Objektívan a VW Golf V 1.4 FSI-ről
Szöveges ítélet
Objektívan a VW Golf V. 1.4 FSI-ről
Miel?tt bármit is mondanék kijelentem, hogy tiszteletben tartom más autógyárak termékeit. Továbbá, nincs hibátlan, minden ízében tökéletes autó és az emberek ízlése sem lehet egyforma.
Ezt azért érdemes kijelenteni, mert olvasva a teszteket és a fórumon olvasható hozzászólásokat ez nem minden esetben mondható el. Sokszor hiányolom az objektív, elfogulatlan véleményalkotást. Nem értek egyet a német autó- japán autó vitával sem és nem d?lök be a könnyen lefizethet? tanúsítócégek és újságírók írásainak. A dolgok mögé kell látni, mert a lényeg ott lakozik.
Életem els? autójának vásárlása el?tt igen alaposan tanulmányoztam a szóba jöhet? autókat, teljesen objektíven. Nem voltam egyik márka rajongója sem. A technikai részletek oldaláról közelítettem meg a dolgot. Sokszor hiányoltam, hogy ESP-t csak bozonyos motor térfogat fölött és felszereltségi szinthez kötve adták volna a Golf V konkurensei. Szerencsére a VW-nél a Trendline-hoz is lehetett ESP-t rendelni. Számomra a biztonságosság volt a legfontosabb tényez?.
Jártam a szalonokat egymás után és próbákat csináltam. A kör az alábbiakra sz?k?lt: Honda Civic, Opel Astra, Toyota Corolla és VW Golf V. Mind a négy autót nagyon jónak találtam. A mai napig bármelyikkel szívesen autóznék.
Ami miatt a Golf V-re esett a válsztás, az a vezethet?sége, jó futóm?ve és a biztonságossága miatt történt. Egyszer?en ez tetszett a legjobban. Els?ként beülve is kézre állt minden, pedig soha nem ültem egyetlen korábbi Golfban sem. Nincs semmi agyonvariálva, vezetni kell és kész.
Tapasztalatok:
Az autóval 16000km-t tettem meg eddig. Ez id? alatt semmi nem romlott el. Észrevételeim: a fényszóró (tompított) lehetne er?sebb, a távolsági OK, szemet lehetne vele égetni.
Nagyon szeretem vezetni az autót, inspiriál is erre. Szerintem ez is fontos dolog. Nem egy rakéta, de egy közel 1300kg-os (van benne anyag), 90LE autó nem is lesz az. Nyugodt autózáshoz viszont nagyon jó, ez egy A-ból B-be autó, a száguldózásra ott van a GTI, vagy az R32. Érdekes, hogy az egyenesben gyors autók a kanyarokban rendszeresen lemaradnak t?le. Fogyasztás nekem 6,2-6,4 liter/100km körül alakul. Persze ez lábfügg? is. Rendszeresen a Shell 95 V-Power-t tankolom, nekem ez jött be a legjobban. Érdekes, de a 100 oktános V-Power Racing nem hoz teljesítménynövekedést.
A Climatronic rendszer nagyon jó, tetszik, hogy hátramenetben bels? keringetésre kapcsol. Más autókban nem érzem azt a fajta biztonságérzetet amit nyújt számomra a Golf V, lehet, hogy ezt az er?s útfekvése okozza. Télen is klassz vezetni, hóban, jeges úton kíválóan ment (téligumi: Firestone FW930 Winter 195/65/R15), ilyenkor az ESP-t is lehetett próbálgatni, szerencsére máskor még nem volt rá szükség.
2007.07.03. Az autóban mostanra 38800 km van. Meghibásodás továbbra sincs.
Javasolni tudom, hogy az tompított fényszórók izzóit cseréljék le Osram Silver Star-ra. Sokkal jobb és nem károsítja a búrát sem.
Egy VW Golf V tulajdonos.
Hibalista
- Semmi. És azóta is semmi!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
