Szeretjük, de nem elég bele ez a motor...
Szöveges ítélet
Mi megrögzött Golf-osként először egy 1.4-es Golf III-ból ültünk át egy 3 éves Golf IV-esbe, amiben ugyanez az 1.6-os 8 szelepes motor volt benne. Abban az autóban tulajdonképpen minden elromlott idővel, csak a motor volt kifogástalan. Még alul is volt ereje, annyi amennyit az ember 102 lóerőtől elvárhat. Amikor azt eladtuk (2 ajtós volt, kellett a család miatt a négyajtós), gondoltuk, hogy ez az a motor, aminél maradunk, mert amire igazán fájt a fogunk, az a TDI motor volt, de csak egy motorért nem fizetek 1,5 millióval többet, amikor évente megyünk 20.000 km-t. Az új 5-ös Golfunk a POHU-ban volt bemutató autó, 10.000 km-el alig került többe(100.000 Ft), mint az eredetileg kiszemelt Golf IV Pacific 1.6-os. Ebben a biztonsági felszerelés *****. Igen, minden elismerésem a VW-é, tele légzsákkal, korszerű ABS és kipörgésgátló. (Amit pimaszságnak tartok, hogy Magyarországon az ESP nem széria, mint Európa minden más országában...) A helykínálat akkorát nőtt az előző típushoz képest - főleg a hátsó üléseknél van óriási hely - hogy minden alkalommal, amikor kinyitom a hátsó ajtók egyikét, az az érzésem támad, hogy nem vehettem volna ennyi pénzért jobb kocsit sehol. A climatronic - kétoldalra külön állítható - jól adagolja a levegőt, a rádió-CD lejátszó is elég nekünk 2 hangszórójával. A motor viszont úgy érzem, hogy az elektronikus gázpedál, na meg az Euro IV norma teljesítése érdekében vissza lett fojtva. (lehet, hogy csak a nagyobb tömege miatt megy lomhábban, mint a IV-es Golf ugyanezzel a motorral?) Rálépek a gázra, semmi, Még jobban rálépek, s kb. 1 másodperc kell neki ahhoz, hogy egyáltalán reakció jöjjön. Szóval nem egy harapós kocsi. Autópályán a 140 körüli tempót nem igazán szereti, akkor zajosabbnak tűnik, mint 170-nél. Lehet, hogy 170-nél már a szélzaj elnyomja a motor fájó erőlködő hangját :) Ez késztet mindíg arra, hogy a spórolásos lassan menésből végül szinte mindíg ´száguldás´ lesz. A céges 1.4 16V Astra G-m fürgébb autó, mint a Golf-unk, de egyébként a Golf kb. 10 évvel korszerűbb mindenben. Ha lenne a bankszámlámon elég pénz, akkor nem keresnék más autót, mint az 5-ös Golf-ot, abból is a 200 lovas GTI-t választanám. Egy szó, mint száz, az 5-ös Golfot lehet fikázni, de most már annak ellenére is a legjobb autója kategóriájának, hogy nem is kerül többe a versenytársaknál, mint korábban. Ha jobb lenne a VW dízeles árpolitikája, biztosan dízelt vennék, benzinesben pedig alul nincs választék. Az 1.6 FSI nem éri meg a pénzét, az 1.4 TSI annyiba kerül, mint a GTI, a 2.0 FSI is GTi-közeli árban van, szóval marad ez a kocsink...
Hibalista
- még semmi. kopp-kopp-kopp, azért lekopogtam.
Ide hordtam szervizbe
Autócentrum Gödöllő
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf IV 1.6 Comfortline | Következő autója? | egyenlőre marad ez |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
