Kicsit túlértékelt autó, tisztességtelenül gyenge motorral
Szöveges ítélet
Alapvetően nem rosz autó, de van pár gyenge pontja.
Először is szerintem nem ártana bevezetni valamiféle nemzetközi szabályozást, hogy bizonyos méret és/vagy saját tömeg fölött az autókat csak megfelelően erős motorokkal gyárthatják. 55 kilowatt egy kb egy tonnás, papíron ötszemélyes járműhöz (érdekes, hogy a forgalmiban 997kg volt, máshol meg 1323kg saját súlyt írnak) édeskevés. Ha csak egyedül ültem benne, akkor még némi bravúrral sikerült a fogyasztást 7 liter alá szorítani, főleg pályán. Ám amikor a család is velem volt, akkor 7,2 volt az átlag pályán és valamivel több a városban. Cserébe viszont nem ment. A gyorsulás jelensége számunkra olyan valami volt, ami csakis másokkal fordul elő - legfeljebb komolyabb lejtőkön vagy mondjuk trailerre pakolva volt képes erre a mutatványra. Az előzés még egy poroszkáló teherautó esetén is repülőterekre jellemző kifutópályát igényelt.
A kocsi amúgy szép és kényelmes, és végső soron többnyire megbízható. Többen is megdícsérték, hogy kellemes a belseje, jó benne ülni, és hosszabb utak során sem nyírja ki az ember hátát és alsó fertályát. Sőt, ha nem szumó birkózók ülnek hátul, akkor még kvázi tér is van.
A csomagtartó a maga 350 literes kapacitásával szerintem egy átlag családnak már pont nem elég. Ha jól értelmezem az olvasottakat, akkor a korábbi változathoz képest 75 literrel kisebb - ennyi plusz hely kellett a felfüggesztésnek. Ami egyébként remek - az átlag budapesti és Jász-Nagykun-Szolnok megyei utakhoz szerintem minimum követelmény. Remekül bírta a strapát, egyszer sem romlott el vagy sérült meg, ugyanakkor kiválóan tompította az utak egyenetlenségeit. A kiváló futómű még a vezetési élményt is nagyban növelte - ami a kritikán aluli motorteljesítmény miatt már önmagában is komoly érdem. Még egy húzósabb kanyarban is mintha síneken ment volna az autó.
Állítólag hogy versenyképes legyen az egyre nyomuló olcsó koreai kocsikkal, a VW konszern is próbálkozik olcsóbb anyagokból építkezni, ami elsősorban a műszerfalon és az elektronikai alkatrészeken érződik. Az alapjárat szabályozó motorban például egy apró áramkör elfáradt vagy megsérült - állítólag típushiba ezeknél a motoroknál. A javításhoz elég lenne egy kb 300 Ft-os nyáklapot kicserélni, de azt nem lehet, meg kell venni az egész szerkezetet a fojtószelepházzal együtt, ami több mint 100e Ft. A zörgő műszerfal is álítólag típushiba, de szerintem annyira nem vészes.
Fontosnak tartom még megemlíteni, hogy ez a típus valamiért nagyon kapós a tolvajok között - a miénket párszor megpróbálták elvinni, de szerencsére a jó riasztó megvédte az autót. Mindössze az egyik tükröt sikerült egyszer lelopni róla - ez mondjuk szintén elég fájdalmas tud lenni anyagilag (kb 100e egy új gyári tükör, de a feléért már nagyon jó bontottakat lehet találni).
Mindent összevetve az autó jó vezetési élményt ad (csak a motor lehetne erősebb), bírja a magyarországi úthálózat "sajátosságait" és ha nagyon muszáj, egy gyerekkel még bele lehet férni (legalábbis az ötajtós változatba, a háromajtósról nem tudok nyilatkozni). A fékei szintén kitűnőek, a klímeberendezés remek (azt hiszem ennél a modellnél az extra), de nyomokban érezhetó a gyártó törekvése az olcsóságra, és ez néha bosszantó elektronikai hibákat tud okozni, amiket olykor eléggé borsos áron lehet csak megjavíttatni.
Hibalista
- Alapjárat szabályozó motor, egy trafó, zörgött a műszerfal, utasoldali ajtó gumírozása, szereti "megenni" az akkumulátort.
Ide hordtam szervizbe
Purci és Társa
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 27800 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia 1.2 HTP kombi | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
