6-os fehér
Szöveges ítélet
2004-es IV-es 1,6-os, benzines Golf-ot cseréltem le erre a VI-osra. Nagyon szerettem a IV-est is soha nem volt vele probléma, az is 0 km-es volt.
Azóta eltelt 7 év, volt már V-ös Golf is. Nagyon érezhető - legalább is számomra - a IV-es után a VI-os fejlődése mind a belső anyagok minőségében, mind a motorteljesítményeket tekintve. Ez a fejlődés szintén igaz a biztonsági rendszerekre is pl: 7 légzsák, ESP stb. A műszaki fejlődések határtalanok, közülük is kiemelném a következőket: esőérzékelős ablaktörlő; automatán elsötétedő belső tükör; tempomat; kétoldali automata klíma; hűthető kesztyűtartó; kültéri rádióantenna megszűnése; guminyomás-kontroll lámpa; hegymenet asszisztens; comming-leaving home funkciók állítható időintervallumokkal; automata fényszóró kapcsolás, első ködfényszóró alacsony sebességnél kanyarodás irányának megfelelő oldalon bekapcsol(különösen hasznos sötétebb utcákban irányváltoztatáskor); belső lábtér-fény világítás ki-be kapcsolható funkcióval, fényerősség beállítás lehetőségével; bizonyos sebesség elérése után az ajtók automata zárófunkciójának ki-bekapcsolhatósága; sebességhatár túllépés figyelmeztető hang ki-bekapcsolhatósága; érintőképernyős rádió 6 CD táras és SD-kártya funkcióval; PARK ASSIST funkció és ki tudja meddig sorolhatnám még. Nekem a park assist tetszik a legjobban, erről kicsit bővebben: a gomb megnyomásakor az autó párhuzamos (januári autó, azóta ha jól tudom a merőlegest is ) parkolókat keres jobb oldalon. Index karral bal oldalra is átválthatjuk a keresést. Amint talál megfelelő méretű helyet azt jelzi. Kis előre nyíllal mutatja, ha még előbbre kell állni a manőver megkezdéséhez. Ha rendben, mutatja, hogy kapcsoljunk hátramenetet, kormányt elengedni és csak a pedálokat kell kezelni (ha a kormányt közben kicsit megmozdítjuk megszakítja a manővert, azt nekünk kell befejezni!). Első és hátsó radarok használatakor, melyet a hátramenet kapcsolással, vagy a radar gomb megnyomásával kapcsolhatunk be az érintő képernyős rádió aktiválódik, ekkor az autót mutatja felülről. Az akadály pontos helyéről vizuálisan vonalakkal és hangjelzéssel tájékozódhatunk.
Szintén megemlítenék még két beállítható funkciót: 1./ hátramenet kapcsoláskor jobb oldali tükör lapját lefordítja a járdaszegély láthatósága miatt. 2./ hátramenet kapcsoláskor, illetve radarok aktiválásakor a rádió hangereje automatikusan csökken illetve elnémul programozástól függően. Ez a két funkció automatikusan visszaáll, amint előre menetben elérünk egy bizonyos sebességet (ha jól tudom 15 km/h).
Az 1.4-es 160 LE 240 Nm motor teljesítménye hihetetlen! 1500-as fordulatról nagyon megindul. Országúton a 6. sebességen kívül mást nem is kell kapcsolni, annyira nyomatékos a motor. A 8 másodperc alatti 100 km/h-ra való gyorsulás tényleg valós adat. Az útfekvése kiváló, kanyarokban nagyon jól irányítható. Az összeszerelés minősége is hihetetlen: sehonnan semmi zörej, menetzaj nincs!
Tehát eddigi tapasztalataim és a megtett 6500 km alapján az autót csak ajánlani tudom.
2012.01. 1 évesen 10.000 km után:
Reggel rángatott a motor,egyik henger nem ment ill. kihagyott. Befecskendező szelepet cseréltek gariban (PORSCHE GYŐR, csak ajánlani tudom Őket)
2017.02.
Eladásra került.
Sajnos cserélni kellett kb. 61.000 Km-nél vízpumpa, kb. 68.000 Km-nél vezérmű lánc!
Addig nagyon szerettem de aztán megsértődtem rá :)
Extrái:
* Park Assist (ha most vásárolnám a kamerát is kérném hozzá)
* Multi csomag (RCD 510 rádió 8 hangszórós, tempomat, esőérzékelős
ablaktörlő, comming-leaving home,
lábtérvilágítás, aut. fényszóró,
kétoldalas aut. klíma,
multifunkció plusz kijelző,
belső tükör aut. elsötétedés)
* Sportülés
* Guminyomás-controll lámpa
* Szükség pótkerék
Hibalista
- befecskendező szelep - vízpumpa - vezérmű lánc
Ide hordtam szervizbe
Porsche Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf IV. | Következő autója? | mustang |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
