Szerelem első látásra...
Szöveges ítélet
Az autót 2,5 évesen vettem 63.000 km.-rel. Főbb felszereltsége: aut. klíma (kétoldali), ABS, ASR (kikapcsolható), 10 légzsák, alufelni, 4 el. ablak, el., fűthető tükrök, ködlámpák.
Nagyon meg vagyok elégedve vele, csodálkoztam is, hogy sok ítéletben panaszkodnak, hogy pl. sokat fogyaszt az autó. Igaz, én csak átlagos használó vagyok (évi 23-25.000 km-rel), és nem is hajtom ki a lelkét a kocsinak - na jó, pályán azért néha belecsúszok a 170-180-ba, de akkor sem evett 8 liternél többet - az átlagom kb.7 liter. Ha mindenhol betartom a szabályokat (ami ugye mostanában a 300.000-es büntikkel eléggé ajánlatos) akkor megelégedett 6,4 literrel (ez a csúcsom). Az előző diesel Peugeot-om sem fogyasztott 5 liternél kevesebbet (igaz, az 2000 ccm-s volt), bármennyire is próbáltam takarékosan vezetni. És így nem is érte meg nekem a diesel, mert éves szinten nem tudtam annyit spórolni vele, hogy a javíttatás (kétszer kellett benne nyomásszabályzó szelepet cseréltetnem a csodálatos magyar gázolajak miatt, darabonként 60.000 Ft-ért + munkadíj).
Az autót 3 hónapja vettem, így az ítéletem elég rövid intervallumra vonatkozik, de időnként frissítem majd, ahogy az idő telik és gyűlnek a tapasztalatok. Eddig minden kívánalmamnak tökéletesen megfelelt.
Most október 17.-e van, ígéretemhez híven frissítek egy kicsit a mondandómon. Már 19.000 km.-nél tartok, és hála istennek, még mindig semmi probléma nem történt az autóval. Azóta egy olajcserét (olaj (Castrol, amit a gyár is ajánl), olajszűrő, levegőszűrő, üzemagyagszűrő, pollenszűrő) már eszközöltünk rajta, ami munkadíjjal együtt sem került 35.000 Ft.-ba.
Szóval rosszat még mindig nem tudok mondani az autóra.
2009. június 18. Kicsit elcsúsztam a frissítéssel, csak azért jutott eszembe, hogy bővítsem a mondandómat, mert újabb olajcseréhez érkezett az autó. Most már a munkadíjat is megspórolom, autószerelő haver nem kér egy vasat sem a segítségért. Így (na meg az autósboltos ismerős hathatós segítségével) az egész művelet nem kerül még 20 ezer Ft-ba sem.
Árak:
Olaj: 4 liter Castrol Magnatec 5W40 = 5.500 Ft (hiába, az internet nagy úr!!!) + az előző cseréből még maradt kb. fél liter.
Olajszűrő: 2.710 Ft
Levegőszűrő: 4.640 Ft.
Pollenszűrő (aktív szénszűrős): 3.340 Ft.
Remélem (mint ahogy eddig sem) ezután sem lesz semmi gondom az autóval, és legközelebb majd csak a vezérműszíj csere (na meg addig is a tankolás) fog pénzembe kerülni.
Hibalista
- Eddig szerencsére semmi....
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervízbe soha... róluk nem sok jót hallottam. Ha valami gond lesz vele, akkor irány az autószerelő haver...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 206. 2.0 HDI | Következő autója? | Nem tervezem lecserélni. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
