A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2003-2007)

Golf 1.4 Trend Line 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsit túlértékelt autó, tisztességtelenül gyenge motorral

Szöveges ítélet

Alapvetően nem rosz autó, de van pár gyenge pontja.
Először is szerintem nem ártana bevezetni valamiféle nemzetközi szabályozást, hogy bizonyos méret és/vagy saját tömeg fölött az autókat csak megfelelően erős motorokkal gyárthatják. 55 kilowatt egy kb egy tonnás, papíron ötszemélyes járműhöz (érdekes, hogy a forgalmiban 997kg volt, máshol meg 1323kg saját súlyt írnak) édeskevés. Ha csak egyedül ültem benne, akkor még némi bravúrral sikerült a fogyasztást 7 liter alá szorítani, főleg pályán. Ám amikor a család is velem volt, akkor 7,2 volt az átlag pályán és valamivel több a városban. Cserébe viszont nem ment. A gyorsulás jelensége számunkra olyan valami volt, ami csakis másokkal fordul elő - legfeljebb komolyabb lejtőkön vagy mondjuk trailerre pakolva volt képes erre a mutatványra. Az előzés még egy poroszkáló teherautó esetén is repülőterekre jellemző kifutópályát igényelt.

A kocsi amúgy szép és kényelmes, és végső soron többnyire megbízható. Többen is megdícsérték, hogy kellemes a belseje, jó benne ülni, és hosszabb utak során sem nyírja ki az ember hátát és alsó fertályát. Sőt, ha nem szumó birkózók ülnek hátul, akkor még kvázi tér is van.

A csomagtartó a maga 350 literes kapacitásával szerintem egy átlag családnak már pont nem elég. Ha jól értelmezem az olvasottakat, akkor a korábbi változathoz képest 75 literrel kisebb - ennyi plusz hely kellett a felfüggesztésnek. Ami egyébként remek - az átlag budapesti és Jász-Nagykun-Szolnok megyei utakhoz szerintem minimum követelmény. Remekül bírta a strapát, egyszer sem romlott el vagy sérült meg, ugyanakkor kiválóan tompította az utak egyenetlenségeit. A kiváló futómű még a vezetési élményt is nagyban növelte - ami a kritikán aluli motorteljesítmény miatt már önmagában is komoly érdem. Még egy húzósabb kanyarban is mintha síneken ment volna az autó.

Állítólag hogy versenyképes legyen az egyre nyomuló olcsó koreai kocsikkal, a VW konszern is próbálkozik olcsóbb anyagokból építkezni, ami elsősorban a műszerfalon és az elektronikai alkatrészeken érződik. Az alapjárat szabályozó motorban például egy apró áramkör elfáradt vagy megsérült - állítólag típushiba ezeknél a motoroknál. A javításhoz elég lenne egy kb 300 Ft-os nyáklapot kicserélni, de azt nem lehet, meg kell venni az egész szerkezetet a fojtószelepházzal együtt, ami több mint 100e Ft. A zörgő műszerfal is álítólag típushiba, de szerintem annyira nem vészes.

Fontosnak tartom még megemlíteni, hogy ez a típus valamiért nagyon kapós a tolvajok között - a miénket párszor megpróbálták elvinni, de szerencsére a jó riasztó megvédte az autót. Mindössze az egyik tükröt sikerült egyszer lelopni róla - ez mondjuk szintén elég fájdalmas tud lenni anyagilag (kb 100e egy új gyári tükör, de a feléért már nagyon jó bontottakat lehet találni).

Mindent összevetve az autó jó vezetési élményt ad (csak a motor lehetne erősebb), bírja a magyarországi úthálózat "sajátosságait" és ha nagyon muszáj, egy gyerekkel még bele lehet férni (legalábbis az ötajtós változatba, a háromajtósról nem tudok nyilatkozni). A fékei szintén kitűnőek, a klímeberendezés remek (azt hiszem ennél a modellnél az extra), de nyomokban érezhetó a gyártó törekvése az olcsóságra, és ez néha bosszantó elektronikai hibákat tud okozni, amiket olykor eléggé borsos áron lehet csak megjavíttatni.

Hibalista

- Alapjárat szabályozó motor, egy trafó, zörgött a műszerfal, utasoldali ajtó gumírozása, szereti "megenni" az akkumulátort.

Ide hordtam szervizbe

Purci és Társa

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 27800
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fabia 1.2 HTP kombi Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2003 (2005 - 2008)

További ítéletek (232 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)