Hibátlan nyomaték ördög ezüst bundában.
Szöveges ítélet
Az autó 2008 tavaszán került hozzám apósomtól uj autó vásárlása miatt 50000-km-rel. Ő ujan vette a Magyarországi utlsó TDI IV-Golfok egyikeként.Amikor megjött az új autója akkor került hozzám kedvező áron (hozzáteszem az akkori piaci árak 1,8-2mill,körül mozogtak).Az autó kifogástalan volt mint egy új,2002-tól már szinte minden extrával felszerelt típusú, az égvilágon minden alkatrésze még az eredeti volt.Egyedül a gyári akkuját kellett addigra cserélni.Hozzám kerülvén a vezérműszettel és a komplett szervizzel kezdte az életét.(olajcsere,szűrők pollenszűrő) ennyi. Ezek a költségek 65000-ft anyagárba kerültek.Szerintem ezek elfogadhatóak ha belegondolok hogy a következő százezerig remélem hogy az olajcseréken kívül más gondom nem lesz. Most van a kocsiban 92000-e km.,de azóta még semmi nem romlott el rajta kivéve most decemberbe az aksi-tehát megkapta a harmadik akkuját.Érdemes jó minőségű az eredetinél picit erősebb gondozásmenteset beletenni mert -18foknál meghálálja,így kapott egy 900-amperos egy éves gyári Bömös aksit ez még szépen belefért a tokozásba.Motorjáról: Hagyományos 1,9TDI,110 lovacska ez elég mindenre.-ha úgy hozza sors akár királykodni is lehetne vele.Ezzel az önsúllyal és az alulról jövő nyomatékkal bizony komoly meglepetéseket lehet okozni más nagyobb márkatársaknak is. Száznyolcvanas utazótempó a német pályákon semmi gond. Olajfogyasztás egyenlőre semmi a motor a legnagyobb hidegben is pöccre indul.Hidegen nem ajánlatos pörgetni a turbóvédelem miatt,sajnos ezek a motorok nehezebben melegszenek még kifogástalan hengerfejfűtés mellett is az enyém például téli viszonyok közt 5-6 km megtétele után éri el a 80-90 fokos üzemi hőmérsékletet úgy hogy működik az elektromos hengerfej fűtés. Most kell vinnem márciusban műszakira remélem hogy még most sem kell komolyabban hozzányúlni majd. A fékjei még az eredetiek hát ezek lehet hogy cserések lesznek, és majd tavaszra kapnak egy garnitúra nyári gumit is.(Hozzá kell tenni hogy még az eredeti Michelinek vannak rajta nincsenek szétkopva de már látszódnak az öregedés jelei rajta.Festése,lakkozása kifogástalan.Utastere szakadás és kopásmentes pedig soha sem volt rajta huzat.Hátul a lábtér lehetne egy kicsit nagyobb de hát ez van, viszont lehajtott hátsó ülésekkel egy furgon nagyságú sík helyet kapok amibe befér akár egy 220 literes fagyasztószekrény is dobozostól.Fogyasztásáról még nem írtam:kressz szabályokat betartva,(90-130)4-5.5 l/100 km-re ezt akár működő klímával is.Magasabb tartományokban (150-180) 5,5-6,5-ig.Lámpái az éjszakai utazások során kifogástalannak bizonyultak, ,a fékek nagyon jól harapnak és a kocsi nagy sebességnél is stabil.Rossz úton kanyarban képes a hátulja arrébb pattogni. Most talán összességében ennyi ,mert 10 év után sem tudok róla semmi rosszat írni eddig,pedig van hasonlítási alapom mer harminc éve vezetek, és több típus is volt már a tulajdonomban,és nem vagyok márka imádó.-hát így tovább golf IV.tdi.
Hibalista
- Csak a baloldali ajtóban levő ablakemelőszerkezet egyik műanyagpatentja tört el,és most kapta a harmadik akumlátorát .Más szinte semmi. A szükséges kötelező olajcserék természetesen.
Ide hordtam szervizbe
Van a családban rutinos szerelő, igy sehová.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Audi 80 tdi 93-as lomha öreguras | Következő autója? | Maradok ennél a golfnál,ameddig csak szolgál. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
