Szerethető
Szöveges ítélet
Az autót hatos váltóval rendelkezik, (azt hiszem ma már csak a 2.0 PDTIhez rendelhető) ami az ötösnél lényegesen sportosabb élményt nyújt, igaz annyit kell vele bűvészkedni, hogy 140 ezernél lekopik a váltógomb. A hatos váltó a várakozásokkal ellentétben minimum fél literrel többet fogyaszt az ötösnél. Precízen, pontosan vált, de egy 15 éves BMW vagy 10 éves Audi váltó nem maradna alul vele szemben. Az autó nem éri meg a vételárát, viszont ha már megvan lehet szeretni. A 8 szelepes motor 250 Nm nyomatékkal egy személlyel sportosan mozgatja, teleülve viszont sokat romlik a helyzet. Zavaró, hogy a 3-3300-ig pörgő motort (efölé felesleges pörgetni), a hat sebesség olyan rövid fokozatokra bontja, hogy hármat kell váltani, míg egy benzinest csak a másodikba tennél. Lehet, hogy épp emiatt viszont a 105 lóerőtől elvártnál sokkal jobban húz egy-egy fokozat. A futóműve annak ellenére még mindig jó, hogy egy 0 kmessel összehasonlítva olyan, mintha egy más típust vezetnél, pedig az autó keveset jár Pesten. 140 000 km után nem lenne szabad ennyire elengednie, igaz azt is meg kell említenie, hogy a nyugdíjas kollégák alatt nem esik szét ennél a futásteljesítménynél. 6,2 alatt sosem fogyasztott a maximum 7,5. Annak ellenére, hogy magamnak sosem vennék ilyen "keveset" ilyen drágán (vállalati) csak ajánlani tudom mindenkinek. A kategória más márkáival összahasonlítva flotta szinten elmondható, hogy megbízható, csak márkaszervízbe ne vigye senki. A végsebesség a gyári adatnál magasabb 205 km/h de a 190 az kényelmes utazósebesség benne. A beszűrődő motorzajt nem lehet megszokni, egy 15 éves benzines autó fényévekkel komfortosabb ebben a tekintetben ami elég bosszantó. A csomagtartót elsőre még három év után sem mindig sikerül bezárni, és télen már fel sem nyílik teljesen. A 2 literes 140 lovas motorral szereltek kevesebbet fogyasztanak 1 literrel, de mindegyik motorhibával kerül szervízbe 70 000 km alatt. Egy nagyon bosszantó jelenség, hogy az autó meleg motorral csak 4-5 másodperc szörnyű hangú önindítózás után robban be nagyon csúnyán. Már több példánynál is megfigyeltem és a szervíz sem tudott, vagy nem akart mit kezdeni vele. Ez a hiba kb 100 000 kmnél jelentkezett. A belső műanyagok, üléshuzatok a trendline kivitelnél olcsóságot igénytelenséget sugároznak. A kormány (sajnos nem bőr) 100 000 kmnél megkopik, inkább való a Polóba, azzal talán egy fanatikus sem autózik 50-60 ezret évente
Kár, hogy kivonják a forgalomból a 8 szelepest, mert 1 millió km futásteljesítményre a 16Vsek nem képesek. A 8 szelepesek létjogosultságát máig az tartotta fent, hogy a haszongépjármű kategóriában elvárás az egy millió körüli km amit a konkurensek tudnak is, igaz ők is csak a 8 szelepes technikával. Az Oktavia ugyan csúnyább, de a nagyobb méretek miatt szerintem jobb választás.
Aki kis fogyasztással szeret sportosan alacsony építésű autóval közlekedni annak ajánlom, aki viszont sosem vezet sportosan és csak a fogyasztás miatt vesz dieselt az inkább vegyen Golf pluszt mert az nagypapásabb igaz sok anyag tekintetében kispóroltabb is. (Seat Altea futószalag, a német embléma, csak szemfényvesztés)
Az első tárcsák sportos vezetés mellett koptak le 120 nál úgy, hogy már az egész autót megremegtették, nagyobb fékezésnél.
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló, kormányzár 40 000 kmnél
- belső világítás 80 000 kmnél
- szervizenként egy egy izzó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
