, tetszik nekik a szürke szín, és a gyári sötét ablakok, és a gyönyörű felnik kompozíciója.
Ez büszkeséggel töltött el, már ekkora szerelmes lettem az autóba.

És elérkeztünk a Dynaudio sound systemhez, ami nagyon sterilen, szépen szól, nagyon jók a magas, és a mély hangok is, hamar személyre lehet szabni a hangzást, onnantól tökéletesen teszi a dolgát, és akárhogy bömböltetem, nem zörög semmilyen kárpit, vagy műanyag, mint a régi kocsimban, mintha egy koncerteremben lennék.
Én nem vagyok híve a lehúzott ablak és a nagy zene együttesének, mert lehet ami nekem jó zene, az másnak nem az, és nem szeretem magamra vonni az emberek figyelmét, ezért mindig felhúzott ablakokkal élvezem a zenét.

Tempomat sem volt még egyik kocsimban sem, ezért ez is nagy újdonság, de könnyen megtanulható a kezelése, egyszerű, de nagyon hasznos extra hosszú utazások alkalmával, akárcsak a digitklíma.

Már két éve használom az autót, de csak most kezdtem igazán kiismerni a futóművet, és az autó határait, nem sok mindent tudok róla mondani, szerintem minden autónak ilyen jónak kéne lennie, a mérnökök sikeresen megtalálták a kompromisszumot a kényelem, és a jó kanyartulajdonságok között, én alapvetően a kényelem pártján állok, de a futómű hangolása minden igényt kielégít.
Akinek ez kevés, annak ott az állítható futómű, ahol bárki kiválaszthatja komfortosan, vagy sportosan szeretne kanyarogni.

A motor is nagyon jó, nincs turbó lyuk, aki nem ült még modern turbós benzines autóba, az mind hüledezik, hogy "hűű, milyen sportos, biztos nagyon jól megy."
De ennek az autónak nem ez a lényege, a teljesítményét szépen lineárisan adja le, aminek én örülök, mivel nem versenyautót vettem, és ez egy jó fogyasztásra optimalizált motor.
De nagyon dinamikusan is lehet vele közlekedni, de ilyenkor nagyon megugrik a fogyasztás is, és nem éri meg, legalábbis számomra.

Szóval imádom az autót, ha megyek valahová mindig a hosszabb utat választom, hogy több időt tölthessek szeretett autómban.
Nem tervezem új autó vásárlását, mert megtartom örökké, nem lenne szívem megválni tőle.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Platán autóház

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 32850
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 Következő autója? ha lesz, csakis Vw, vagy valami német
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2008 (2009)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)