Osztályelső - bizonyítottan
Szöveges ítélet
Nagyon szerettem ezt az autót. 8 évig használtam és a kötelező szervizeken kívül szinte semmit nem kellett rákölteni. Igaz 6 éves korában tönkrement az akkumulátor és még garanciális korában kellett kicserélni a kormányban lévő légzsák begyújtó tárcsát. De ezen kívül semmilyen más probléma nem jelentkezett.
Persze meg is volt kímélve, gépi mosót nem látott ezért a fényezése is hibátlan volt az eladáskor. Mivel Highline modell volt egy két extrával kiegészítve, ezért nagyon jól fel volt szerelve (első sportülések; háromküllős bőr sport kormány; fedélzeti komputer; kf. felni; digitklíma; légzsákok; HIFI 8 hangszóróval + CD-tár + TIM; komfort elektromos ablakok; könyöktámasz elől-hátul; stb.)
Az autó elől nagyon kényelmes volt. A sportülések jó oldartartást adnak. A vezetési pozíció bármekkora testalkatnak könnyen beállítható. Hátul már nem olyan tágas, mint elől, főleg az én 188 cm-em mögött. A lábtér szűk, ezt be kell látni. Viszont a hátsó ülések is kényelmesek. A felhasznált anyagok kiválóak. Bár az ajtók foggantyújáról már kezdett lekopni a burkoló anyag, ami kellemes tapintásúvá tették azt. A beltér szép. A kék-piros műszerfal megvilágítás nekem nagyon tetszett. Szerintem az V-ös Golf beltere nem sikerült ilyen szépre és ilyen minőségűre. Emiatt sok kritika is érte. Lehet, hogy ez is közrejátszott a gyors lecserélésében. Az utód (V-ös) túl gömbölyűre sikeredett vonalai nekem nem jöttek be. A most megjelent VI-os viszont gyönyörű. Remélem lesz belőle kombi kivitel is és nem kell rá sokat várni.
A beltér csendes volt, semmilyen nyöszörgés, zaj nem jött elő. A csomagtartó jól pakolható volt a krómozott csomagrögzítő fülek sokszor hasznosak voltak. A csomagtartó 12 V-os csatlakozója a hosszú utakon tett jó szolgálatot a hűtő müködtetésekor.
Az 1,6-os 16 szelepes motor igaz nem tette rakétává, de ha pörgettem, akkor nagyon ment. Bár az 1,6-os nyolcszelepeshez képest feltűnően jól ment. Az átlagfogyasztás kevés városi használattal nálam szinte mindig 7,3 volt. Városban viszont 9 liter körül fogyasztott. Ha nem látott várost, akkor országúton normál tempónál képes volt 5,5-tel is eljárni. Igaz én mindig 98-assal (amíg lehetett kapni) jártam és kezdettől fogva teljesen szintetikus olajat öntettettem bele. A kipufogóvég mindig világos szürke volt. Olajat soha nem kellett utána tölteni. Az autó meglepően stabil volt, élmény volt vele autózni. A fékek jól fogtak. Még az eredeti fékbetétekkel adtam el.
Összefoglalva én nagyon szerettem az autót, soha nem hagyott cserben, de mivel már elmúlt nyolc éves, ezért az eladás mellett döntöttem. Szerintem már soha nem lesz ilyen jó autóm, nem hiszem, hogy ma még képesek és akarnak is így autót összepakolni. A IV-es Golf a felhasznált anyagok tekintetében tényleg verte az osztálytársait. Már-már prémium minőségű érzést adott. Az elmúlt években sok más márkát volt szerencsém rövidebb-hosszabb időre használnom, de állíthatom, hogy az osztályában messze felette volt mindegyiknek. Akinek sikerül kifognia egy megkímélt példányt, biztosan negyon meg lesz vele elégedve.
Hibalista
- Kormányban lévő légzsák kapcsoló-tárcsa - garanciális csere
Ide hordtam szervizbe
Automobil Eger
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf Variant 1,4 | Következő autója? | VW Passat Combi 2,0 CRTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
