Kis városi erőgép német minőség! Imádtuk!
Szöveges ítélet
Megvásárláskor átlátható előélettel találkoztam.
A tulajdonos, akitől vásároltam az autót a 2. volt a sorban. Feleségének vásárolták az autót, családi 2. autónak. Az autó feladata a két gyerkőc (ennyi kettes...) elszállítása volt, így a km-ek sem nagyon pörögtek.
Az első tulajdonos szintén hölgy volt, aki a megvásárlást követő években cégautót kapott, így létszámfeletti lett egy idő után az 5-s Golfi.
1. tulaj 21 (5 év után) ezerrel, a 2. tulaj 56 ezerrel (9 év után) adott túl rajta.
Végig vezetett, MO-on vezetett szervizkönyve volt, és semmi nem utalt kóklerségre.
Ami hibák voltak rajta: ajtó behúzó kar anyaga mélyedéses kopása típusgond, a fényszóró és ablaklehúzó gombok voltak még kopottak kicsit. Jobb hátsó "feneke" parkolásos sérüléssel, ill. a hátsó ajtónál a lemez volt 3 ponton leverve. Ez a gyermekülés bepakolásakor keletkezett. Ezt egyből karosszériáztattam, ne kezdje el enni az idő vasfoga.
Mielőtt vételre került sor, szerelőhöz elvittem. Szerintem ez kötelező, mindenkinek, minden autónál ajánlom!!
Kipufogó dob volt rozsdás, ezt az 1. évben a szokásos éves szerviznél cseréltük.
Olajtömlőt sikerült az évek során odacsapkodni a patkához, az sérült volt, amit szintén cseréltünk a 3. évben.
A 3. évre maradt az első ablaktörlő lapátgumi cseréje, elvégre 12 év után csíkozott. A hátsóra eladása miatt nem került sor.
Én még bőröztettem, könyöktámasz és alufelni ment rá.
4 főnek fél Európán keresztül kényelmes, a csomagtartó 350 liter azért elég véges. Ez is a fő pont volt, ami miatt cseréltem.
Minden évben olajcsere, és a szokásos megvolt, így kb 30-35 ezerből bőven megvoltam 12 hónapra, beleszámolva a 12. évben elkövetkező kuplungcserét.. Ez az előéletből, és a városi használatból fakadóan elég "korán", 94 ezernél jött elő.
75LE ellenére jól használható, városban hibátlan kis gép. Autópályán még csak-csak, de dombon felfelé már szenvedősen lopakodott... Sőt, leírható, 120-as pályás tempónál a dombon felfelé elkezdett visszalassulni (második pont, ami miatt cseréltem).
Futóművei, és minden más funkciója ellenben kiváló. Nagyon szerettük, 3 éven keresztül végig megbízható volt, és megjelenésre is helytáll a többi négykerekű között.
A motort 3000 fordulatmagasságában lehetett versenytempóra bírni, ami egy kényelmes autózást jelentett. Erre a Golf VI. 1,2 TSI-m 1-1,5 ezer körül már bőven jobban gyorsítja az autót.
ÖSSZEGEZVE: Aki városi, nem sport autót keres, 2 fő, vagy 2+1 gyermek részére ideális lehet, még 75LE-vel is. Megbízható, kényelmes autó, jah, és 3 év után 100%-ban ugyan annyiért adtam el, mint amennyiért vettem.
Negatívum: gyenge motor, és a 12. évre 1-2 helyen rozsdásodás előjelei jelentek meg. Ez kb. 100 ezres karosszériázással eltüntethető (küszöb, hátsó dob)
Hibalista
- Csomagtartó zá romlott el az általam használt 2. évben, pehünkre pont külföldön voltunk, így a kocsit számtalanszor úhy hagytuk ott, hogy lezártuk, de a csoamgtartó nyitva maradt. A hiba az volt, hogy nem záródott be, "csak" lecsukni tudtuk. 1200 km-t, teli csomagtartóval így is megtettünk. - A biztonsági öv jelző elektronika romlott el az eladás előtt, ami azt jelentette, hogy időszakosan jelzett, hogy az első két utas nem kapcsolta be magát, ellenben kő keményen be voltuk kötözve. Ez volt, hogy hetekig nem jelentkezett, volt egy egy utat időszakosan végig csipogott. :)
Ide hordtam szervizbe
Budapest, Topolya utca 2.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xara Picasso | Következő autója? | Golf VI Variant 1,2 TSI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
