Német értékrend - életre tervezve
Szöveges ítélet
ELSŐ ÉLMÉNYEK:
0km-rel vettem át, előtte 4es golfom volt. Feltűnő, hogy mennyi hely an benne, ez azért is meglepő, hiszen négy lengőkaros futóművet raktak hátra, ennek ellenére megnövelték rendesen mind a hátsó lábteret, mind a csomagtartót, ez nagy bravúr - utaztam az új Civickel is, sokkal szűkösebb, pedig ott szó sincs 4lengőkarról...
SZERETNIVALÓSÁG:
A 4es golfomat eddig jobban szerettem, de azt 240.000km-en keresztül, hiba nélkül. Ugyanez ezzel a golffal is megeshet, mert tulajdonképpen hibátlan, érezni, hogy nagyon egyben van, pontosak az illesztések, minden precíz, jó az ergonómia - minden kézre esik.
FUTÓMŰ:
Az egész autóban feltűnően a legjobb a futómű, kegyetlenül lehet vele kanyarodni, most arra gondolnak, persze, akkor irdatlanul kemény. Nos, nem tagadom, nem puha, Pesten használom, nekem az elviselhetőség határán van, nem zavar a keménysége, egyáltalán nem ráz és nem hangos. Édesapámnak már kemény - 50éves - szeretne valami puhábbat, ezt is meg lehet érteni, de aki a kemény futóműtől fél, inkább próbálja ki az autót, szerintem ez a futómű kiváló kompromisszum, kategóriájában a legjobb.
KÉNYELEM:
Nagyon jól tartanak az első ülések, kényelmes, egyáltalán nem fapados hátul sem, érezni, hogy minőségi anyagok vannak benne, sok puha dolog. Nekem pl a Peugeot 307-es sokkal kényelmetlenebb, mert bár futóműve puhább, az ülései értékelhetetlenek a Golfhoz képest.
KORMÁNYZÁS:
A szervo nem rossz, de nem is jó. Egyáltalán nem közvetlen, szinte semmit nem ad vissza az útvszonyokból (jó, a téli csúszós úton felpuhul, de azt is csak elektromos utasításra, szóval nem a természetesség mintapéldánya).
Kicsit talán nehéz tekerni is, a Seat Leoné százszor jobb, de a Peugeot 207-é is veri, szerintem még sokan.
Egy figyelmesség szonban, hogy oldalszélben, vagy kifelé lejtő uton magától ellenkormányoz, és ez nem természetellenes, hanem pont jó. Gondoljuk el, autópálya, hatalmas oldalszél, kamiont előzünk, és mikor kiérünk mellőle, alig érezzük az oldalszelet, a kormányzásban biztosan nem, a futómű se panaszkodik, kúszásról szó se lehet.
MOTOR:
Nekem az 1,6-os 8szelepes motorral van, ennél gyöngébb energiaforrással ne vegyen senki golfot. Ez a motor ugye régi technika, nem szépítem, nem megy se jól, se roszul. Sokat eszik, én ingázok vele - Fótról Budára - az átlagfogyasztás pont 7,5l, ez már elmegy. Ehhez a fogyasztáshoz nem megy nagyon jól, de azért nem is kifejezetten lomha, sokkal kiegyenlítettebb a nyomatékgörbéje, mint a 16szelepesé. Azok figyelmébe ajánlom ezt a motort, akik hosszú időre vesznek golfot, élettartama ugyanis minimum 300-350.000km. Valamit valamiért. Sokat eszik, nem megy nagyon jól - azért ne értse félre senki, előzni azért nyugodtan lehet vele, nem 1,4-es... -viszont nagyon hosszú az élettartama.
Ja és még valami: 120 fölött nagyon durván elkezd enni, nem 160-as tempóra tervezték. 120-nál 7l, 130-nál 7,6; 140-nél 8, 150-nél 9, és így tovább.
VÁLTÓ:
A futómű mellett a másik királyság: rendkívül pontos, viszonylag rövid úton jár, élmény kapcsolgatni - akinek francia autója van, az nem nagyon tudja most, hogy miről beszélek.
Kicsit nem tetszik, hogy 5ösben 135-nél már 4000-t forog, de ne aggódjon senki, a motor sokkal többet bír, és annyira nem is hangos, mint gondolnák, a motor hangszigetelése jó.
DESGIN:
Unalmas, túl jófiú, én nem szeretem, de ez csak ízlés kérdése.
BIZTONSÁG:
Én a perfekt felszereltséggel vettem, rendkívül sok dolog vigyáz ránk az autóban, ilyenkor szeretem nagyon, hogy olyan kocka német: "a biztonság az első". Alapfelszereltségben is 10légzsákot számlálhatunk meg az autóban, töréstesztje természetesen 5 csillag. Széria a kikapcsolható kipörgésgátló és a kikapcsolható utasolodali légcsák is.
A perfekt felszereltséghez járt pluszba a fűthető külső tükör, ami nem csak télen hasznos, hanem este esőben is. Sokszor este az esőcseppektől semmit sem látni a tükrökben, na erre nagyon jó. A ködlámpák, sokszor jól jönnek.
A kasztni nagyon merev, kisebb koccanásokat fel se vesz, legjobb példa, hogy mikor rámállt egy szuzuki, (tényleg nagyon), úgy mentem ki, hogy arrábtoltam a kis japán-magyart a golffal, utólag láttam, hogy a lökhárítója lehajlott, és mintha az autó is kicsit megroggyant volna... No, "kipróbáltam": 20km/h-ig akárminek ütközük, a lökhárító elnyeli az energiát, repedés, plasztikus (maradandó) elváltozás nélkül.
FELSZERELTSÉG:
Az imént említett perfekt felszereltségben a biztonságnál említettek mellett a következők voltak meg: Klímával hűthető könyöktámasz, kétzónás automata klíma (minden felszereletségben hátul is van kivezetése, ott is hűt/fűt), 16colos gyári könnyűfém felnik, tempomat, millió hangfalas cd-s rádió (szerintem a hangja szörnyű), háromküllős bőrkormány, bőrbevonatú váltókar és kézifék, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, sötétített hátó ablaküvegek, 4elektromos ablak, fedélzeti computer, ugye első-hátsó ködlámpák. Most ennyi jut eszembe, de könnyen lehet, hogy kihagytam pár dolgot.
FÉK/GÁZ/KUPLUNG:
A fék példás.
Az elektronikus gázpedál aznoban hagy némi kívánnivalót maga után, néha nagyon lassan reagál, általános tapasztalat, hogy hirterlen lenyomva szinte meg sem mozdul az autó, inkább csak fokozatos terhelésre...
A kuplung, nagyon pontos, bár nekem járhatna kicsit rövidebb úton is.
ÁRA:
Nekem ez a felszereltség 4millió forintba került újonnan, kevesen tudnak versenyezni ezzel. Sokan drágábbak, de akik olcsóbbak, azok szerintem meg sem közelítik ezt a színvonalat. Ezért lemondtam a desginról... Szerintem a legracionálisabb választás. Mindig mondják, hogy drága. De nézzék meg, megkapják-e ugyanazokat az extrákat másoktól annyiért.
ÖSSZEFOGLALVA:
Tipikus Volkswagen, érteni kell az értékrendjüket. Középpontban a megbízhatóság, biztonság, magas élettartam, jó helykínálat. A desgin a sor vége felé van, de ezt azt is jelenti, hogy semmilyen felsorolt érték megvalósításához nem kötöttek kompromisszumot! Én mindig azt kérdezem, mit ér a desgin, ha frontálisan ütközünk? Vagy ha a dugóban araszolunk? Vagy ha autópályán süvítünk?
A Golf kétségtelenül a legpraktikusabb, legbiztonságosabb, legkezesebb darab. Tipikus konzervatív német, annak megfelelő értékrenddel.
Hibalista
- 0km-rel átvettem, nem világított a hátsó belső lámpa ajtónyitáskor, a szervíz szerint az szándékosan volt úgy, merthogy sötétítettek a hátsó ablakai, ezért állították így be, ingyen megcsinálták.
- A hátsó fékpofák eleinte nem simultak fel szépen a tárcsára, hanem egy kis csíkot vájtak bele, azóta azonban beálltak maguktól.
-
- Szóval gyakorlatilag semmi.
-
- Érdemes szakszervízbe vinni, mert mások már csak rosszat tesznek a mai autóknak.
-
- Szóval, semmi vészes.
Ide hordtam szervizbe
Ring Autó Veszprém
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | 5ös BMW-t akarok:D Ebben a kategóriában golf, talán majd tsi-motorral |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
