Hálás kis traktor
Szöveges ítélet
Az autót jelenleg is használom és eszem ágában sincs eladni. :)
Ha Golf 5, akkor mindenképpen ezt a régebbi, gyengébb, 8 szelepes 90, vagy 105 lóerős PD TDI-t javasolom, semmiképpen az ósdi és gyenge 1.4 1.6os motorokkal szerelt darabokat. Sajnos rengetek a millió kilométeres fostartály, ami haszonautó volt és minden szervizt amit csak lehet elsumákoltak rajta, de meg kell próbálni kifogni, hátha sikerül, mint nekem is.
Irreálisan kevés kilométerrel jutottam hozzá 6 éves korában, nagyon tetszik külsőre ez a modell, bíztam benne hogy sikerül kifogni valamit faszát. Sok autó megfordult már a családban. Így nem könnyű palira venni minket. Vagy egy órán keresztül néztük az autó minden porcikáját Apámmal, törésnyomok, kopások kókányolás után kutatva. Festékmérő, autó emelés, minden volt. :) De a kocsi remek állapota, az el öregedett gyári 17es nyári kerekek amiknek talán a fele hiányzott csak, az utastér minden porcikája és az egyenletes festékvastagság, valamint az eladó kijelentése, hogy ha hazaviszitek, cseréljetek olajat mert ez a gyári long life, meggyőzött, hogy egy ritkaságra bukkantunk. 6 sebességes 8 szelepes PD TDI 6 évesen ennyi kilométerrel törés mentesen? Pont amit kerestem. Akkor mehetünk is haza vele.
Én kifejezetten tágasnak mondanám elöl a kocsit ebben a kategóriában, a 105 lovas PD teszi a dolgát, alul erős felül gyenge, de nem megy rosszul, mindezt 5 literes átlag mellet, szerintem ez nagyon jóóó, ha 90nel szórakozol városon kívül akkor 4 liter :), de autópályán 140nél nincs egészen 6 liter. ÉS ha mindent elkövetek hogy EGYEN és padló,előzés, gyorsítás meg 180 mindenütt, akkor is max 8 :) A sportkormány jó fogású, kissé nagy, a váltó, a kezelőszervek mind kézre állnak, semmivel nincs bajom, nincsenek zavaró csicsás dolgok, közepes kidolgozási minőség jellemzi a belteret, nekem a kék műszerfal világítás is tetszik. Az autót 18as kerekekkel 225/35 gumikkal használom, ültetés nélkül, a futómű klasszisokkal jobb mint mondjuk egy Polo-é, ilyen abroncsokon olyan úttartása van, hogy igen sokan meglepődnének rajta. A fékeket közepesre osztályoznám.
Egy valamit ne felejtsünk el, ja de, a LONG LIFE olajat, na azt el lehet. A PD eszi az olajat, nem kell rinyálni, nem sokat de néha öntsünk utána. Én 10, De maximum 15 000ként cseréljük az olajat,(itt figyelmeztet a kocsi is) ne hajtsuk hidegen, és hajsza után ne állítsd le azonnal a turbó miatt. Ez a lelke mindennek. Aki nem érti meg, az ne rinyáljon hogy széthullik az autója 100 000nél. Ha spórolni akarsz mindenen, akkor meg vegyél biciklit.
Hibalista
- Semmi szerkezeti és mechanikus probléma eddig. - - Sportos használatból adódóan az első féktárcsákat és betéteket már egyszer cseréltük. - - Ami kis idegesítő hiba: Az első ülések légzsákcsatlakozója, ha sokat mozgatod az ülést előbb utóbb biztos hibakódot ír ki mert pillanatra megszakad a kapcsolat. Ilyenkor WD40nel befújom a stekkert és a cimbora kiüti a hibakódot. - - PD kábelköteg, ami az olajtérbe fut be a hengerfejen, ereszt, nagyon sok példánynál. Folyik ki az olaj a blokkra. Kitekertük, féktisztítóval lemos, és letömítettük. - - Jobb hátsó kerékcsapágy csere.
Ide hordtam szervizbe
Privát autószerviz, jó barátom is egyben. Tehát ezt osztályoztam, nem a gyári szerveket.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
