A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2003-2007)

Golf Golf 1.4 tsi ( 140 Le)  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megtaláltam a számomra ideális autót kis kompromisszumm

Szöveges ítélet

Megtaláltam a számomra ideális autót, kis kompromisszummal.


Közel két éve keresek megfelelő kocsit magamnak, szempontjaim: max. alsó középkategória, viszonylag erős motor, min. 120 Le, jó felszereltség és két évnél nem legyen idősebb és 5 millió Ft-on belül maradjon, és nagyon örülnék automata váltósnak.

Előtte két Audi A6-om volt mindkettő automata váltós, amit igen megszerettem. A kisebb autóra történő csere autózási szokásaim, meg főleg idős korom miatt vált szükségessé. Úgy éreztem, hogy már egy prémium kategóriás és főleg nagyméretű autóra nincs szükségem, hiszen döntően egyedül, vagy csak ketten utazunk, csomagtér bőven elégséges.

Sokáig az új Honda Jazz (1.5 CVT) lett volna a favorit, vártam is hazai megjelenésre több, mint egy évet, aztán Európába az áhított modellt nem hozták be, így erről le kellett mondanom. (a 100 Le kevés volt, az i-Shift váltó meg nem az igazi), és ekkor már 2008 év vége felé jártunk.

Feltettem a netre eladásra a kocsim, de több hónapig semmi érdeklődés sem volt, pedig már jelentős árengedményt is tettem, így rájöttem, hogy csak a csere jöhet számításba. Intenzíven nézegettem a hirdetéseket, nagyon sok autóról tárgyaltam ( Peugeot 308 thp, Ford Focus 2.0 TDCI, Fiat Bravo 1.4 t-Jet, Seat Leon 2.0 TDI, Honda Civic 4D 1.8 stb), de a csere nem tudott létre jönni, mert az Auditól sokan elzárkóztak, vagy nagyon alacsony beszámítási árat ajánlottak.

Végül egy hazai VW márkakereskedés tesztautója, egy 2007-es garanciális, keveset futott (24.000 km) VW Golf V Perfekt 1.4 tsi (140 le-ős) lett a befutó. A VW Golf mindig is a kedvenc márkám volt, így az Audi után maradtam a típuscsalád közelében. (A garancia lejárta után úgyis visszatérek a régi maszek szerelőmhöz aki profi specialista az Audi-VW típusokban.)

A vásárlás nagyon simán ment, reggel az Audival mentünk és hazafelé már a Golf-al jöttünk.

A Perfekt a Trendline és a Comfortline közötti, alapban kissé fapados, de ebben a kocsiban az alapon kívül 16”-os alu felni, metál fény, automata klíma, tempomat, sport futómű, első könyöklő és gyárilag sötétített hátsó üveg volt, ami már kielégíti a minimális igényeket.

Nagy hiányom a DSG váltó, de sajnos ilyen kocsi ebben az időben nem volt a kínálatban, így maradt a 6 sebességes kézi, melynek azért örülök, mert sokat járok autópályán is és a motor 130-nál 3000 körül forog.
A motor kiváló, főleg a tsi motor miatt vettem meg az autót. A kettős feltöltő (kompresszor és turbó) csodákra képes. A kocsi minden fordulatról nagyon húz. Gyorsulása 8.8 sec 100 km/óra sebességre, több, mint elégséges, a végsebesség pedig 200 km/óra feletti. (gyári adatok). Ezekkel a dinamikai adatokkal úgy gondolom, hogy a hazai autópark háromnegyed részénél gyorsabb a kocsim. Ez főleg a biztonságos előzéseknél és városi sávváltásoknál előnyös. Nagyon fürgén lehet a városban közlekedni, míg autópályán a 6. fokozatból szinte sohasem kell visszaváltani. Kipróbáltam 6.-ban már 40 – 50 km/ó-tól lehet menni és onnan is kellően tud gyorsulni, tudom, nem ez az ideális, de kényelmes vezetéshez elfogadható.

A kocsi gyorsulása minden elképzelésen felüli, és minden tartományban. Álló helyzetből pillanatok alatt 80-nál járok, míg 140-es tempónál is erőteljesen tud gyorsulni. Tapasztalatom szerint sokkal gyorsabb a 155 Le-ős előző Audi 2.5 TDI-hez képest.

A motor csendes, alapjáraton hangtalan, míg a dízel itt volt a leghangosabb, de autópálya tempónál is kellemes a zajkomfort. A rugózási kényelem viszont rosszabb, lehet, hogy a sport futómű teszi, de nem vészes. Rossz úton hallható, de sima aszfalton tökéletes és biztonságos stabil futást eredményez. Az Audi futóműve maga volt a tökély, de azért figyelembe kell venni, hogy a Golf azért két osztállyal kisebb kategória.

Az optimális üléshelyzetet még nem találtam meg, talán nincs is, kissé kemény a párnázat, a kormány állítható le-fel, előre-hátra, az automata klíma jól teszi dolgát, a tempomat és fedélzeti számítógép hasonló (sőt a léptetése jobb) az Audihoz, kitűnően működik, a 4 hangszórós RCD 300-as CD-s rádió közepes hangminőségű. A hangzás minőségén szeretnék még javítani, egyenlőre keresem a megoldást.

A belső kényelem az első üléseken kielégítő, habár előretolt kartámasz esetén a kézifék nehezebben használható. Hátul még nem ült senki.

Vettem 205/55 R16 méretű Michelin Alpin P3 gumikat. Bear-Lock váltózárat szereltettem be, a lopás megnehezítése érdekében és az Allianz biztosítónál csak lopáskárra kötöttem casco-t, ez havi 3.781 Ft, ennyit megér a biztonság.

Következő beruházás tolatóradar (Spal Evolution 4 érzékelős, belső kijelzős) és xenon (Siemens HID 4300K) fényszóró beszerelése volt. Tudom a xenon az vitaható, de az előző kocsimban is volt és jónak találtam, most is sokkal jobb lett a világítás.
Végül is a kocsit olyanná alakítottam ki, mely megfelel az igényeimnek, a kézi váltót már kezdem megszokni.

A fedélzeti komputer számolja az átlag fogyasztást, de úgy tapasztalom, hogy minden leállás után nullázza (1) és újra kezdi, de van összegző (2) fogyasztás mérés is. Télen városban (Bp-en 2008 januárban) 8.7 liter lett az átlagfogyasztás, aztán a következő tankolásnál a computer 7,7 literes átlagot mutatott, majd egy hosszabb autópályás úton 7,1 mellyel teljesen meg vagyok elégedve. Szerintem éves szintem 6 – 7,5 liter között el tudok járni.

Igazán hosszú úton autópályán még csak egyszer volt alkalmam közlekedni, egyenlőre döntően csak Budapesten járok, csendes, gyors, dinamikus, számomra megfelelő fogyasztású, kényelmes autó. Nem hiányzik az Audi A6 nagyobb komfortja. Ezt az írást februárban adom közre, végül is az Audival azonos felszereltségű, kisé gyorsabb és kevesebb fogyasztású autóm van, nagyon szeretem. Hihetetlen, de jobban szeretem, mint a két osztállyal nagyobb Audit, pedig az is mindvégig hibátlan volt.

Természetesen az autó hibátlan, áprilisban kell vinni a második szervizbe, mert eltel egy év az első szerviz óta. Még keresem a megbízható és elfogadható díjú Bp-i VW szervizt, ahová elviszem a kocsit, hiszen elsősorban a márkaszerviz pecsétje a lényeg.

A következő kocsim – reményeim szerint - néhány év múlva egy használt Golf VI-os 1.4 tsi 160 Le DSG váltóval. És lehet, hogy ez lesz utolsó autóm.

Összefoglalva, az igényeimnek tökéletesen megfelelő nagyon jó motorral ellátott, igen gyors, de mégis gazdaságos autóm van, a szükséges extrákkal ellátva. Hátránya a keményebb rugózás és az ülések relatív kényelmetlensége.

Hibalista

- semmi nem romlott el, nem is voltam még szervízben

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 24
Megbízhatóság (8) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Audi A6 2.5 tdi multitronic (2002-es) Következő autója? Golf VI tsi DSG (160 le)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2003 (2005 - 2008)

További ítéletek (232 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)