Ötösgolf
Szöveges ítélet
Azt gondolom a külsőről felesleges írni, nem érdemli meg. Szimplán egyszerű, semmi érdekes, említésre méltó nincs benne. A belseje nyilván ízlés dolga. Nekem tutira bejön, teljesen "felhasználóbarát". Lényegesen nagyobb, mint a IV. Golf, hátul is marad hely a térdnek és a fejnek. Én magam mögött kényelmesen el tudok helyezkedni (186cm vagyok). Az illesztések, a kidolgozás kifogástalan, a kezelőszervek működése és működtetése egyszerű, funkcionális. A futómű nem sportautós (hál´ istennek), inkább kényelmes és biztonságos. A fék remekül adagolható, az autó jól lassítható, és a korábbi autómmal ellentétben nem pofázik bele az ABS idő előtt a mutatványba. A váltó hatfokozatú, jó kiosztású, pontosan és elfogadhatóan rövid úton jár. 100 km/h-nál hatodikban 2300-at fordul a főtengely percenként. Emiatt lehetséges az erejéhez képest rendkívül visszafogott fogyasztás. Országúton a sebességhatárokat betartva 5 liter benzinnel elmegy és tiporva sem megy 8 liter fölé. Városi használatban a gyártó által megadott 9,7 literes fogyasztást még nem sikerült reprodukálnom, 8,5 liternél itt sem bír többet enni. Átlag 6,7 liter a fogyasztása. A fedélzeti komputer csal. Nem csoda, mivel az analóg óra böszme sokat siet. Mutat 55-öt, a GPS meg 49-et, vagy 110 helyett a tényleges tempó 101 km/h. A motor rendkívül jól húz, 1300-tól istentelenül megindul és egészen 6000-ig nem is gyengül.
Üzenem "Megbízható" kolegának, hogy ez bizony otthagyja a szintén 140 LE-s 2 literes diesel Golfot. Tudom, mert mindkettőt próbáltam és bizony az "éles bevetésen" is nem egyszer bizonyított. A gyári - nem tuningolt - TDI-k (mindegy melyik, 1,9-es vagy 2,0) nem rúgnak labdába mellette. Saját méréseim: 0-100 8,4sec, 60-100 IV. fok. 6,2. Mérjél te is, aztán elemezz! Nem tudom észrevetted-e, hogy ez egy feltöltött (kompresszor+turbo) motor, ami, mint már írtam, lényegesen szélesebb fordulatszám-tartományban használható, mint egy diesel. További előnye a diesellel szemben, hogy csendes, nagyon-nagyon csendes!!! És hát ne feledkezzünk meg az alapáráról és a gázolaj és a benzin között tapasztalható 18-20 Ft-os árkülönbségről.
Még nem volt ilyen remek kocsim.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | focus 1,6 | Következő autója? | nem gondolkodom rajta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
